Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمد یزدانی افزود: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان تربت جام مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.
وی ادامه داد: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا گفت، در ایام نوروز 96 پیامی حاوی این متن دریافت کردم که «به منظور حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال ‌زایی در برنامه‌ای که با هدف خرید کالای ایرانی، امشب در صدا و سیما به صورت زنده برگزار خواهد شد، شما برنده خوش شانس ما در قرعه کشی خودرو پژو بوده‌ اید، بر همین اساس مشترک گرامی، ‌باید مبلغ 489 هزار تومان را به حساب ***** واریز کنید»، با دیدن این پیام از شدت خوشحالی بلافاصله رقم اعلامی را به حساب گفته شده واریز کرده و منتظر برنامه زنده شب شدم که مجری تلویزیون اسم مرا جزء‌ حمایت کنندگان خرید کالای ایرانی برده و برنده یک خودرو نیز شده‌ام که البته در پایان شب متوجه کلاهبرداری مذکور شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ یزدانی افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات موجود پرونده‌ ای با موضوع کلاهبرداری در پلیس فتا تشکیل و در پی اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان فتا متهمان را در شهر تهران شناسایی کردند.
سرهنگ یزدانی ادامه داد: متهمان که خود را در خطر دیدند با ارسال چند قلم کالا (چند قابلمه که یک چهارم قیمت واریز شده هم نبود) قصد تبرئه جرم خود را داشتند که با هوشیاری به موقع پلیس و اقدامات فنی صورت گرفته مکان اختفای مجرمان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و تهیه نیابت قضایی متهمین دستگیر شدند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان که دو مرد 24 و 26 ساله و ساکن در شمال شرق تهران بودند با رویت شواهد غیر قابل انکار، جرم خود را پذیرفته و اعتراف کردند که با غصب عنوان مجری تلویزیون صدا و سیما و ارسال پیامک به شهروندان در سراسر ایران اقدام به اغفال شهروندان با شگرد فوق کرده‌اند.
سرهنگ یزدانی با اشاره به احتمال افزایش دامنه کلاهبرداری به روش ذکر شده ، گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

**فروش گوشی های قاچاق در پوشش شرکت گارانتی
رئیس پلیس آگاهی استان از پایان کارشرکتی که با دریافت مجوز از سازمان های مربوطه اقدام به فروش گوشی قاچاق می کرد در رشت خبر داد و گفت: از این شرکت کالای قاچاق به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
سرهنگ محمود فلاح کریمی افزود:‌ در پی شکایت فردی از یک شرکت گارانتی مبنی بر عدم ارائه خدمات گارانتی گوشی موبایل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که شرکت مذکور از ابتدای سال 1394 به مدت 7 ماه با اخذ مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان گیلان و اتاق اصناف به صدور کارت گارانتی گوشی های موبایل کرده است.
فلاح کریمی افزود: این شرکت با مستقر کردن افرادی تحت عنوان نماینده قانونی در فروشگاه های گوشی موبایل از مشتریان مبالغی تحت عنوان صدور کارت گارانتی و خدمات پس از فروش اخذ می کرد.
وی گفت: پس از گذشت مدت زمان فعالیت شرکت و مراجعت مشتریان دارای کارت گارانتی برای استفاده از خدمات پس از فروش، شرکت هیچ گونه خدماتی ارائه نکرده و مسئولان شرکت برای فرار از خدمات پس از فروش اقدام به تعطیلی شرکت کرده اند.
فلاح کریمی با اشاره به اینکه در تحقیقات مشخص شد، شرکت مذکور با نام دیگری مشغول به کار بوده است، گفت: در بازدید از این شرکت 289 عدد کارت گارانتی مربوط به گوشی های همراه قاچاق کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان ارزش کالای کشف شده را سه میلیارد و 539 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:‌ تعداد 12 فروشگاه که مرتبط با موضوع بوده شناسایی و پس از انجام تحقیقات مقدماتی به مرجع قضایی معرفی و برای مدیریت شرکت با توجه به ارزش کالای قاچاق فروخته شده ، قرار محکومیت و ممانعت از فعالیت به مدت یکسال صادر شد.

**توقیف شناور حامل گازوئیل قاچاق
فرمانده مرزبانی استان خوزستان از کشف بیش از 45هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای شمالی خلیج فارس خبر داد.
سردار عبداله نظرپور گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه تعدادی سودجو در زمینه قاچاق فرآورده های نفتی به خارج از مرزهای کشور، اقدامات گسترده ای برای شناسایی شناورها و دستگیری عاملان آن در دستور کار ماموران دریابانی مستقر در ناوگروه شناوری ماهشهر قرار گرفت.
فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، شناور مورد نظر هنگام انتقال سوخت قاچاق توقیف و در این رابطه دو نفر دستگیر و 45 هزار لیتر گازوئیل کشف شد.
سردار نظرپور گفت: مرزبانان خوزستان با رصد دقیق و لحظه به لحظه نوار مرزی اجازه هیچ گونه فعالیت سودجویانه در مرزهای آبی و خاکی استان را نخواهند داد.

**کشف محموله 2 میلیاردی کالای قاچاق و تقلبی از یک باغ
فرمانده انتظامی استان البرز اعلام کرد: یک باغ دپوی کالای قاچاق و تقلبی که در پوشش شرکت تولید کننده لوازم بهداشتی و لوازم داخل خودرو اقدام به انبار دو میلیارد و 250 میلیون ریال کالای قاچاق کرده بود، شناسایی شد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر عملکرد مشکوک یک شرکت خصوصی واقع در یکی از باغ های حاشیه شهر فردیس پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد که شرکت مذکور در پوشش شرکت تولید کننده قطعات داخلی خودرو و تولید لوازم آرایشی اقدام به دپو کالای قاچاق در یک باغ اجاره ای کرده است.
وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به همراه عوامل اداره تعزیرات شهرستان فردیس به باغ مذکور اعزام شده و در بازرسی از یکی از کارگاه های این شرکت صوری بیش از چهار هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و تقلبی به ارزش 550 میلیون ریال و از دو کارگاه دیگر نیز بیش از هزار قطعه انواع دیسک صفحه، بلبرینگ و کلاچ قاچاق به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال، کشف شد.
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری چهار نفر در این زمینه ، گفت: ارزش مجموع اموال کشف شده دو میلیارد و 250میلیون ریال است.

**توقیف بیش از 78 هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 78 هزار و 400 لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان مطلع شدند که قاچاقچیان قصد دارند با استفاده از یک دستگاه خودرو تریلر پس از بارگیری سوخت قاچاق از انباری واقع در اطراف شیراز، آن را به استان های شرقی کشور انتقال دهند.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: بلافاصله ماموران به محور شیراز- بندرعباس اعزام و پس از کنترل محورهای مواصلاتی و گشت زنی های نامحسوس، نهایتا خودرو مورد نظر را مشاهده و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بررسی های تکمیلی مأموران مشخص شد این خودرو حامل 33 هزار و 400 لیتر گازوئیل قاچاق است، در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.
سردار گودرزی از عملیات دیگری که توسط عوامل کلانتری سلطان آباد شیراز انجام گرفت، خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این کلانتری محل دپوی فرآورده های نفتی قاچاق در کارگاهی واقع در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی را شناسایی و به این محل اعزام شدند.
وی گفت: در بازرسی از محل مقدار 45 هزار لیتر فرآورده های سوختی قاچاق شامل گازوئیل و نفت سفید که در مخازن بزرگ فلزی دپو شده بود، کشف و یک نفر متهم نیزدستگیر شد.

**امحاء 2 تن کالای قاچاق
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از تولیدات داخلی دو تن انواع کالای قاچاق به ارزش دو میلیاردو 500 میلیون ریال منهدم شد.
سرهنگ علی آزادی در حاشیه انهدام کالای قاچاق، افزود: در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) مبنی بر انهدام و آتش زدن کالای قاچاق و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق امحاء شد.
وی گفت: دو تن انواع کالاهای قاچاق از قبیل کالا های دخانی و آرایشی و بهداشتی با همکاری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و پلیس آگاهی امحاء شد.
آزادی با بیان اینکه ارزش این کالا ها دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: لازمه حمایت از تولید و اشتغال داخلی مبارزه قاطع و جدی با قاچاق است.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه هدف دشمنان از قاچاق ، ضربه به فرهنگ کشور است، افزود: قاچاق کالا باعث تعطیلی واحد های تولیدی و افزایش بیکاری شده و زمینه بروز برخی از جرایم بزرگتررا در کشور فراهم می کند.
سرهنگ آزادی بر انسجام یگان های مختلف انتظامی استان در مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: باید برای مبارزه با قاچاق کالا یک عزم ملی ایجاد شده و پیامدهای منفی قاچاق برای مردم شناسانده شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه جدی با جرایم اقتصادی در دستور کار پلیس است، گفت: حمایت از تولید ملی در گرو مبارزه جدی با قاچاق کالا خواهد بود.

** توقیف یک دستگاه تریلر کشنده و کشف بیش از 29 هزار لیتر سوخت قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حسن آشیانی گفت: ماموران بخش انتظامی صابری این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی نیمروز به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک و برای بررسی بیشتر، آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز شدند.
گفتنی است در این رابطه یک نفر قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با تاکید به اینکه نیروی انتظامی با قا چاق کالا قاطعانه برخورد می کند، افزود: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در جامعه می شود و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

**تصادف ساختگی ، شگرد سارقان در کرج
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان اخاذ که با شگرد تصادف ساختگی و تمارض به آسیب دیدگی از رانندگان اخاذی می کردند، خبر داد.
سرهنگ جواد صفایی گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی براخاذی از سوی چند ناشناس با ادعای برخورد اتومبیل های عبوری به آنها و تمارض به شکستگی دست و پا ، با توجه به حساسیت موضوع پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات ابتدایی ماموران مشخص شد که فردی با کمین در نقاط سرعت گیر جاده ها ، در زمان تردد خودرو های عبوری با بکار بردن شگرد خاص و تمارض به شکستگی دست و اظهار تالم ، راننده را وادار به توقف کرده و در جریان بحث و مشاجره لفظی با راننده دو نفر دیگر از همدستان وی نیز با حضور در صحنه تصادف ساختگی و جانبداری از فرد مصدوم صوری ، راننده خودرو را وادار به پرداخت وجه نقد و یا واریز به صورت کارت به کارت می کردند.
وی ادامه داد: اقدامات اطلاعاتی ماموران ، برای شناسایی ردی از متهمان آغاز شد تا اینکه هویت متهم اصلی شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت .
سرهنگ صفایی با بیان اینکه در بازرسی بدنی از متهم اصلی دو جلد کارت شناسایی خودرو مربوط به مالباختگان کشف شد، گفت: این فرد به 19 فقره سرقت با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد که با تلاش ماموران، تمام متهمان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

**کشف 900 کیلوگرم مواد مخدر در یکی از استان های مرزی
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف 900 کیلوگرم مواد مخدر در مرزهای میانی استان طی دو عملیات توسط مرزداران خبر داد.
سردار سعید کمیلی گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل کشور مطلع شدند.
وی افزود: نیروهای مرزبانی پس از ساعتی کمین هدفمند و پایش‌های دقیق دریافتند که سوداگران مرگ، محموله های مواد را در محلی مخفی کردند که با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند محل اختفای محموله را شناسایی کنند.
سردار کمیلی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، گفت: مرزداران در این عملیات موفق شدند در پاکسازی منطقه، 554 کیلوگرم تریاک را که در زیر بوته‌ ها و شیارهای خاکی مخفی شده بود، کشف کنند.
وی به عملیات دیگر مرزبانان اشاره کرد و گفت: مأموران هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی از ورود تعدادی قاچاقچی موادمخدر به داخل کشور با خبر شدند که بلافاصله دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران با اتخاذ مواضع مناسب و با صدور فرمان ایست، سعی داشتند تا سوداگران مرگ را در نقطه صفر مرزی دستگیر کنند که قاچاقچیان پس از مشاهده مرزداران با استفاده از کوهستانی بودن منطقه با برجای گذاشتن محموله به کشور پاکستان متواری شدند.
سردار کمیلی اضافه کرد: مرزداران در پاکسازی از محل، 346 کیلو گرم تریاک را کشف کردند.
اجتمام9105**1569
خبرنگار:معصومه نیکنام **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان اراک گفت: در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا با اولویت مقابله با خودرو‌های شوتی، مأموران پاسگاه انتظامی معصومیه در حین گشت زنی دو دستگاه خودروی سواری شوتی حامل کالای قاچاق را شناسایی کردند.

سرهنگ معیریان افزود: با اقدام به موقع پلیس هر دو خودرو توقیف و در بازرسی از آنها تعداد ۳۴ بسته آدامس، شش کارتن نوشابه انرژی زا، پنج کارتن چیپس، تعداد ۱۳۰ بسته کاپوچینو، هزار و ۵۰۴ قوطی جوهر ویپ خارجی فاقد هرگونه مدارک قانونی، کشف شد.
او با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان سه میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: هر دو راننده خودرو در این رابطه پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس + اطلاعیه مهم و فوری پلیس
  • توجه نکردن به دستور ایست پلیس، حادثه آفرید
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • کشف خودرو پخش کالای قاچاق در بیجار
  • خودرو پخش کالای قاچاق در بیجار دستگیر شد