Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بابک دین پرست افزود: یکی از اصلی ترین موانع قانونی که از سوی بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات پنج هزارمیلیارد ریالی از سوی کنسرسیوم بانکی مطرح شده بود، در استمرار حمایت های بی دریغی که تاکنون مسئولین قوه قضائیه از ذینفعان قانونی شرکت پدیده شاندیز داشتند، مرتفع شد.
رییس کارگروه ویژه پیگیری حل مشکلات شرکت پدیده شاندیز افزود: پس از حسب دستورات موکد و مثبت رئیس کل بانک مرکزی ، همکاری معاونت نظارتی این بانک و مدیرعامل بانک صادرات، روند اعطای تسهیلات مصوب پنج هزار میلیارد ریالی شرکت پدیده شاندیز درمسیر قانونی خود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دین پرست ادامه داد: بانک مرکزی در اوایل اسفند ماه سال گذشته با ارسال نامه ای اعلام کرد که «اعطای تسهیلات مذکور، با توجه به وضعیت فعلی شرکت ازجمله شمول ماده ١٤١ قانون تجارت و چک های برگشتی متعدد، منوط به صدور مجوزی از سوی مرجع قضائی برای مستثنی شدن شرکت از این وضعیت می باشد».
وی تصریح کرد: لذا مراتب از سوی وزارت کشور برای پیگیری و بررسی موضوع به استانداری خراسان رضوی و همچنین معاون دادستان کل کشور منعکس گردید.
معاون اقتصادی وزیر کشور اظهار داشت: نهایتا با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولین استانداری خراسان رضوی و هیات مدیره شرکت و حمایت و همراهی قابل تقدیر مسئولین دستگاه قضائی، بویژه در دادستانی کل کشور و دادگستری استان خراسان رضوی، مرجع ذیصلاح در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، روز گذشته پرداخت تسهیلات مورد نظر در قالب کنسرسیوم بانکی را بلامانع اعلام و مراتب را به معاونت نظارتی بانک مرکزی ابلاغ نمود.
وی اظهار امیدواری که با توجه به تایید طرح توجیهی فنی، اقتصادی و مالی شرکت از سوی کنسرسیوم بانکی، دستور صریح رییس کل محترم بانک مرکزی برای اقدام عاجل دراین خصوص و نهایتا رفع موانع قانونی موجود، در اولین فرصت شاهد پرداخت تسهیلات مصوب ازسوی کنسرسیوم بانکی و درنتیجه ان شاالله اغاز عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست همچنین از تماس تلفنی روز جاری خود با مدیرعامل بانک صادرات و تدارک آن بانک برای برگزاری جلسه کنسرسیوم بانکی در هفته آتی خبر داد.
سیام ** 9314**1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل از پرداخت بیشش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل، ضمن اشاره به شعارهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اگر ما با توجه به سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی یک سری اهداف را تامین کنیم، باید آمادگی برای خودکفایی در زمینه قوت مردم را داشته باشیم.

وی افزود: حوزه جهاد کشاورزی با قوت مردم ارتباط مستقیم دارد و با توجه به شعار سال باید هدف‌گذاری مشخص شود و با توجه به تشکیل قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم از جهاد کشاورزی در رابطه با وضعیت موجود اطلاعات خواسته شده است تا بر این اساس بتوان هدف‌گذاری کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه سال گذشته بالای یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در این شهرستان پرداخت داشتیم، ابراز داشت: لازم است امور آموزش به صورت ویژه به آن پرداخته شود و در بحث مجوزهای اتاق اصناف نیز باید احتیاط لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در بحث واگذاری امور نیز اگر بخواهیم حرکتی انجام شود باید کار را به مردم واگذار کرد و قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری مانع می‌شود که اهداف مد نظر مقام معظم رهبری محقق شود و از این رو فارغ‌التحصیل رشته‌های جهاد کشاورزی فاقد کار مقرر شده است تا شناسایی و با ایجاد شرکت تعاونی برای آنان اشتغال‌زایی ایجاد شود.

رضایی ضمن اشاره به ناهماهنگی بین امور آب و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بحث دامداری‌های سنتی و صنعتی کاشان باید تعیین تکلیف شود و برای دریافت خدمات یک سری مشکلاتی وجود دارد که باید تمهیدات ویژه در این زمینه پیش‌بینی شود.

وی ضمن اشاره به تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد: یک سری مسائل وجود دارد که برای مصادیق تغییر کاربری باید مد نظر قرار بگیرد و از این رو یک سری بازنگری در این زمینه لازم است تا مردم در این زمینه با مشکل روبه‌رو نشوند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور