Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - محمدرضا مرتضايي: هيولاهاي 808 اسب بخاري با محور عقب در هر نمايشگاه خودرويي ظاهر نمي شوند، اما نمايشگاه خودروي نيويورک 2017 شاهد حضور بسياري از اين دست ماشين ها از سراسر بازار خودرو است.پس از اينکه چرخي در نمايشگاه زديم و با خودروسازان و مهندسين ماشين ها صحبت هايي داشتيم، ليستي از ماشين هايي که هر علاقه مند به ماشيني بايد در نمايشگاه خودروي نيويورک 2017 ببيند، تهيه کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشيد.

داج چلنجر SRT Demon

بايد از کمپاني داج براي معرفي Demon وحشي تشکر کرد؛ اين ماشين فوق العاده قدرتمند قادر است در خيابان ها با قدرت موتور 808 اسب بخار و 717 پوند-فوت گشتاور با گاز 91 اکتان حرکت کند ولي در مسيرهاي مسابقه اي قدرت اين ماشين به طرز ديوانه کننده اي بالا مي رود چرا که قادر است در مسيرهاي مسابقه اي با قدرت موتور 840 اسب بخار و گشتاور 770 پوند قوت و سوخت اکتان 100 پلاس حرکت کند. در دنياي EV ها و ماشين هاي خودران، داج همواره به توليد و ساخت ماشين هاي عجيب معروف بوده است.



ديدن تيزر شکنجه و عبور از شرايط سخت اين ماشين بسيار زيباست اما هرگز توصيه نمي شود آن حرکات خطرناکي که در تيزر مي بينيد را خودتان اجرا کنيد. ديدن حرکات محيرالعقول با اين ماشين در جاده هاي آمريکا را بسيار محتمل مي بينيم اما انجام اين کارها در جاده ها واقعا خطرناک است. اين ماشين را مي توان به عنوان يکي از پديده هاي اين نمايشگاه به حساب آورد. دوران دهه 60 داج نيز همراه با ارائه ماشين هاي زيبا و خوبي بود اما در حال حاضر شاهد دوران طلايي کمپاني داج هستيم چرا که ماشين هاي حيرت انگيزي را روانه بازار مي کند.



اين ماشين در رنگ قرمز و طراحي شبيه يک F-16 ساخته شده است. شتاب اين ماشين بي نظير است چرا که قادر است ظرف 2.1 ثانيه به سرعت 60 مايل بر ساعت برسد و بر طبق ادعاي مسئولين داج، قادر است مسافت 250 فوتي را ظرف 9.65 ثانيه بپيمايد. با اينکه ماشين هاي ديگري نيز قادرند اين آمار را از خود بر جاي بگذارند اما بايد گفت که آنها اين آمار را در جاده هاي اختصاصي و آزمايشي از خود بر جاي مي گذارند اما داج اين رکورد را در يک خيابان معمولي از خود بر جاي گذاشت. از منظر رده مي توان اين ماشين را در رديف ماشين هاي فوق عضلاني طبقه بندي کنيم که تعريف جديدي در ژانر خودرهاي آمريکايي محسوب مي شود.


کانسپت تويوتا FT-4x

چه اتفاقي مي افتد وقتي يک اف جي کروز، طرحي از هوندا را بدزد؟ کانسپت FT-4X در واقع يک ماشين آف رود است که شباهت زيادي به خودروهاي جيپ دارد.اين SUV کامپکت دو محوره مي باشد و از بسياري قيد و بندهاي طراحي ماشين هاي هم رده خود رها شده و هزاران بار زيباتر از ماشين هاي معمولي اين رده محسوب مي شود. مسئولين تويوتا اعلام کرده اند که آنها قصد دارند توجه مشتريان و بازديدکنندگان را در اين نمايشگاه به اين کانسپت جلب کنند و با توجه به بازخوردهايي که از آنها مي گيرند اقدام به ساخت آن نمايند که اين گفته بدان معنا است که احتمالا ظرف 24 تا 36 ماه آينده اين ماشين را در خيابان ها خواهيم ديد و قيمت آن نيز حدود RAV4 است.



ماشين هاي کانسپت ديده شده در نمايشگاه امسال عموماً ظريف هستند و از اين حيث بايد به واسطه عرضه کانسپت کراس اور قوي FT-4X از تويوتا تشکر کنيم. اين ماشين براي عبور و مرور عادي در خيابان ها ساخته نمي شود بلکه مشتريان هدف اين ماشين آن دسته از افرادي هستند که تمايل دارند تمامي کارهاي خود را در داخل ماشين انجام دهند. طراحي ساده و زيباي اين ماشين چشم نواز است و کاملا مشخص است که بر روي طراحي بدنه و در عقب، تفکر بسياري صورت گرفته است.



FT-4X در واقع آينده کراس اور دو محوره هاي تويوتا محسوب مي شود؛ يکي از نشانه هايي که حدس مي زنيم اين کانسپت در آينده قطعا به خط توليد مي رسد اين است که طراحي اين ماشين به شکل خاصي براي مشتريان خاص و مشکل پسند انجام شده است؛ طراحي راديکال و آينده نگرانه اين کانسپت چند منظوره است به طوري که درب عقب چند کاره آن، يک آپشن متفاوت در دنياي خودروهاي امروزي محسوب مي شود. بدون شک علاقه مندان بسياري از اين کراس اور کامپکت تويوتا که قابليت هاي آف رود را نيز دارد استقبال خواهند کرد.



کانسپت SUV جنسيس GV80

کانسپت GV80 اولين تصوير از SUV هاي جنسيس است که انتظار آن را مي کشيديم و حالا مي دانيم که GV در واقع کدرمز کراس اورها و G کدرمز سدان هاي اين خودروساز به شمار مي رود. GV80 يک کراس اور ميان رده محسوب مي شودکه ساخت آن طي چند سال آينده آغاز خواهد شد.اين ماشين، ديگر از طراحي خارجي پرجزئيات و چرخ هاي 23 اينچي بهره نمي برد اما نماي کلي و شبکه مشبک هواي جلوي ماشين و دستگيره هاي در و ظاهر کلي آن دستخوش تغيير نشده است. مهمترين تغيير در اين ماشين را مي توان استايل جديد طراحي بدنه ناميد.



GV80 در واقع ماشيني است که بنتلي بنتايگا مي بايست باشد.اخيرا شنيديم که لوک داکولک که اکنون رييس تيم طراحي جنسيس است، طراحي کانسپت بنتلي EXP 9 F را نيز بر عهده داشته است و به نوعي در طراحي آن ماشين گير کرده بود و نتوانست آن مدل را طوري طراحي کند که در خيابان ها آن را ببينيم. به نظر مي رسد طراحان اين ماشين تمام تلاش خود را کرده اند تا GV80 يک ظاهر جعبه اي زيبا و با شکوه داشته باشد، مسئولين جنسيس اعلام کرده اند که نمونه اي که توليد خواهد شد، شباهت زيادي به اين کانسپت خواهد داشت.





لينکلن Navigator 2018

اين SUV لوکس بزرگ در واقع جايگزين سدان هاي لوکس بزرگ در بازار ماشين هاي لوکس امريکا شده است که کاديلاک اسکالد در صدر آن قرار داشت. بايد اعتراف کنم که قسمت جلوي مدل جديد لينکلن اصلا جالب به نظر نمي رسد اما بدون شک طراحي داخلي لوکس اين ماشين که پر از آپشن هاي لوکس است، چشم علاقه مندان به خودروهاي لوکس را به خود جلب خواهد کرد. Navigator از بسياري جهات با محصولات پرفروش و مهم لينکلن تفاوت اساسي دارد و مطمئن هستيم که برندي با اين اعتبار هرگز در محاسبات خود در تغيير طراحي اشتباه نکرده است و با هدفي خاص اين تغييرات را اعمال کرده است. لينکلن ها معمولا ماشين هايي کند محسوب مي شوند اما به نظر مي رسد Navigator در کلاس خود کمي سريعتر به شمار مي رود.




اگرچه طراحي بيروني اين ماشين نيز زيبا به نظر مي رسد ولي تا حدي تکراري محسوب مي شود چرا که ما را به ياد کانسپت احمقانه لينکلن که در سال گذشته در نمايشگاه به نمايش در آمد، مي اندازد. به هر قسمتي از اين ماشين که نگاه ميکنيم يا هر قسمت آن را لمس مي کنيم، جلوه اي از لوکس بودن را مي توان مشاهده کرد. از دستگيره هاي در نرم آن گرفته تا صندلي هاي راحت فرانسوي آن؛ همه و همه باعث مي شود که علاقه مندان به خودروهاي لوکس از اين ماشين جديد استقبال کنند. وقتي براي اولين بار در اين ماشين مي نشينيد، شکوه را در آن احساس مي کنيد و صفحه نمايش لمسي که در وسط کنسول جلو قرار گرفته حتما نظر شما را به خود جلب مي کند. در نهايت بايد گفت اين ماشين بسيار مجلل است.





اينفينيتي مونوگراف QX80

آلفونسو البايسا، رييس بخش طراحي اينفينيتي در مورد اين ماشين گفته است که ما مي خواستيم کار بزرگي انجام دهيم و تيم طراحي سرانجام به هدف خود رسيد: اينفينيتي مونوگراف QX80 بسيار بزرگ طراحي شد. ارتفاع اين ماشين حدوداً 7 فوت است و اين ماشين از تاير هاي 24 اينچي استفاده مي کند و به نوعي طراحي مدل هاي بعدي اينفينيتي را مي توان در اين مدل ديد.



آلفونسو تاکيد کرد که تيم او بر روي جزئيات نيز تمرکز ويژه اي داشته است مثلا چراغ هاي جلوي اين ماشين از چشمان انسان و کليدهاي پيانو الهام گرفته شده اند. اين ماشين واقعا ما را در نمايشگاه وسوسه کرد و براي توليد آن که در اواخر سال جاري است لحظه شماري ميکنيم.





کانسپت SUV سوبارو Ascent

يک جوک در نمايشگاه بين حضار در مورد سوبارو در حال رد و بدل شدن بود که به مسخره بودن طراحي اين ماشين به دليل نداشتن طراح اختصاصي اشاره مي کرد.ما قبلا طراحي داخلي اين ماشين را ديده بوديم و چندان چنگي به دل نمي زد اما سوبارو در اين نمايشگاه از طراحي متفکرانه و آينده نکرانه داخلي اين ماشين که زيبا هم به نظر مي رسيد رونمايي کرد. صفحه نمايش لمسي اين ماشين در مرکز کنسول قرار گرفته است که در تم آبي مخصوص سوبارو جلوه خاصي گرفته بود.



تنظيم صداي سيستم صوتي، تنظيم دما و درجه فن اين ماشين نيز بسيار شکيل است. در واقع مي توان گفت، سوبارو به همه جزئيات دقت کرده است: دستگيره درهاي عقب اين ماشين شبيه ترن هاي ژاپني جديد طراحي شده است چرا که طراحي اين ماشين بعد از طراحي آن قطارهاي مدرن انجام شده است. يکي از آپشن هايي که به نظر مي رسد از مدل آتبک کپي برداري شده است اين مورد است که سيستم رک سقف در کراس بار ها مخفي مي شود.





ولوو S90 مدل 2018

ماشين لوکس مد نظر من در اين نمايشگاه به شما مي گويد که چرا از سواري با اين ماشين با دوستان افتخار خواهيد کرد. قد من 6 فوت و 1 اينچ است و قد دوستان ديگرم نيز همين حدود است. در ماشين هاي ديگر آنها بايد جاي خود را با من عوض مي کردند و نمي توانستند در صندلي عقب بنشينند اما در اين مدل از ولوو اين مشکل از بين رفته است چرا که فضاي خوبي در صندلي عقب براي سرنشينان در نظر گرفته شده است.



قيمت پايه اين خودرو از حدود 49095 دلار شروع مي شود و اين سوئدي زيبا در مدل جديد خود فاصله استاندارد بين چرخ ها را تغيير داده است و تغييرات زيادي از جمله تغيير در فونت و آيکون در سيستم سرگرم کننده صفحه نمايش ماشين نيز اعمال شده است.



جيپ گرند چروکيTrackhawk

شايد اين مدل را يک نمونه کثيف از hellcat به شمار آوريد. اما اين مدل جديد از جيپ با 707 اسب بخار قدرت موتور قادر است ظرف 3.5 ثانيه به سرعت 60 مايل بر ساعت برسد و 250 فوت را ظرف 11.6 ثانيه بپيمايد. وزن آن 7200 پوند است و يکي از نمونه ها برتر در رده ماشين هاي آف رود محسوب مي شود.همه قدرت اين ماشين از طريق سيستم انتقال هشت دنده اي متناسب با گشتاور به هر دو محور منتقل مي شود.





در اين ماشين از سيستم ضد ليز خوردن و سيستم تعليق تطبيقي Bilstein استفاده شده است تا راننده به سادگي از عهده عبور از پيچ هاي تند بر آيد.بزرگترين پدال هاي ترمز به کار رفته در تمامي مدل هاي جيپ را مي توان در اين ماشين ديد که ساخت شرکت برامبو است. قيمت پايه اين ماشين حدود 84500 دلار براورد مي شود که احتمالا اوايل زمستان امسال راهي بازار شود.





بيوک 2018: رگال TourX و Enclave

بيوک همواره يک ماشين در زيرزمين خود براي رونمايي جديد دارد اما اين بار اين خودرساز با دو مدل جديد در نمايشگاه ظاهر شده است.رگال TourX حال و هواي يک واگن را به سرنشين مي دهدکه تا حدي شبيه مدل Opel Insignia است.



اين مدل احتمالا در پاييز سال جاري روانه بازار خواهد شد و از آنجايي که استايل بدنه آن خيلي پرحجم و عضلاني نيست، يکي از ماشين هاي مورد علاقه من در اين زمينه محسوب مي شود. نسل دوم مدل هاي Enclave با ظاهري مدرن و طراحي زيبا در اين نمايشگاه ظاهر شد که چراغ هاي جلوي جذاب آن واقعا چشم هر بازديدکننده اي را به خود خيره مي کرد. در واقع مي توان گفت اين مدل، يک ارتقا زيبا براي ماشين هاي هفت سرنشين سنتي اين خودروساز محسوب مي شود.




پورشه 911 GT3

اگر داج چلنجر SRT Demon قوي ترين ماشين نمايشگاه دترويت شناخته شد اما پورشه 911 مدل GT3 رقيب جدي براي آن در نمايشگاه امسال محسوب مي شود. در يک جمله مي توان گفت که اين ماشين، زيباترين و دقيق ترين خودرويي است که از اشتوتگارت آلمان در اين نمايشگاه عرضه شده است چرا که همهگان مي دانند کمپاني پورشه به ساخت خودروهاي خاص اسپورت وسريع در جهان مشهور است. موتور اين ماشين 500 اسب بخار قدرت دارد و از 6 دنده تخت با دور موتور 9000 بهره مي برد؛ سيستم تعليق بازطراحي شده با دو محور با طراحي تمام آئروديناميک باعث شده تا نسبت به هم رده هاي خود 20 درصد سريعتر باشد.



يکي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين ماشين اين است که با شش دنده به بازار عرضه مي شود. و شتاب و سرعت آن به قدري زياد است که مسئولين پورشه براي شکست رکورد 7 دقيقه و بيست ثانيه اي اين ماشين در پيست نورنبرگ حريف مي طلبند.





پورشه پانامرا توريزمو مدل 2018

اين پورشه قبلا در نمايشگاه ژنو به نمايش در آمده بود اما ديدن دوباره آن در رنگ متاليک، ظاهر جديد آن را جذاب تر از قبل کرده است. سرعت و شتاب اين ماشين شايد با برادر خود يعني GT3 برابري کند اما قيمت اين ماشين واقعا بالا است و خريداران آن بايد مبلغي حدود 300000 دلار براي خردي ان کنار بگذارند.










منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مراسم بزرگداشت مقام و هفته معلم با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، هیئت رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان با تجلیل از استادان پیشکسوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با محور «زندگی پاک بر بنیاد روانشناسی مثبت‌گرا»  در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم اظهار کرد: حوزه کار با استادان و معلمان، بهترین حوزه فعالیتی و ارتباطی در جامعه است.

وی با بیان اینکه دوران دانشجویی، به‌ویژه دوره کارشناسی، دورانی ویژه، خاطره‌انگیز و متفاوت از همه سال‌های تحصیل است به دانشجویان توصیه کرد: این دوران فرصتی طلایی برای دانشجویان بوده و باید از تجربه و علم استادان نهایت بهره را ببرند. استادان برای دانشجویان، الگو و نماد هستند. بی‌شک تأثیر کلام، لحن گفتار، پوشش، رفتار و اعمال استادان تا سالیان سال بر روح و روان دانشجویان اثرگذار باقی خواهد ماند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به سلسله نیاز‌های انسان ازنظر آبراهام مازلو (نظریه انگیزشی در علم روانشناسی) اضافه کرد: باید تلاش کرد تا دانشگاه در کنار تدریس علوم و دانش، به معنای واقعی محل تربیت و فرهنگ‌سازی در جامعه باشد تا بتوان خودباوری و خودشکوفایی که مبحث رأس این هرم است را به منصه ظهور رساند.

استاد بدون حضور دانشجو معنایی ندارد

یکی از استادان پیشکسوت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز درباره زندگی پاک با استفاده از غزلی از حافظ بر بنیاد روانشناسی مثبت‌گرا با بیان اینکه استاد بدون حضور دانشجو معنایی ندارد،‌ گفت:‌ نزدیک به سه دهه است که بیش از گذشته زندگی انسان با مقوله زندگی پاک آمیخته و در شرایط کنونی جهان و وجود هجمه‌های مختلف و ناپاکی‌های بسیار، برگزیدن راه و رسم پاکی در زندگی و ادامه دادن به آن بسیار سخت شده و باید به فردی که در این سلوک زندگی می‌کند، هزاران آفرین گفت.

عباس عاشوری‌نژاد با بیان اینکه ناپاکی‌های بسیار دور تا دور زندگی‌ها را فراگرفته و هیچ جا از گزند آثار مخرب آن در امان نمانده، عنوان کرد: این نفوذ در امور، حتی به نهاد‌های مقدسی همانند مدرسه و دانشگاه نیز رسوخ پیدا کرده و افرادی را که مسیر صحیح زندگی را برای خود برگزیده‌اند را تحت‌فشار قرار داده است. این عیب روزگار کنونی، یک حسن نیز محسوب می‌شود در این فشارها، زمانی که انسان مرحله‌ای از زندگی خود را با همه فشارها با پاکی به پایان می‌رساند، قطعاً حلاوت و رضایت بیشتری در خود احساس خواهد کرد.

وی با قرائت غزلی از حافظ شیرازی عنوان کرد: «لسان‌الغیب» می‌فرماید:«کمتر از ذره نه‌ای پست مشو مهر بورز / تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ‌زنان / بر جهان تکیه مکن ور قدحی می‌داری / شادی زهره‌جبینان خور و نازک‌بدنان / پیر پیمانه‌کش من که روانش خوش باد / گفت پرهیز کن از صحبت پیمان‌شکنان / دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل / مرد یزدان شو و فارغ گذر از اهرمنان» حافظ در این چهار بیت تأکید می‌کند که انسان می‌تواند زندگی زیبا و پاکی داشته باشد به شرط اینکه از نکاتی که از این غزل برداشت می‌شود، بهره‌مند شود.

چهره ماندگار فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد:‌ این ابیات بدین معناست که نخست انسان بزرگ است و حق ندارد کوچک فکر کند و شایسته بوده اهداف بلند و ارزشمند انتخاب کند. همچنان که حرکت ذره به سوی خلوتگه خورشید است، مسیر حرکت انسان باید به سوی نور باشد. چنانکه در نظریه امید «اشنایدر» اصالت هدف به خوبی دیده می‌شود.

عاشوری‌نژاد ادامه داد:‌ دوم اینکه یکی از پیش‌فرض‌های روانشناسی مثبت‌گرا این بوده که انسان باید بپذیرد که هیچ چیزی پایدار نیست. حافظ هم می‌گوید: انسان نباید بر جهان گذرا تکیه کند، همه چیز فانی است به جز ذات پروردگار، بنابراین انسان نباید عزت‌نفس و آبروی خود را فدای آرزو‌های خام و ناپخته کند و شایسته بوده تا اگر چیزی دارد آن را با دیگران شریک شود تا زندگی‌اش به شادمانی بگذرد. سوم اینکه حافظ می‌گوید: از همنشینی با بدعهدان و پیمان‌شکنان بپرهیزد، چون اینان امنیت انسان را بر هم می‌زنند و آبروی آدمی را تهدید می‌کنند.

وی افزود:‌ چهارم اینکه روانشانسی مثبت‌گرا بر اهمیت دوستی در تحقق «شادمانی درونی» و «شادکامی پایدار» تأکید دارد، حافظ هم می‌گوید: دوستان واقعی را بیابد و دایره دوستی‌های اصیل را گسترش دهد و در حفظ رابطه دوستی‌ها بکوشد و دشمنان و انسان‌های شیطان‌صفت دوری کند.

به گزارش آنا،‌ در این مراسم با قدردانی از استادان پیشکسوت و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال گذشته از استادانی که به مرتبه استادیاری و دانشیاری ارتقا یافته بودند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است