Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:05:19 GMT

تولید 80 درصد کرک ایران در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۴۵۹۴

مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه 80 درصد کرک ایران در استان کرمان تولید می شود، افزود: درخواست می کنیم عشایر برای خرید کرک و پشم و فروش به کارخانه کرک بافت همکاری کنند.

به گزارش ایسنا،ابراهیمی،امروز 30 فروردیندر گردهمایی سران طوایف و معتمدین عشایر استان کرمان اظهار کرد: بیش از 56 درصد از مساحت استان کرمان قلمرو عشایر با 22 هزار خانوار و 110 هزار نفر جمعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه 80 درصد کرک ایران در استان کرمان تولید می شود، افزود: درخواست می کنیم عشایر برای خرید کرک و پشم و فروش به کارخانه کرک بافت همکاری کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: 85 میلیارد ریال در زنجیره گوشت در شمال و جنوب استان کرمان تولید داریم و تسهیلات بانکی و کمبود تسهیلات در این زمینه از جمله مشکلات عشایر است.

وی اشاره به اینکه نیمی از جمعیت عشایری استان را زنان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: توان خوبی برای ایجاد اشتغال در این جامعه وجود دارد که تنها اعتبار جزئی برای آموزش این جمعیت هستیم.

مدیرکل امور عشایری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه راه‌های مناطق عشایری مشکلات زیادی داریم و با کوچک ترین سیل راه های عشایری را آب می برد و در حوزه جاده های دسترسی واقعا مشکل وجود دارد، افزود: در برخی مناطق عشایری فاصله چاه های آب تا محل سکونت عشایر دور است و خواستار همکاری برای لوله کشی این مسیرها هستیم.

به گزارش ایسنا، وجود نماینده عشایر در مجلس شورای اسلامی، تامین امنیت، تعیین تکلیف اسناد اراضی عشایری و مدرسه دانش آموزاناز جمله درخواست های سران طوایف و معتمدان عشایر استان کرمان در این جلسه بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار، در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.   وی، افزود: تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.   استاندار کرمان،با بیان اینکه چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.   وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا 60 درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند    

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری