Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالبی گفت: زنان منتخب اگر تلاش کرده تا بدون بغض و جنسیت گرایی معضلاتی نظیر بیکاری مردان را حل کنند در حقیقت به قشر بانوان کمک کرده اند چرا که اشتغال مردان آسایش خود زنان را فراهم خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛ یک کارشناس مسائل سیاسیدر گفتگو باخبرنگار مادر خصوص مسئله حضور بانوان در صحنه رقابت های انتخاباتی به ویژه برای شوراهای شهر، اظهار کرد: جامعه هم از زن و هم از مرد تشکیل شده و بنابرایندر جایگاه های مشورتی لازم است نقطه نظرات بانوان به عنوان نیمی از جامعه نیز شنیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* حضور زنان در شوراهای مشورتی نباید دکوری باشد

فریبا ابوطالبی با تاکید بر اینکه تساوی جنسیتی مورد تایید اسلام نبوده و لازم است عدالت جنسیتی در جامعه حکم فرما باشد، افزود: متاسفانه برخی مسئولان با وجود شعارهای تساوی زن و مرد که سر می دهند هنوز نتوانسته اند دردی از زنان درمان کنند در حالی که باید در جامعه به حقوق زنان احترام گذاشته شده و به زنان بر اساس توانایی های آن ها امتیاز داده شود.

ویادامه داد: حضور زنان در اداره شهر یک نیز لازم بوده، چرا که پیگیری ها و خدمات زنان منتخب در شوراها می تواند برای کل جامعه زنان مفید واقع شده و مسلما حضور قائده مند زنان بر اساس نیاز کل جامعه زنان لازم است؛ باید توجه کرد که این حضور نباید به صورت دکوری باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حضور نمایشی زنان در صحنه انتخابات و در شوراها و مسئولیت ها ظلم به کل جامعه بانوان است، گفت: متاسفانه دیدگاه برخی از سیاسیون این است که شعار تساوی حقوق زن و مرد سر داد و، بانوان را به لیست های انتخاباتی خود اضافه کرده تا بتوانند آرای مردم را به دست آوردند، اما پس از انتخابات در عمل هیچ استفاده ای از حضور زنان نکرده و در حقیقت این حضور دکوری و توهین به بانوان است.

* مردم به افراد خبره در امور رای دهند

ابوطالبی با تاکید بر اینکه لازم است مردم به افرادی رای داده که خبره در امور باشند و در این بین تفاوتی بین بانوان و آقایان نیست، بیان کرد: گاه دیده شده مردم به دلیل عدم شناخت کاندیداها به بازیگران و یا ورزشکارانی رای داده که هیچ آشنایی با قانونگذاری نداشته و تنها به دلیل اینکه این افراد چهره های مشهوری هستند به آن ها رای می دهند؛ اما اگر این چهره های سرشناس سواد و دانش کافی برای رفع امور را داشته باشند رای دادن به آن ها مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون حضور زنان در شوراها یا مجلس نتوانسته دردی را از این قشر درمان کند، ابراز کرد: متاسفانه دیدگاه حاکم بر جامعه ما فمینیستی به معنای تساوی حقوق زن و مرد شده و تا این دیدگاه در جامعه باشد و از بانوان به عنوان دکور در شوراهای مشورتی استفاده شود، نه تنها دردی از جامعه زنان درمان نشده بلکهبه شان و منزلت آنان نیز آسیب وارد خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: توصیه می شود زنانی وارد صحنه انتخابات شده که شایستگی لازم برای رفع مشکلات مردم را در خود ببیند و حضور آن ها از سر هوای نفس نباشد چرا که فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

* اشتغال مردان، آسایش زنان را فراهم خواهد کرد

ابوطالبیاذعان کرد: اگر خانم ها جنسیت گرا نبوده و فقط به فکر این نباشند که بخواهند برای زنان شغل ایجاد کرده و به جای آن به مشکلات واقعی جامعه که خانواده ها با آن درگیر هستند، بپردازند؛ بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه که خانواده ها را درگیر کرده است، حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: زنان منتخب اگر تلاش کرده تا بدون بغض و جنسیت گرایی معضلاتی نظیر بیکاری آقایان را حل کنند در حقیقت به قشر بانوان کمک کرده اند چرا که اشتغال مردان آسایش خود زنان را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند

تیم‌های ملی جودو مردان و بانوان ایران، عصر امروز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، راهی هنگ‌کنگ خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سی‌ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد امروز پنجشنبه به این رقابت‌ها اعزام شود. با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دوبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان نیز کنسل شد.

با توجه با زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسئولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم را جهت حضور در مراسم وزن کشی مسابقات انجام داد و در نهایت بلیط اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان صادر شد.

بر این اساس، جودوکاران کشورمان ساعت ۱۸ امروز پنجشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا به فرودگاه دوبی سفر خواهند کرد و پس از آن عازم هنگ کنگ خواهند شد.

منبع: ایرنا کد خبر 745769

دیگر خبرها

  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی/ علت: به زنان در قسمت جلو بیشتر آسیب وارد می‌شد
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • جودوکاران ایران راهی هنگ‌کنگ می‌شوند
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • معرفی ملی‌پوشان آب‌های آرام ایران در انتخابی المپیک
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان