Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، طیبه رجنی اظهار داشت: جشنواره مسابقات استانی هنرهای نمایشی به مدت ٤ روز در دو گروه دختران و پسران در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره‌ حاصل برگزاری مرحله استانی مسابقات تئاتر دانش‌آموزان در رشته نمایش عروسکی، نمایش صحنه‌ای ، نقالی و نمایشنامه‌خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجنی با اشاره به اهداف این جشنواره، خاطرنشان کرد: در روزگاری که زندگی در فضای مجازی جایگزین زندگی واقعی شده، بسیاری از اهداف تربیتی از طریق روش‌های مستقیم پاسخگو نیست بر همین اساس هنر تئاتر قالب بسیار زنده و جذاب برای انتقال مفاهیم تربیتی به دانش‌آموزان خواهد بود.

این جشنواره به مدت ٤ روز از٣١ فروردین تا چهارم اردیبهشت‌ماه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش رامیان در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامیان برگزار می‌شود.

گلستان میزبان یکی از جشنواره‌های ملی قرآن و عترت می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از میزبانی یکی از جشنواره‌های ملی قرآن و عترت در گلستان خبر داد و گفت: پس ار بررسی معاونت‌های فرهنگی و هنری اداره کل، موضوع جشنواره اعلام می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بابیان این نکته که سال گذشته در استان 10جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت برگزارشده، افزود: تعداد این جشنواره‌ها سال جاری کاهش می‌یابد.

وی برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت را از دلایل کاهش جشنواره‌های قرآنی استان در سال جاری دانست و تصریح کرد: تلاش می‌شود جشنواره‌ها باکیفیت بالا و بهترین بازخورد اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت در گلستان، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف ما توسعه فرهنگ قرآنی و جریان سازی قرآنی در استان گلستان است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان سال گذشته با رویکرد توسعه فرهنگ قرآنی، 10 جشنواره فرهنگی و هنری با موضوع قرآن و عترت برگزار کرد.

پروژه تالار مرکزی گرگان 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پیشرفت فیزیکی مجتمع تالار مرکزی گرگان خبر داد و گفت: این پروژه تا پایان سال گذشته، 45درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدعارف رشنوادی به 17 پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ و ارشاد گلستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پروژه ها 12 مورد استانی و پنج پروژه ملی است.

وی با اشاره به اینکه احداث تالار مرکزی گرگان از سال 89 در استان آغاز شده و تا سال 93، 13 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت های منابع مالی که برای دولت وجود دارد تا پایان سال 95 با 45 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه بوده است.

معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه به اختصاص 700 میلیون تومان برای تکمیل پروژه 4 مجتمع فرهنگی در شهرهای کلاله، انبارالوم، نوکنده و خان ببین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای برای تکمیل پروژه های عمرانی استان تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر