Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-27@23:49:41 GMT

انتخابات از نگاه مسئولان ودست اندرکاران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۲۹۰۲

انتخابات از نگاه مسئولان ودست اندرکاران

دراین دوره که سه انتخابات مهم برگزار می شود حساسیت انتخاب افراد در جایگاه های ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ومجلس وهمچنین برگزاری این انتخابات از اهمیت ویژه برای مردم برخوردار است.
دراین دوره از انتخابات سرنوشت نهاد ریاست جمهوری برای چهار سال بایستی بدست فردی کاردان ، کارشناس ، آگاه ، مدیر ومدبر وتوانمند از هرحیث سپرده می شود و هرکس بتواند پس ازتایید صلاحیت ، سکان این جایگاه را بدست بگیرد رئیس جمهورهمه مردم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این انتخابات با رویکرد متفاوت ازاین نظر که مردم پس از برجام وآرامش نسبی ناشی از تهدیدات قدرت های جهانی دست به انتخاب می زنند و بدنبال انتخاب فردی خواهند بود که بتواند کشور را از هرحیث بویژه در حوزه های اقتصادی ، سیاسی وفرهنگی به جایگاه بالاتر برساند.
انتخابات شوراها هم به عنوان مجلس کوچک محلی در شهرها وروستاها جلوه هایی از ایجاد قانون مداری ومردم سالاری بوده که انتخاب افراد با صلاحیت وتوانمند
می تواند آینده بهتری را برای هر منطقه رقم بزند .
آنچه که امروز مسئولان و دست اندرکاران انتخابات برآن تاکید دارند تلاش برای افزایش مشارکت هرچه بیشتر مردم در این سه انتخابات بزرگ وسرنوشت ساز بوده تا کشورمان همواره پس از انتخابات بتواند با مدیران وخبرگان جدید کاستی وکمبودها را جبران کند .
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: همه داوطلبان انتخابات سال جاری باید بر مبنای قانون عمل کنند و تبلیغات زودهنگام آنها در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی رصد و با متخلفان برخورد می شود.
بهروز اکرمی درگفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: انتظار می‌رود همه افراد جامعه به ویژه افرادی که قصد حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی را دارند بیش ازهمه قوانین و ضوابط انتخاباتی را تمکین کنند و استفاده از امکانات دولتی و عمومی به سود و یا به ضرر کاندیداها ممنوع است.
وی بیان داشت: باید تا می توانیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه قانونی و شرعی و دینی و اخلاقی و انسانی است و نباید اجازه دهیم اعتماد مردم مخدوش شود.
وی با بیان اینکه سطح در برگیرندگی انتخابات شوراهای اسلامی از سایر انتخابات بیشتر است، افزود: در این شرایط است که امنیت انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار می‌ شود که می ‌توان با برگزاری این نشست‌ها و ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر میان هیات اجرایی و هیات نظارت، انتخاباتی هر چه بهتر را برگزار کرد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: امور برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان طبق برنامه‌ پیش ‌بینی شده در حال پیشرفت است.
اکرمی اظهار کرد: مبحث تبلیغات به شیوه سنتی و مجازی نیز به طور مناسبی در حال رصد است، کما اینکه به دلیل فرهنگ استفاده از فضای مجازی مشکلاتی داریم که نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.
رئیس ستاد انتخابات هرمزگان یاد آور شد: با حفظ سلامت و ایجاد اعتماد در مردم و رعایت بی طرفی می توانیم منویات مقام معظم رهبری را در مسیر مشارکت مردم محقق سازیم.
اکرمی با تاکید بر اینکه تامین و حفظ سلامت انتخابات وظیفه عام است، گفت: با اعتمادسازی و نظارت دقیق می توانیم به سلامت انتخابات کمک کنیم.
وی به روند انتخابات شوراهای شهر و روستا در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: در استان هرمزگان 871 داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر و هفت هزار و 797 داوطلب نیز برای انتخابات شوراهای روستا و در مجموع هشت هزار و 850 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند.
اکرمی تصریح کرد: در هرمزگان 198 کرسی شوراهای شهر و چهار هزار و 216 کرسی شوراهای روستا وجود دارد که تعداد کرسی های انتخابات شوراها در استان در این دوره افزایش یافته است.
رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرمزگان با اشاره به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجاری گفت: پلیس فتا و شرکت مخابرات باید به صورت لحظه ای تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی را رصد کرده و تذکرهای لازم را به افراد گوشزد کنند.
احمد مرادی افزود: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در فضای مجازی توسط برخی از کاندیداها شروع شده که در این فضا اعتراضی هم وارد می شود که باید به آن رسیدگی شود.
وی بیان داشت: تاکنون هیچ ابهامی در زمینه قانون انتخابات شورای شهر و روستا نبوده و همه موارد به صورت شفاف بیان شده است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: در دوره های انتخاباتی قبل شهرداری به تبلیغات زودهنگام نامزدهای شورای شهر و روستا در نصب بنر یا پلاکارد ... رسیدگی می کرد و با متخلفان برخورد می شد اما این دوره پیشنهاد می شود که شهرداری دخالتی نداشته باشد و در این زمینه با شرکت های انتظامی و امنیتی که نیرو و ظرفیت در اختیار دارند، قرار داد بسته و هزینه های آن را شهرداری بپردازد.
مرادی گفت: نباید کاندیداها براساس حُب و بغض های شخصی تائید و رد شود بلکه آبروی مردم در هنگام بررسی تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سوی اعضای هیات نظارت حفظ شود.
رئیس هیات عالی نظارت انتخابات شوراهای اسلامی هرمزگان اضافه کرد: موضوع های مشترک بخشنامه ای انتخابات را ازهیات عالی نظارت دنبال کنیم و از تجربه های اعضای هیات نظارت برای بهتر بررسی کردن صلاحیت ها استفاده کنیم.
مرادی ادامه داد: در انتخابات جمهوری اسلامی ایران همه موضوع ها با نگاه مردمی دنبال می شود که این اقدام در دنیا کم نظیر است.
وی یاد آور شد: بررسی پرونده کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 فروردین در هیات های اجرایی پایان یافته و از 25 فروردین به هیات های نظارت واگذار شده و نتیجه را در 31 فروردین به کاندیدها و مراجع مربوطه اعلام می کند.
استاندار هرمزگان گفت: استانداری هرمزگان به همراه فرمانداری‌ ها و بخشداری‌ ها از آنجایی که بخشی از وزارت کشور محسوب می شود، مجری انتخابات است.
جاسم جادری تاکید کرد: برای ما سه هدف اصلی و مهم شامل برگزاری انتخابات در نظم و آرامش، حضور حداکثری و سلامت انتخابات اولویت اساسی است و تمامی امور را طبق این سه مولفه تدوین کرده و پیش می ‌بریم.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: هر چه حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد اقتدار کشور و نظام بیش از پیش به رخ جهانیان کشیده می شود و معتقدیم حضور حداکثری همه را به پیروزی می رساند.
عضوهیات عالی بر نظارت انتخابات شوراهای هرمزگان گفت: تائید و رد صلاحیت داوطلبان انتخابات برعهده شورای نظارت است که در این زمینه نباید قانون شکنی صورت گیرد و بدون سند و مدرکی قانونی هیچ فردی نباید رد صلاحیت شود.
حسین هاشمی تختی افزود: رعایت حق الناس الزامی است و نباید به دلیل دوستی و یا دشمنی با افراد داوطلب در انتخابات آن را تائید و رد صلاحیت کرد.
وی بیان داشت: برخی از داوطلبان نیز با تشکیل کانال هایی در فضای مجازی به تبلیغات زودهنگام مشغول هستند که این فضا باید لحظه به لحظه رصد شود.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اجرای انتخابات سالم و آبرومند در استان، یادآورشد: به طور قطع دشمن برای انتخابات برنامه دارد و بدنبال ایجاد تنش در جامعه است که باید هوشیار باشیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یکی از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی تبلیغات زود هنگام و پیش از موعد است و نامزدهای انتخاباتی حق ندارند پیش از زمان رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور برای تبلیغات زود هنگام اقدام کنند.
حجت الاسلام محمدصادق اکبری اظهار داشت: در صورت مشاهده تبلیغات زودهنگام و ارائه گزارش به مراجع قضایی ، خارج از موعد قانونی به عنوان تخلف انتخاباتی مورد رسیدگی قرار می گیرند.
وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان هرمزگان شعب ویژه ای در دادسراهای عمومی و انقلاب ، دادگاه های کیفری و تجدید نظر تعیین شده است.
این مقام مسئول افزود: این شعب آمادگی دارند اخبار و گزارش های جرایم و تخلفات انتخاباتی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و حکم مقتضی را در این خصوص صادر کنند.
رئیس ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی از دیگر مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی است و هیچ یک از افراد حقیقی و حقوقی حق نخواهند داشت به نفع یا علیه شخصی از امکانات دولتی استفاده کنند.
حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: انتخابات عرصه ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروریست که هواداران هر یک از نامزدها از توسل به تخریب ، تهدید ، تطمیع در جریان برگزاری انتخابات خودداری نمایند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: پنج عضو هیأت نظارت بر انتخابات استان بر نحوه برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ،پنجمین دروره انتخابات شوراهای شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شواری اسلامی در حوزه های انتخابی استان هرمزگان نظارت دارند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود که برای شوراهای روستا یکهزار و 466 و شوراهای شهر 520 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
شمارداوطلبان نمایندگی میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب استان هرمزگان 11 نفر و شمار داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای هرمزگان هشت هزار و 841 نفر می باشد.
6048
انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و تقویت شوراها امری ضروری است.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها، مشارکت مردم در اداره امور جامعه را از برکات ارزشمند تاسیس شوراها برشمرد.

استاندار بوشهر در بخشی از این پیام تاکید کرد: نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شوراها در واقع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که سبب شد، مشارکت مردم در اداره امور جامعه بیشتر شود.

محمدی زاده تصریح کرد: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند و تقویت شوراها امری لازم و ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور تاثیرگذار هستند و روز به روز شاهد نقش آفرینی بیشتر شوراها هستیم.

محمدی زاده ابراز داشت: با گذشت بیش از ربع قرن از فعالیت شوراها در کشور، نقش و جایگاه این نهاد در تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری و روستایی، تثبیت شده و امیدوارم با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی دقیق، شاهد ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های شوراها باشیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: اینجانب فرا رسیدن روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت و سربلندی بیش از پیش شوراهای استان را دارم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • مسئولان عالی کشور نگاه ویژه به بوشهر داشته باشند
  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند