Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@00:26:43 GMT

چه کسي مجري هفت مي شود؛ حسني، حميدرضا صدر يا ...؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۲۰۷۵

خبرگزاري آريا - روزنامه تماشاگران امروز - فاطمه پاقلعه نژاد: برنامه هفت شايد يکي از جنجالي ترين برنامه هاي دو سال گذشته بود. از زماني که پورمحمدي با آمدنش به معاونت سيما، اين برنامه را از محمود گبرلو گرفت و تهيه کنندگي آن را هم به محمد حسين رضوي سپرد، رضوي که برادر کوچک تر محمود رضوي، تهيه کننده سينماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در پس پرده گفته شد که در کنار محمدحسين رضوي، يوسف منصوري قرار گرفته. کسي که داماد اصغر پورمحمدي است. از همان زمان بود که بهروز افخمي، رفيق ديرين پورمحمدي از دهه 60، وارد ميدان شد.

او با مواضعي کاملا متفاوت از مشي اصلاح طلبي که زماني با آن به عنوان نماينده وارد مجلس ششم شوراي اسلامي شده بود، حسابي بحث اين برنامه را در رسانه ها داغ کرد. در پايان همان دوره اول يک ساله، با پايان رياست سرافراز در تلويزيون و رفتن پورمحمدي از قائم مقامي سيما، گفته مي شد دوره افخمي به سر مي رسد.

همان زمان اکبر نبوي، کسي که اين روزها افخمي خيلي از او انتقاد مي کند، در مصاحبه اي با خبرآنلاين ادعا کرد براي ساخت هفت، تيم بسته چون براي اجراي اين برنامه با دست اندرکاران آن توافق کرده اما پورمحمدي که بلافاصله مدير شبکه 3 شد، ترجيحش کار با همان بهروز افخمي بود.




محمد حسين رضوي از گروه کنار رفته بود و شخص جديدي به نام سعيد پرويني اسما تهيه کننده بود اما همچنان مرد پشت پرده هفت، يوسف منصوري بود. افخمي هم مي تاخت و با انتقادهاي تند و تيز و نظرات خاصش برنامه را به جلو مي برد. او در کنارش مسعود فراستي را داشت که کلا انگار قرار نبود توپخانه اش براي انتقاد از سينما را خاموش کند. آنها بي توجه به همه چيز، فقط مي تاختند و اين مشي شان براي مديران بالادستي حسابي هزينه ايجاد کرده بود. در نهايت وقتي بعد از جشنواره سي و پنجم، منتقد جنجالي اين برنامه در کميسيون فرهنگي مجلس حاضر شد و حسابي با گفته هايش درباره فيلم «گشت 3» خبرساز شد، شيشه عمر هفت افخمي هم شکست.

پايان هفت با افخمي چطور اتفاق افتاد؟

حالا هفت تعطيل شده است. خيلي ناگهاني برنامه اي که قرار بود تا ماه رمضان روي آنتن باشد، به يکباره با مصاحبه مدير گروه اجتماعي شبکه سه از کنداکتور شبکه سه حذف شد. مدير شبکه سه در اين گفتگو مشغله هاي جديد افخمي براي ساخت فيلم تازه اش را دليل تعطيلي هفت بيان کرده بود و خود افخمي گفته بود مديران شبکه خواستند تغييراتي در ساختار برنامه داشته باشيم و در نهايت به اين نتيجه رسيديم که ديگر برنامه را اجرا نکنيم.

همان روز افخمي در پاسخ به تماشاگران امروز که آيا منظور از تغييراتي در ساختار برنامه، حذف منتقد جنجالي اين برنامه بوده است، گفته بود: «نه! فقط مي خواستند مجري بعد از خودم را معرفي کنم و با او همراهي کنم تا مخاطبان برنامه با او آشنا شوند که من فرصتش را نداشتم.»

ماجرا اما اين بوده که وقتي هفت به تعطيلات عيد مي رسد، يوسف منصوري و سعيد پرويني که از افخمي شنيده بودند بعد از ماه رمضان ديگر کار را ادامه نمي دهد، به او مي گويند در اين شرايط نزديک به انتخابات اصلا صلاح است برنامه اي ساخته شود؟ بالاخره فيلمسازها در يک برنامه زنده روي آنتن مي رفتند و بعد هم مواضع خود افخمي و کلي مناسبات ديگر که شايد مي توانست حساسيت زا باشد!

اينکه بسازند و نسازند، مثلا دو سه قسمتي بسازند و مجري بعدي برنامه را کنار افخمي بنشانند تا مردم با او خو بگيرند و اين که مثلا دو قسمتي به خواست اصغر پورمحمدي برنامه روي آنتن برود تا کسي نگويد آنتن را از افخمي گرفتند، درباره اش بحث شده بوده و در نهايت خيلي صميمي انگار تصميم گرفتند بگذارند هر کسي هر چه مي خواهد درباره شان بگويد!




هفت بعد از افخمي چه مي شود؟

هفت در دوره بعد از افخمي هم با همين گروه برنامه ساز پيش مي رود. تنها احتمالا خود او از کار جدا مي شود. البته تيم تهيه خيلي دوست دارند بگويند که فراستي هم در کار مي ماند اما بايد ديد اين منتقد سينمايي که کافه اش در تهران را افتتاح کرده و به دليل هجمه هاي بيروني بثاز مي تواند روي آنتن باشد يا نه؟ به هر حال آنها به تعارف يا از ته قلب شان از افخمي خواسته اند چند گزينه را معرفي کند. افخمي اسمي از اين گزينه ها نمي آورد ولي اين روزها و خيلي سريع چند نام سر زبان ها افتاده است اما اين گزينه ها چه کساني هستند؟

اکبر نبوي

اکبر نبوي، منتقد سينمايي که داور جشنواره فجر بوده پيش تر قرار شده بود هفت را بسازد. او با انتقادهاي صريح اين روزهايش نامش سر زبان ها افتاده اما به نظر مي رسد اين تيم برنامه ساز و شخص پورمحمدي خيلي اعتقادي به او ندارند و شايد او را بايد يک مهره سوخته دانست. به خصوص که او اخيرا انتقاد تندي از رسانه ملي به دليل از سرگيري پروژه سرزمين کهن داشته است؛ سريالي که شخص ميرباقري، معاون سينما به دنبال ساختنش است.




سعيد قطبي زاده

افخمي براي 10 قسمت از برنامه اش که هر شب در ايام فيلم فجر روي آنتن مي برد، غير از فراستي که منتقد تند و تيز همه فيلم ها بود، سعيد قطبي زاده منتقد مجله فيلم را هم در کنار خود داشت. منتقدي که نظراتي منطقي تر نسبت به فيلم ها داشت و جبهه گيري هايش در مقابل آنها خيلي مِلوتر از فراستي بود. حالا شايعه شده قطبي زاده که سابقه ساخت برنامه سينمامستند را براي تلويزيونم دارد، گزينه پيشنهادي افخمي براي هفت بوده است.

حميدرضا صدر

گزينه خارق العاده و شگفت انگيز براي هفت شايد حميدرضا صدر باشد، کارشناس فوتبال که بارها در برنامه نود او را ديده ايم اما نکته اي که در مورد او وجود دارد و خيلي ها نمي دانند اين است که حميدرضا صدر يک منتقد فيلم است. کسي که دو دهه قبل در مجله فيلم سينماي جهان مي نوشت و اولين نقدهاي فوتبالي اش را تازه از دهه 80 براي هفته نامه تماشاگران شروع کرد.





بعد پايش به هفت باز شد و حالا همه به عنوان منتقد سينمايي مي شناسندش. مي گويند او هم در ليست پيشنهادي به هفت بوده است. کسي که برخلاف بهروز افخمي شخصيتي بسيار آرام و بدون حاشيه دارد و شايد همين آرامشش براي اجراي تنها برنامه سينمايي پرمخاطب تلويزيون يک نکته منفي باشد. فکر کنيد با او شايد برنامه هفت خيلي شاعرانه تر شود اما مشي برنامه شبيه ورزش و مردم خواهد بود و کسي از آن ناراضي بيرون نمي رود!

مهدي کرم پور

کارگردان فيلم هاي «پل چوبي»، «چه کسي امير را کشت؟» و اين اواخر «سوفي و ديوانه». آخرين باري که نام مهدي کرم پور حسابي در فضاي مجازي مطرح شد زماني بود که به خاطر دفاع از مهناز افشار رو در روي مرضيه برومند قرار گرفت. آنجا که برومند از مهريه ميلياردي خانم بازيگر نوشت و کرم پور در يادداشتي پاسخ او را اين طور داد که: «از شما بعيد است که به بهانه بودجه اندک تئاتر با نشر اطلاعات غلط از مهريه اين و اتومبيل زير پاي آن و سهم خواهي از نصف قيمت آنها به نفع تئاتر! براي نمايش خود و شايد تبليغ کار جديد پرطمطراق ميلياردي تان با روش هاي پوپوليستي عکس مار بر تخته بکشيد.»

نکته اي که درباره مهدي کرم پور وجود دارد اما مشي اصلاح طلبي او است که به نظر مي رسد با سياست هاي صداوسيما همخواني نداشته باشد. براي مثال کرم پور يکي از گروه هنرمنداني است که در خرداد 92 پاي نامه اي که از انصراف دکتر عارف به نفع دکتر حسن روحاني قدرداني مي کرد و به حمايت از روحاني مي پرداخت را امضا کرده بود. او هم در ليست افخمي انگار بوده و البته خيلي جدي به نظر نمي رسد.

گزينه جنجالي تيم برنامه ساز: فرزاد حسني!




پرويني و منصوري خودشان هم نامي در ذهن دارند که اصلا ايده اوليه هفت را به پورمحمدي داده بود. کسي که مدير شبکه سه دوستش داردت. فرزاد حسني هميشه ادعا داشته هفت ايده او بوده و بايد درست اجرايش مي کردند. حسني که پس از چند سال ممنوع التصويري با اجراي برنامه تخصصي پزشکي به تلويزيون برگشته، گزينه مد نظر گروه سازنده هفت براي جايگزيني بهروز افخمي است؛ گزينه اي که رزومه اش در سينما ايفاي نقش هاي کوتاه در بعضي فيلم هاي خاص بوده است اما در زمينه اجراي تاک شو يکي از بهترين گزينه هاي اين روزهاي رسانه ملي است.

بايد ديد دست اندرکاران برنامه «هفت» و مديران شبکه سه براي جنجالي ترين برنامه سينمايي سال هاي اخير سينما در نهايت چه تصميمي خواهند گرفت و آيا از بين اين گزينه ها دست به انتخاب مي زنند يا با يک انتخاب جديد و غيرمترقبه مخاطبان هفت را غافلگير خواهند کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟

نوزدهمین مراسم «شب کارگردان» انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران و آئین نکوداشت اکبر زنجانپور، عصر روز گذشته، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اهنرمندان عرصه سینما و تئاتر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. بنابر عکسی که خبرگزاری مهر از بهروز افخمی منتشر کرده است، او روی ویلچر نشسته که به سوژه کابران فضای مجازی تبدیل شده است./مهر

دیگر خبرها

  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • عکس جنجالی از یک مراسم که برای بهروز افخمی دردسر شد!
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • عکسی از چهره متفاوت و ویلچرنشینی بهروز افخمی | مشکل او چیست؟
  • تشکر خانواده شهید الداغی از وحید شمسایی
  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت