Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمان؛ابوالقاسم سیف الهی معاون عمرانی استاندار کرماندر گردهمایی سران طوایف و معتمدین عشایر استان کرمان با بیان اینکه بارش های اخیر در برخی مناطق استان سه تا چهار برابر شده است گفت: در برخی راه های عشایری هنوز به دلیل حجم بالای آب امکان بازگشایی راه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیف الهی افزود: 56 درصد وسعت استان کرمان تحت قلمرو عشایر است.
وی خاطرنشان کرد: 2 مورد اعتبارات 2 میلیارد ریالی پایان سال گذشته در حوزه راه عشایری به شمال و جنوب استان کرمان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تشکیل سه کمیسیون عمرانی و زیربنایی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ذیل شورای عشایری استان کرمان گفت: در شش ماه گذشته چهار کمیته تخصصی در استان در حوزه عشایری برگزار شده است.
مدیرکل امور عشایری جنوب استان کرمان نیز با اشاره به اینکه 90 درصد راه های عشایری جنوب استان به دلیل بارش های اخیر مسدود است گفت: لازم است با اختصاص اعتبارات ویژه از سوی معاونت عمرانی استانداری، در راستای بازگشایی این راه ها اقدام شود.
جمشید احسانی نیا افزود: در قالب زنجیره تولید گوشت قرمز 12 میلیارد تومان به عشایر جنوب استان کرمان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه عشایر در سیل اخیر جازموریان نقش ویژه ای برای کمک به سیل زدگان داشتند گفت: عشایر در تمامی صحنه های کمک به نظام حضوری فعالانه داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی فروشگاه عرضه مستقیم محصولات عشایری در سال گذشته به مرکزیت جیرفت انجام شده است و اسناد اراضی واگذار شده به عشایر طی سه ماه آینده به عشایر داده خواهد شد.
مدیرکل امور عشایری جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای روش های نوین آبیاری 552 هکتار از اراضی عشایر به این سیستم مجهز شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این نشست گفت: بارندگی های بسیار خوب در سال گذشته تاثیر بسیار مثبت و خوبی را روی مراتع خواهد داشت زیرا در چند سال گذشته شرایط بسیار دشواری را در مراتع داشته و کشاورزان و عشایر از این موضوع بسیار آسیب دیدند.
عباس سعیدی عنوان کرد: کار صدور اسناد اراضی ملی در دست پیگیری است و استاندار کرمان با حضور در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری این موضوع را بشخصه پیگیری کرده اند.
وی گفت: درباره حل مشکلات اراضی عشایر به صورت مستمر پیگیری های لازم در دست انجام است.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سیروس محمودیان با اشاره به طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل اظهار کرد: مرحله نخست ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از ابتدای سال جاری آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

وی از ثبت نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مرحله نخست ثبت نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری تمدید شد.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬ متولد شده باشند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیر شاغل) و یا مراجعه به ۷۱ کارگزاری صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

محمودیان تصریح کرد: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق‌ها مبنی بر عدم بیمه‌پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی و اولویت تکمیل ثبت‌نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در خصوص مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری ۱۰۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می‌توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و در آینده هم‌زمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 751195

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت