Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:30:01 GMT

ششمین جشنواره استانی جابربن حیان در زنجان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۰۹۱۸

ششمین جشنواره استانی جابربن حیان در زنجان افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در مراسم افتتاحیه جشنواره استانی (جابربن حیان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این جشنواره در طول سال و در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه ای و استانی برگزار می شود.
اضغر بیات افرود: بر این اساس 15 هزار نفر از دانش آموزان در مرحله استانی و پنج هزار نفر در مرحله منطقه ای شرکت کردند که در نهایت 125 طرح به تعداد 370 دانش آموز شرکت کننده انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیات افزود: 62 طرح و ساخت، 43 طرح آزمایشی و 20 طرح نمایش علمی آثار انتخابی شرکت کنندگان در مرحله استانی را تشکیل می دهد و علاوه بر دانش آموزان، والدین و مربیان می توانند از این جشنواره بازدید کنند.
وی بابیان اینکه این طرح در راستای یادگیری نوین طراحی شده است گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز دانش آموزان طرح های انتخابی و نحوه تولید آن را به مخاطبان توضیح خواهند داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: این جشنواره بستری را فراهم کرده است تا دانش آموزان بتوانند با توجه به دانسته ها و اطلاعات قبلی دانش جدیدی را تولید کنند.
وی، هدف از برگزاری چنین جشنواره هایی را پرورش انسان های خلاق عنوان کرد که از طریق پرسشگری و دانش علمی بتواند مسائل پیش روی خود را برطرف کند.
بیات خاطرنشان کرد: این جشنواره همه ساله در سطح استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره استانی پروژه های علمی دانش آموزی (جابربن حیان) از امروز /چهارشنبه/ آغار به کار کردکه تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه دارد و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از کارهای ارائه شده در محل این جشنواره واقع در کارخانه کبریت زنجان بازدید کنند.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اجرای طرح موفق طرح مدرسه تابستانی مهارت در استان گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۵۹ دانش آموز کسب مهارت را در دوره‌های آموزشی مختلف آغاز کردند.


حسن کامرانی فرد افزود: این افراد در مجموع ۷۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر ساعت آموزش مهارتی را در شهرستان‌های استان گذرانده اند.


وی گفت: در سال ۱۴۰۲ در مراکز دولتی استان ۲۸ هزار و ۴۷۲ نفر، در ۱۹ گروه هدف، بیش از ۳ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۴۱ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده اند.

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان همدان آغاز شد