Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز گفت: بانوان مدیران مصرف در خانواده‌ها هستند و اگر به آنهادر این زمینه آگاهی لازم داده شود قطعا اتفاقات خوبی در کشور رخ می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر؛ عبدالمجید نگارش نژاد مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ظهر امروز در کارگاه آموزشی توجیهی نخبگان لرستان که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شدبا اشاره به سخن مقام معظم رهبری در سال 81 در زمینه ژرف نگری مسئله مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مطرح کرده بودندگفت: مقام معظم رهبری فرمودند: گسترش پدیده قاچاق و تاثیر مخرب آن در امر تولید، تجارت قانونی و سرمایه گذاری خطر جدی و بزرگی است لذا همه کسانی که در امر تولید دخیل هستند به سهم خود می توانند نقش آفرینی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: قاچاق کالا و ارز خنجری است که از پشت به اقتصاد مقاومتی وارد می‌شود و این در حالی است که تنها راه برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در امر تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: یکی از پیامدهای قاچاق کالا و ارز بیکاری است واین بیکاری به معنی عدم وجود اشتغال،است بنا براین می‌توان گفت که سهم قابل توجهی از بیکاری به قاچاق کالا و ارز بر می‌گردد.

نگارش نژاد افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم مسئله قاچاق است بعد از 80 سال قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم موضوع قاچاق را گفتمان سازی کنیم واگر قرار است که اتفاقی در این راستا بیفتد باید بستر فرهنگی را به وجود بیاریم که الحمدالله این اتفاق افتاده است .

این مسئول یاد آور شد: قاچاق یک پدیده ماهیتاً اقتصادی و چند وجهی است از آنجای که قاچاق علت‌های مختلفی را دارا است و برای مقابله با آن نیز باید راه‌های مختلفی را طی کنیم.

ویقانون گریزی و قانون ستیزی، ارزش بودن استفاده از کالاهای خارجی به ویژه کالاهای برند، ارجحیت منافع فردی بر منافع عمومی، مصرف گرایی، از بین رفتن قبح فعل و مصرف کالای قاچاق، پذیرش فساد توسط مسئولان و مردم و ترجیح منافع کوتاه مدت به بلند مدت از جمله عوامل فرهنگی علت قاچاق کالا و ارز را عنوان کرد.

نگارش نژاد با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز همیشه به دنبال منافع اقتصادی نیست گفت: ما باید توجه کنیم که کشورهای صادر کننده کالای قاچاق ارزش‌های ما را نشانه گرفته است.

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز کشور اظهار داشت: تقاضا باید مدیریت شود تا کالایی که به مصرف خانواده‌ها می سد جزوکالاهای قاچاق نباشد.

نگارش نژاد گفت: در یک برنامه سه ساله دو هدف بزرگ برای این امر ما تعریف کرده‌ایم که نخستین جامعه هدف ما بانوان هستند چون که 50 درصد از جمعیت کل کشور را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین تاثیر گزاری این قشر در مصرف بیش از 90 درصد است.

مدیر کل فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا ارز کشور اظهارداشت: بانوان مدیران مصرف در خانواده‌ها هستند و اگر به بانوان در این زمینه آگاهی لازم داده شود قطعا اتفاقات خوبی در کشور رخ می دهد.

انتهای پیام/صا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ مرداد ماه ۱۴۰۱، اجرای این قانون به تعویق افتاده بود که با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم، دولت اجرای این قانون را از ابتدای امسال برای تمامی صنف و صنعت طلا لازم الاجرا کرد.

در همین راستا بنا بر دستور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران ‎ بها و سنگ‌های قیمتی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ، ۷ فروردین سال جاری در کشور الزامی شده است.

در این نامه خطاب به دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور آمده است: وفق بند یک از مصوبات جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با پولشویی و قاچاق فلزات گرانبها سنگ‌های قیمتی و ارز با عنایت به تبصره ۳ الحاقی به ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مندرج در قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» - که اشعار می‌دارد: «کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌های وابسته به آنها که حسب مقررات قانونی متولی رصد و دریافت اطلاعات مربوط به جریان کالا و خدمات از مبادی تولید و واردات تا سطح خرده فروشی از طریق سامانه‌های دولتی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند، موظفند با رعایت الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع این قانون اطلاعات مذکور را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند به سامانه مودیان منتقل کنند. در این صورت مؤدیان تکلیفی در خصوص ثبت مجدد اطلاعات با صدور مجدد صورتحساب الکترونیکی معاملات مذکور ندارند» - و با توجه به اعلام نمایندگان وزارت صمت مبنی بر فراهم بودن امکان صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت برای فعالان حوزه طلا و همچنین امکان ارسال آن به سامانه مؤدیان تحقق بند یک از مصوبات جلسه شورای امنیت کشور مقرر شد اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران بها و گوهرسنگها از مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ به طور جدی در سراسر کشور پیگیری شود.

لذا مقتضی است پیگیری و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فوق‌الذکر با بهره‌مندی از ظرفیت ادارات کل سازمان‌ها و تشکلهای ذیربط استان در دستور کار کمیسیون و کارگروه مربوطه قرار گرفته و ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های لازم جهت برطرف نمودن نیازهای آموزشی احتمالی فعالان حوزه طلا گزارش نوبه‌ای از اقدامات و نتایج حاصله را به ستاد ارسال نمایند.

کد خبر 6088995

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل