Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:34:22 GMT

«تفتان ایر» از مسافران عذرخواهی کرد/تعلیق کادر پروازی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۳۱۲۴

«تفتان ایر» از مسافران عذرخواهی کرد/تعلیق کادر پروازی

زاهدان - مدیر عامل شرکت هواپیمایی«تفتان ایر» از ۲۵ مسافر پرواز صبح دیروز زاهدان - تهران این شرکت که به‌ دلیل بی توجه به نماز و تعجیل خلبان از پرواز جا ماندند، عذر خواهی کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: یکی از مهم‌ترین دستوراتی که در اسلام سفارش زیادی به آن شده نماز است، در خصوص اهمیت نماز و اینکه ستون دین معرفی شده سخن‌های بسیاری از سوی بزرگان دین و اولیاء مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع که باید نماز را در اول وقت بجا آورد برکسی پوشیده نیست البته سبک شمردن نماز، شکل‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها تاخیر در خواندن آن است دراین مورد روایات زیادی از سوی معصومین وارد شده است که یکی از مهمترین آنها را پیامبر گرامی اسلام (ص) به آن اشاره فرمودند: « از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد.به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی‌ شود.»

اما همه این مقدمه بیان شد تا بتوانیم گله ای را از برخی از مسئولین استان سیستان و بلوچستان خصوصا شرکت هواپیمایی «تفتان ایر» در خصوص بی توجهی خلبان این شرکت به فریضه مهم نماز داشته باشیم.

دیروز صبح ۲۵ مسافر پرواز هواپیمای شرکت هواپیمایی «تفتان ایر» استان سیستان و بلوچستانکه قرار بود ساعت ۴:۳۰ از فرودگاه زاهدان به مقصد تهران انجام شود به‌ دلیل توجه به نماز و تعجیل خلبان از پرواز جا ماندند.

این ۲۵ مسافر زمانی که متوجه شدند به دلیل مدت زمان حضور در پرواز نماز آن‌ها قضا می‌شود، تصمیم گرفتند ‌۳ دقیقه قبل از حرکت هواپیما پای پلکان هواپیما و بر روی باند نماز خود را به جا بیاورند

این ۲۵ مسافر زمانی که متوجه شدند به دلیل مدت زمان حضور در پرواز نماز آن‌ها قضا می‌شود، تصمیم گرفتند ‌۳ دقیقه قبل از حرکت هواپیما پای پلکان هواپیما و بر روی باند نماز خود را به جا بیاورند.

اما خلبان این پرواز با توجه به روز ارتش و محدودیت پروازی که از قبل در تهران اعلام شده بود با اصرار و شتاب پلکان را از هواپیما جدا کرد و پرواز بدون این ۲۵ مسافر انجام شد.

نکته ای که در این میان حائز اهمیت است این است که به شهادت همین مسافران جا مانده این هواپیما پس از جدا شدن پلکان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان برده تا از زمین بلند شود، حالا دلیل این همه عجله چه بوده جای سوال دارد.

تعلیق ۱۵ روزه خلبان و پرسنل پرواز بابت جا ماندن ۲۵ مسافر

یکی از این مسافران در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: من یکی از مسافران پرواز امروز صبح زاهدان به تهران بودم که با توجه به اینکه زمان پرواز ساعت ۴:۳۰ اعلام شده بود به موقع در فرودگاه حضور پیدا کردم و کارت پرواز خودم را دریافت کردم.

وی افزود: با توجه به اینکه اذان صبح حوالی ساعت۴:۳۵ بود ما به همراه تعدادی از روحانیون که همراه ما بودند در حال سوار شدن به هواپیما بودیم که بانگ اذان بلند شد.

وی ادامه داد: از همین رو تصمیم گرفتیم که نماز اول وقت خودمان را در پای پلکان و در اول وقت به جا بیاوریم و حتی به داخل سالن برنگشتیم تا زمان هدر نرود اما نماز که تمام شد به فاصله یک دقیقه پس از نماز خلبان این پرواز تصمیم به جدا کردن پلکان گرفت.

اما نکته ای که ما مسافران جامانده یا بهتر بگویم جاگذاشته را بیشتر ناراحت کرد این بود که هواپیما حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی باند بود و بعد شروع به حرکت کرد

این مسافر گفت: اما نکته ای که ما مسافران جامانده یا بهتر بگویم جاگذاشته را بیشتر ناراحت کرد این بود که هواپیما حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی باند بود و بعد شروع به حرکت کرد.

گفتی است: این اقدام خلبان در حالی انجام شد که این ۲۵ مسافر در پای پلکان در حال نماز خواندن بودند و علاوه بر جا گذاشتن آنها ممکن بود خطراتی را نیز برای آنها به وجود بیاورد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی تفتان ایر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اول از همه باید بابت اتفاقی که موجب ناراحتی تعدادی از مسافران پرواز دیروز صبح شد از مردم عذر خواهی کنم.

ابوالفضل حقیقی افزود: با توجه به اینکه دیروز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و با توجه به تقارن این روز عزیز قرار بر این بود که پروازهای فرودگاه مهر آباد از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ظهر به حالت تعلیق در بیاید.

وی گفت: به همین دلیل شرکت هواپیمایی تفتان تصمیم گرفت که پرواز خود را قبل از ساعت مقرر انجام بدهد که مسافران گرامی در زمان مناسب به برنامه های خودشان برسند.

حقیقی ادامه داد: در همین راستا طوری برنامه ریزی شد که مسافران عزیز در زمان رسیدن به فرودگاه مهرآباد فرصت نیم ساعته ای برای اقامه نماز صبح داشته باشند.

وی افزود: در هرصورت باز هم از همه کسانی که بابت این ماجرا آزرده خاطر شدند عذرخواهی می کنم و دستور داده شده تا وجه بلیط مسترد شود و یک بلیط رایگان هم به عنوان هدیه هواپیمایی تفتان به این عزیزان تقدیم می شود.

وی گفت: علاوه بر این در پی این ماجرا با خلبان و پرسنل تفتان ایر در زاهدان برخورد شد و همه آنها ۱۵ روز به حالت تعلیق در آمدند همچنین همه مسافران این پرواز تا پایان وقت دیروز با پرواز جایگزین به تهران منتقل شدند.

در مجموع نکته ای که در این ماجرا حائز اهمیت است توجه عده ای به نماز اول وقت و متاسفانه بی توجهی عده ای دیگر به این فریضه الهی است که قطعا نیاز به بحث های مفصل دینی و جامعه شناسی دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: اعتباری بالغ بر ٢٠٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای امور بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان، علی جزینی زاده در حاشیه بازدید عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی از فرودگاه شهدای بم، اظهار کرد: اعتباری بالغ بر ٢٠٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای امور بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه اختصاص این اعتبار عیدی خادمان هوانوردی و فرودگاهی کشور و استان به مردم شریف شرق استان است، افزود: در این پروژه تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شده و ۴٠ تن مصالح پلیمری برای درزگیری استفاده شده است و عملیات اجرایی پروژه در مردادماه سال‌جاری به اتمام و بهره برداری مجدد می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به تداوم پروازهای فرودگاه شهدای بم، بر لزوم ارتقا ایمنی پروازی بیشتر تأکید کرد و گفت: روند بهسازی سطوح پروازی و سایر عملیات اجرایی با نظارت دقیق در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، با حضور عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی و معاون اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه‌ها، از پروژه‌های عمرانی و بهسازی‌های در حال انجام در ترمینال مسافری، نمازخانه، نیروگاه برق اضطراری، ایستگاه ایمنی و آتش نشانی و معابر فرودگاهی نیز بازدید شد.

کد خبر 748149

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس