Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: 10 بیمارستان در هرمزگان فاقد دستگاه بی‌خطر‌ساز پسماند عفونی است.

‌به گزارش ایسنا، مجید وفادار در نشستی خبری، ‌با اشاره به وضعیت محیط‌زیست شهری تصریح کرد: به‌طورکلی مقدار پسماند عادی استان هرمزگان 1450 تن بوده که از این مقدار 750 تن مربوط به شهرها و 700 تن مربوط به روستاهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ‌تولید سالانه یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار تن پسماند صنعتی در استان‌ گفت: ۱۰ بیمارستان ‌هرمزگان فاقد دستگاه بی‌خطر‌ساز پسماند عفونی است.

وفادار تصریح کرد: حفظ محیط‌زیست ضرورتی انکارناپذیر، بقا و بالندگی بشر روی کره زمین، ضامن پایداری توسعه و امری شرعی و وظیفه‌ای همگانی برای همه آحاد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ احیای توسعه محیط‌زیست سالم و بالنده سرمایه‌گذاری مطمئنی برای دوام توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جوامع بشری به‌حساب می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با اشاره به وضعیت محیط‌زیست انسانی استان تصریح کرد: افزایش صنایع آلاینده در بخش جنوبی کشور به دلیل مجاورت با خلیج‌فارس که محل اکتشاف و استخراج نفت و گاز، تردد نفت‌کش‌های کوچک و بزرگ، رفت‌وآمد کشتی‌های بزرگ تجاری است سبب شده تا استان هرمزگان از اهمیت و موقعیت خاصی برخوردار باشد.

وفادار ادامه داد: استقرار صنایع در جوار هم به‌گونه‌ای بوده که تبعات ناشی از آن را امروز در آلودگی هوای غرب شهر بندرعباس شاهد باشیم، در سایر شهرهای استان هرمزگان، اقتصاد بیشتر بر پایه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات به روش سنتی و در شهرهای ساحلی نیز بر‌اساس صیادی و کارگاه‌های سنتی ساخت شناورهای کوچک صیادی پایه‌ریزی شده است.

وی ‌افزود: با شکل‌گیری صنعت در استان هرمزگان حضور نیروهای متخصص فنی و کارگری افزایش‌یافته و موجب شده تا تراکم جمعیت شهرنشینی در شهرهای بندرعباس، کیش و قشم به حدود 3 برابر دهه 50 تا 60 برسد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان اضافه کرد: این در حالی است که زیرساخت‌های شهری با توسعه شهرنشینی همگام نبوده و نتوانسته جوابگوی خدمات شهرنشینی باشد، مشکلات و معضلات ناشی از شهرنشینی باعث شد تا طرح‌های بهسازی شهری در استان با رویکرد ایجاد فضای سبز، گسترش محدوده شهری و ایجاد سیستم جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار قرار گیرد

وفادار ‌با اشاره به وضعیت محیط‌زیست شهری تصریح کرد: به‌طورکلی مقدار پسماند عادی استان هرمزگان 1450 تن بوده که از این مقدار 750 تن مربوط به شهرها و 700 تن مربوط به روستاهای استان است.

وی ادامه: تعداد 22 بیمارستان در استان هرمزگان فعال است که روزانه 1680 کیلوگرم پسماند عفونی تولید می‌کنند، همچنین سایر مراکز درمانی استان نیز روزانه حدود 700 کیلوگرم تولید پسماند عفونی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان افزود: پسماندهای عفونی بیمارستانی سابقاً به روش دستگاه زباله‌سوز امحاء می‌شد اما در حال حاضر 12 بیمارستان با نصب دستگاه بی‌خطر ساز عفونی اقدام به امحاء پسمانده عفونی و تبدیل آن به پسماند عادی می‌کنند، مابقی پسماند عفونی تولیدشده توسط مراکز بهداشتی توسط خودروی مخصوص جمع‌آوری پسماند عفونی به سایت دفن منتقل و به طریق اصولی ضدعفونی و دفن می‌شود.

وفادار در پایان با اشاره به تولید سالانه یک‌میلیون و 180 هزار تن پسماند صنعتی در استان، اظهار کرد: 10 بیمارستان در هرمزگان فاقد دستگاه بی‌خطر‌ساز پسماند عفونی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام