Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:43:38 GMT

بیماران هموفیلی خراسان‌شمالی بی‌بهره از انجمن

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۴۰۹۰

بیماران هموفیلی خراسان‌شمالی بی‌بهره از انجمن

مسئول فراهم آوری اعضا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: هنوز این استان فاقد انجمن بیماران هموفیلی است.

مهری فرشاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: حدود یک سال و نیم از پیگیری‌های جدی برای راه اندازی این انجمن می‌گذرد اما با گذشت این مدت هنوز این انجمن در این استان راه اندازی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه وجود این انجمن برای بیماران مبتلا به هموفیلی ضروری است، ادامه داد: انجام مواردی همچون پیگیری برای انجام آزمایشات این افراد، ارائه آزمایش و مشاوره‌های ژنتیک از جمله مواردی است که توسط این انجمن انجام می‌شود.

فرشاد در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌های دارویی نیز از طریق این انجمن به بیماران انجام می‌شود، اظهار کرد: داروی این افراد از طریق دانشگاه علوم پزشکی افراد تامین می‌شود و هیچ کمبودی نیز در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 56 نفر از مردم این استان به بیماری هموفیلی مبتلا هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون حدود چهار نفر به بیماران مبتلا به هموفیلی در این استان افزوده شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماری هموفیلی یک بیماری ارثی است، توضیح داد: خانم‌های بارداری که سابقه بیماری خونی در خانواده دارند به منظور پیش گیری از بروز این بیماری باید در دوره سوم نخست بارداری ازمایشات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود

به گزارش خبرآنلاین، دکتر مرتضی صانعی طاهری در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود، سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

به گزارش راوبط عمومی انجمنه رادیولوژ، وی با تاکید بر اینکه درآینده پزشکانی موفق تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کارکنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محورهای اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر وگردن و همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته دکتر صانعی طاهری از هوش مصنوعی می توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان ها و تصویربرداری جنین می توان بهره گرفت .

وی ادامه داد: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رییس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ ترین کنگره های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست ها و سایر رشته های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران به ارایه جدیدترین دستاوردهای علم تصویربرداری می پردازد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903141

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است