Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-02@17:26:59 GMT

هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۴۲۳۹

هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نمی‌شود

شهردار کرج گفت: هیچ درختی در باغ تاریخی سیب کرج قطع نخواهد شد.

علی ترکاشوند در جریان بازدید خبرنگاران از باغ سیب مهرشهر کرج افزود: در مقطعی از زمان تنها درختان خشک باغ سیب قطع و جمع‌آوری شد و از این پس از تمام درختان این باغ محافظت می‌شود.
وی با بیان اینکه نگاه شورا و شهرداری کرج حفظ باغ سیب مهرشهر است، اظهار داشت: یکی از پیشنهادهای ما این بوده که بیش از 200 هکتار از باغ سیب مهرشهر کرج به مالکیت عمومی شهر در آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکاشوند گفت: بنیاد مستضعفان اقدامات موثری برای احیای این باغ انجام داده و با همکاری شرکت کشت و صنعت شهید مطهری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج و اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مطالعات زیادی در زمینه احیا و چگونگی نگهداری آن صورت گرفته که طرح‌های پیشنهادی احیای این مجموعه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز نیز به تصویب رسیده است.
ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مجتمع رفاهی برای اردوگاه راهیان نور در شهرستان خرمشهر با همکاری سپاه امام‌حسن‌مجتبی(ع) اشاره و افزود: تلاش‌مان بر این است که در سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
قائم‌مقام شرکت کشت و صنعت شهید مطهری، گفت: بنیاد مستضعفان برای احیای باغ سیب 15/5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است که حدود 3 میلیارد تومان آن برای آبیاری تحت فشار بود.
محمدرضا بابائی با اشاره به اینکه باغ سیب مهرشهر در 5 فاز اجرایی احیا می‌شود، افزود: در سال 92 که ما باغ را تحویل گرفتیم 30 هزار اصل نهال در باغ وجود داشت که فقط در سال 94، 26 هزار اصله نهال توسط شرکت در باغ کاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه مجوزهای لازم برای حذف درختان قدیمی و غیر مثمر اخذ شده است، عنوان کرد: در حال حاضر نهال‌های جدید در حال غرس هستند.
بابائی با بیان اینکه در مجموع برای کل این اراضی پیش‌بینی کاشت 172 هزار اصله نهال را داریم، گفت: این تعداد 5 برابر نهال‌هایی است که در زمان تحویل در این باغ موجود بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سیستم آبیاری تحت فشار و برق‌رسانی برای این باغ فراهم شده است که قبلا این امکانات وجود نداشت و پس از اخذ مجوزهای لازم برای کل این اراضی یک گلخانه 9 هکتاری تولید سبزی، سیفی و گلهای زینتی احداث می‌شود.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر سپاهان برای بازی با پرسپولیس؛ این یک مصاف تاریخی است / فیلم

دانلود (9.3MB)

دیگر خبرها

  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • تیزر سپاهان برای بازی با پرسپولیس؛ این یک مصاف تاریخی است / فیلم
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • روزنامه‌های ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه