Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:16:15 GMT

دولت هیچ‌گاه حامی کارگران و کارآفرینان نبوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۸۹۲۲

دولت هیچ‌گاه حامی کارگران و کارآفرینان نبوده است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هیچ‌گاه حامی کارگر و تولیدکننده نبوده است چون دولت حاکم است و حکم می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو بابلاغ با بیان اینکه دولت فضا و زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری آماده کرده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توانست شرایط بحرانی نوسان قیمت‌ها را به حالت ثابت درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اما پس از تثبیت قیمت‌ها، برنامه‌ای برای تکمیل این دستاورد توسط دولت اجرا نشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی دولت در تکمیل چرخه اقتصاد پای کار نمی‌آید، سرمایه‌گذار خود را بدون حامی می‌بیند، تصریح کرد: مقصر اصلی وضع نابه‌سامان اقتصاد کشور بانک‌ها و سیاست‌های تسهیلاتی آنان است.

این نماینده مجلس گفت: وقتی واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری چند میلیاردی ایجاد شد، پس از فروش محصول مدتی طورل می‌کشد تا برگشت سرمایه داشته باشد.

یوسفیان ملا اضافه کرد: واحدهای تولیدی در مدت انتظار برگشت سرمایه نیاز به تزریق اعتبار دارند تا بتوانند هزینه‌های جاری خود را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بانک‌ها پرداخت این مبالغ را که بین 500 تا یک میلیارد تومان بود قطع کردند و این گونه واحدهای تولیدی با بحران نقدینگی مواجه شدند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هیچ‌گونه برخوردی با این رفتار بانک‌ها نداشته است، ادامه داد: متاسفانه دولت تا به الان حتی یکی از مدیران بانکی را به خاطر این عدم همراهی برکنار نکرده است.

یوسفیان ملا با انتقاد از عملکرد دولت در مواجه با بانک‌ها، تاکید کرد: رئیس‌جمهور و دولتمردان به ظاهر از بانک‌ها گله می‌کنند اما گله‌مندی ظاهری که مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های خوبی برای رشد و حمایت از تولید کشور گرفته می‌شود، گفت: آقایان پشت تریبون خوب حرف می‌زنند اما ضمانت اجرایی برای این تصمیم‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی جامعه کارگری را بدون متولی دانست و تاکید کرد: نبود متولی که پیگیر مطالبات کارگران باشد موجب شده که آنها در زمان بروز بحران برای رساندن صدای خود به مسؤولان، دست به تحصن و تجمع بزنند.

این نماینده مازندرانی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت هیچ وقت حامی کارگر و تولیدکننده نبوده است چون دولت حاکم است و حکم می‌کند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تشکیلات کارگری به جایی نرسیده است که بتواند حقوق کارگران را محقق کند، خاطرنشان کرد: اگر تشکیلاتی هم ایجاد می‌شود، وارد جریان‌های سیاسی شده و نهایتا از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: تشکیلات کارگری باید کاملا صنفی باشد و کاری به مسائل سیاسی نداشته باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کارگران نیازمند یک متولی واقعی هستند تا مطالبات صنفی آنان را پیگیری کند، گفت: اگر مشکلی برای کارگران ایجاد شود یا حقوق آنها ضایع شود، کسی نیست که پیگیری کند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از منتخبان اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر، نگاه قدرشناسانه است ولی نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگران نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، افزود: این احترام باید تنها مختص یک روز در سال نباشد بلکه در طول سال این تکریم باید صورت پذیرد. کار و کارگر باید به یک ارزش جاری تبدیل شود و همه خود را به معنای واقعی مدیون کارگر بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارزشمندی کارگر در مرحله اول ناشی از کار است، خاطرنشان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال جدید نامگذاری شده است بدون تلاش کارگران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را به‌کار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله آل‌هاشم با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است، تصریح کرد: باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما ۲ بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این ۲ بال را ایجاد کند.

کد خبر 6097648

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش