Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، مصطفی کواکبیان، در صحن علنی امروز (چهارشنبه 30 فروردین ماه ) مجلس شورای اسلامی نطق خود را قرائت کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

سه نکته را به استحضار ملت سرافراز ایران می رسانم:

1- همانگونه که مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال در مورد انتخابات فرمودند آنچه برای ایشان حائز اهمیت فراوان مشارکت گسترده و حضور حماسی مردم در پای صندوق های رأی در روز 29 اردیبهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند را شاهد می گیرم که از جمله مهمترین اهداف ما در انتخابات پیش رو همین است و بس؛ زیرا بر این باوریم که حضور امثال بنده در این عرصه می تواند به حضور حداکثری کمک کند.

در همین جا بر این نکته تاکید می کنم چون سوابق موضوع نشان می دهد که تلفیق بین اسلام و دموکراسی یعنی همان مردم سالاری دینی می تواند الگویی برای ملت ها باشد. ثابت شده است که هر چه میزان مشارکت مردم بالاتر باشد، مجد و عظمت و صلابت و اقتدار نظام برآمده از خون شهیدان در این جهان متلاطم سیاسی و شاخ و شانه کشیدن امثال ترامپ و وضعیت پرتنش منطقه شرق آسیا و خلیج فارس افزایش خواهد یافت.

لذا اولاً؛ از همه مردم می خواهم گلایه گذاری ها و کمبودها را کنار گذاشته و همه و همه در انتخابات شرکت نموده و اقتدار نظام را افزایش دهند.

ثانیاً؛ هرگونه اقدامی از سوی نهادهای حکومتی اعم از قوه مقننه و یا قضائیه یا مجریه که بخواهد موجبات کاهش مشارکت مردم را فراهم سازد، قطعاً خلاف مصلحت و مغایر با درخواست رهبر فرزانه انقلاب است.

ثالثاً؛ رعایت مُر قانون و عدالت و اخلاق انتخاباتی و رقابت صحبح و سالم داوطلبان با الهام از فلسفه بعثت حضرت رسول عظیم الشأن اسلام (ص) می تواند بیشترین تاثیر در افزایش مشارکت مردم داشته باشد.

رابعاً؛ دستگاه های نظارتی و اجرایی و تبلیغاتی و امنیتی و انتظامی بدانند که گرایش های سیاسی و هیجان های انتخاباتی نباید صفا و صمیمیت و بی طرفی کامل و نادیده گرفتن رأی مردم به عنوان حق الناس را فراموش نمایند. انتخابات هر چه رقابتی تر باشد بهتر است اما دلخوری ها و تنگ نظری ها و بداخلاقی ها هیچگاه از خاطر ملت ایران فراموش نمی شود.

خامساً؛ شورای محترم نگهبان نقش تاریخی خود را باید ایفا نماید و احراز صلاحیت ها و عدم احراز صلاحیت ها حتما منطبق با یکسری از شاخص هایی باشد که علاوه بر پاسخگویی در نزد ذات اقدس الهی، افکار عمومی را نیز مجاب نماید. شاخص های مذکور اگر براساس سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شده است، حتما باید به اطلاع ملت شریف ایران برسد.

عدم حضور در احزاب و جریان های سیاسی و عدم برخورداری از دانش سیاسی و عدم عضویت در دانشکده علوم سیاسی مانع از رجال سیاسی و مذهبی بودن نیست، حتما نداشتن سابقه وزارت و مدیریت های دولتی و حکومتی نیز نباید مانع از مدیر بودن باشد.

3- شکی ندارم که جریان وابسته به رئیس دولت دهم بر فرض تایید صلاحیت جای هیچگونه نگرانی برای نظام ندارد، زیرا امروز حتی طرفداران دو آتشه آنان همچون جبهه پایداری هم اعلام برائت می کنند. ای کاش برای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر گواهی سلامت جسمی گواهی تست سلامت روان شناسی هم شرط می گذاشتند تا مشخص شود که چرا آقایان دچار توهم شده اند.

مردم متدین ما و علاقه مند به ولایت فقیه هیچگاه فریب چند برابر شدن یارانه ها را نخواهند خورد. آری این جریان سیاسی یک مرده سیاسی است که حتی یک حزب معمولی نیز دیگر حاضر نیست نام آنان را بر زبان جاری سازد.

3- به عنوان یک اصلاح طلب که معتقد به نظام و رهبری و خط امام هستم عرض می کنم که برخلاف برخی گفته ها در انتخابات ما اصلاح طلبان همگی برای خدمت به مردم و نظام متحد هستیم و به همین خاطر می گوییم در انتخابات چهار قطب داریم؛ طرفداران دولت قبلی، طرفداران دولت تدبیر و امید، اصولگرایان و اصلاح طلبان، لذا حزب مردم سالاری که حتی در مجلس نهم نیز لیست انتخاباتی داد و هیچگاه با انتخابات قهر نکرده است، بر این باور است که باید گفتمان اصلاح طلبی در انتخابات پیش رو تقویت شده و ثابت کند که در خدمت به مردم براساس اخلاق برنامه محوری قانونمداری صداقت به مردم امکانپذیر است و به دور از هرگونه افراط و تفریط می توان کشور را با عقلانیت و اصلاح نابسامانی ها و به ویژه فساد سیستماتیک خانمانسوز پیش برد.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات

حزب اسلامی ایران زمین برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر؛ فهرست ۱۶ نفره پیشنهادی خود را در دوردوم انتخابات به جبهه پیشرفت ،رفاه ،و عدالت و هیئت عالی شورای وحدت اعلام کرد که ۱۳ نفر از ۱۶ نفر به تصویب رسید و فهرست۱۳+۳بعنوان لیست نهایی به مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، پردیس واسلامشهر معرفی شد.

دریکی دو روزبا قیمانده به انتخابات جز دعوت به مشارکت هر چه بیشترمردم که کاری نمی شود کرد،اینهم می شود"گفتاردرمانی" که مردم بامشارکت واقعی حدود ۳۸در صدی خود وشکستن رکورد مشارکت حداقلی نسبت به انتخابات های ۹۸وبه قبل درروز۱۱ اسفند نشان دادند که (گفتاردرمانی انتخابات) هم چندان اثری درافزایش مشارکت نخواهد داشت. مضافا اینکه درانتخابات۲۱اردیبهشت دو عامل دیگر هم به کاهش مشارکت نسبت به دوراول دامن خواهد زد که یکی طبیعی و نتیجه خارج شدن هزاران نامزد از دور رقابت است که طرفداران خاص خودشان را دارند و بخشی از آنان پای صندوق‌ها نخواهند آمد. عامل دوم اتفاقات تلخی است که درفاصله ۱۱ اسفند تاکنون از ناحیه دو روحانی سرشناس دارای تریبون و همچنین گرفتن عروسی دختر شخصیت شناخته شده درسوپر لاکچری‌ترین هتل پایتخت باهزینه میلیاردی است که ازجمله مستندات و مصادیق وجود اختلاف طبقاتی میان مردم ومسئولان محسوب شد. .امام علی (ع) درنامه۵۳نهج البلاغه آنرا ازآفات۳ گانه حکو مت و از عوامل رویگردانی مردم ازدولت های اسلامی میداند که موجب دلسردی و قهربرخی باصندوق های رای خواهد شد.

البته معتقدم مردم نباید حساب"سوءعملکرد مسئولان" رابپای "نظام"بگذا رند، دولت ها می آیند و می روند واین "نظام جمهوری اسلا می" است که باید بماند وهمه ما بحکم وظیفه دینی وملی باید درحفظ و بقاء این نظام بکوشیم که بفرموده امام(ره):«حفظ نظام ازاوجب واجبات است».

نهادم قدسی که درکنارهمه مشکلات ناشی ازناکارآمدی برخی مسئولان در ادوار مختلف دستاوردهای ارزشمند و فراوانی داشته است ازجمله پیروزی شکوهمندانقلا ب اسلامی،پیروزی در ۸ سال جنگ تحمیلی که آرزوی تصرف یک وجب ازخاک سرزمین مقدسمان را به دل دشمنان گذاشت،پیشرفت های چشمگیری که درحوزه نانو و فن آوری های نوین ودانش بنیان بحکم "من استطعتم من قوه ورباط الخیر"داشته ایم که منجربه ساخت پیشرفته ترین سلاح های جنگی وافزا یش قدرت دفاعی نظام دربرابر دشمنان شده است که حمله اخیر موشکی و پهبادی به موا ضع نظامی رژیم منحوس وسفاک صهیونیستی که مجهزبه سلاح شیمیایی درمنطقه و موردحما یت بی چون وچرای آمریکا و کشورهای اروپایی است که جرائت پا سخ را ازرژیم غاصب سلب نمود و بسیاری ازموفقیت های دیگر که مایه سربلندی واقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران درمنطقه و جهان شده است و بعنوان قدرتمندترین کشورمنطقه، تکیه گاه وامید کشورهای اسلامی بشمارمی آید دلیل محکمی است که حتی تحت بدترین شرایط نباید پشت نظام راخالی کرد بلکه برای حفظ نظام و ناامید ساختن دشمنان برانداز باید در میدان بود که حضور در پای صندوق های رای ولو برای رای به یک‌ نفرهم بودن درمیدان است و خاری برچشم دشمنانی که بدخواه ملت ایران هستند و البته درجای خود با تقویت روحیه مطالبه‌گری به بیان مطالبات برحق خود از مسئولین باید پرداخت و هنگام لزوم بحساب نمایندگان ومسئولان بی کفایت در هر مقام و مرتبه‌ای که باشند باید رسید.

دبیرکل حزب لسلامی ایران زمین

212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904423

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • روز جمعه انتخابـات است؛ سکون سیاسی مطلق در سطح تهران!
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌