Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@13:48:57 GMT

پنل تخصصی بررسی وضعیت صنعت کارگزاری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۰۷۸۹

پنل تخصصی بررسی وضعیت صنعت کارگزاری برگزار شد

پنل تخصصی بررسی وضعیت صنعت کارگزاری با حضور دانشجویان، نمایندگان رسانه ها، نمایندگان شرکت های کارگزاری و حاضرین در محل نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه در روز دوشنبه فروردین در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پنل تخصصی بررسی وضعیت صنعت کارگزاری با حضور دانشجویان، نمایندگان رسانه ها، نمایندگان شرکت های کارگزاری و حاضرین در محل نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه در روز دوشنبه فروردین در دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد

در این پنل آقایان حمیدرضا مهرآور رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران و مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان، فردین آقابزرگی نایب رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران و مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، سید رضا اعجازی رئیس هیات مدیره کارگزاری اقتصاد بیدار و بهنام بهزادفر مدیرامور اعضای کانون کارگزاران به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پنل «حمیدرضا مهرآور»، درباره مذاکره کارگزاری های خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران، بیان داشت: کارگزاری های داخلی دارای توانمندی لازم هستند، اما مشکلاتی که در بخش نرم افزار و سخت افزاری وجود دارد موجب رشد آن ها در این حوزه نسبت به خارجیان می شود.

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار همچنین درباره مسایل مربوط به بحران مالی در کارگزاری های بازار سرمایه، گفت: سودآوری کارگزاری ها مانند سایر صنایع نوسان دارد و این به معنای در معرض ورشکستگی قرار داشتن آنها نیست.

وی یادآور شد: فعالیت در بورس، تابع شرایط بازار سرمایه است، بنابراین اگر وضعیت معاملات خوب باشد، درآمدزایی کافی نیز در بازار وجود خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان این که برخی هزینه های غیرمنطقی بر صنعت کارگزاری تحمیل شده است، افزود: این هزینه ها در گذشته وجود نداشته، به همین دلیل وضع یکباره آنها باعث افزایش هزینه های کارگزاری ها شده است.

در بخش دیگری از جلسه «فردین آقابزرگی» درباره زیان انباشته کارگزاران عنوان نمود: گاهی به علت شرایط مالی بازار سرمایه و رکود در کشور، زیان انباشته در صورت های مالی کارگزاری ها منعکس و به طور معمول در سال های بعد اصلاح می شود.

نایب رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال یک استاد دانشگاه در خصوص لزوم استفاده از تحقیقات در بازار سرمایه عنوان نمود هم شرکت های کارگزاری و هم کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار این آمادگی را دارد تا از تحقیقات دانشجویان و اساتید در زمینه های مالی نهایت استفاده را نماید.

وی هم چنین در خصوص رتبه بندی کارگزاران عنوان نمود در سال های آتی طبق گفته مسئولان سازمان بورس این رتبه بندی در اختیار کانون کارگزاران قرار خواهد گرفت و در نتیجه بهینه تر از قبل خواهد شد.

«سید رضا اعجازی» در پاسخ به سوالات دانشجویان حاضر در جلسه مبنی بر نیروی کار و ورود به بازار سرمایه عنوان نمود بخش اعظمی از نیروی کار در این صنعت دانش آموخته دانشگاه ها و رشته های مرتبط مالی می باشند. در ابتدای امر نیاز است برخی از گواهی نامه های حرفه ای موجود در صنعت توسط دانشجویان اخذ شود تا دانشجویان به جز مسائل علمی پیرامون بازار کار، از قوانین و مقررات مربوطه در این بازار نیز آشنا شوند.

رئیس هیات مدیره کارگزاری اقتصاد بیدار هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ورشکستگی برخی از کارگزاران عنوان نمود لفظ ورشکستگی با توجه به ماهیت خدماتی بودن کارگزاران مناسب نیست، در برخی از موارد کارگزاران در برخی از سال ها با توجه به کاهش معاملات دچار زیان می شوند که این موضوع ورشتگی تلقی نمی گردد.

دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که شنبه 26 فروردین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و روز سه شنبه 29 فروردین ماه به کار خود پایان داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد

سرمربی تیم فوتبال سایپا که از لیگ دسته اول موفق به صعود به لیگ برتر نشده و فاصله زیادی با صدرنشین دارد، از سمت خود برکنار شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از روابط عمومی باشگاه سایپا، در پی نتایج ضعیف تیم فوتبال سایپا در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال و با تصمیم هیات مدیره این باشگاه، مجتبی سرآسیایی از سرمربیگری تیم سایپا کنار گذاشته شد.

در نشست هیات مدیره باشگاه سایپا مقرر شد مهدی حسینی‌نسب در دیدارهای باقیمانده، هدایت نارنجی‌پوشان را برعهده بگیرد. سایپا با 41 امتیاز، در جایگاه ششم جدول لیگ دسته اول فوتبال ایستاده است و شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد.

دیگر خبرها

  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • سمیعی با تیپ مدیرعاملی در آزادی (عکس)
  • تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • باشگاه سایپا با سرآسیایی قطع همکاری کرد
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • ۲ بانک رئیس هیات مدیره پرسپولیس را مشخص می‌کنند
  • آینده بورس در چند پرده
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند