Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:56:36 GMT

تمرکز زدایی باعث تقویت جشنواره بین المللی خلیج فارس می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۶۳۹۲

تمرکز زدایی باعث تقویت جشنواره بین المللی خلیج فارس می شود

قشم - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : تمرکز زدایی باعث تقویت جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در نشست مشترک با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم گفت : تمرکز زدایی و گسترش جشنواره بین المللی خلیج فارس در دیگر نقاط استان باعث تقویت این رویداد و بهره مندی عموم مردم از ثمرات و نتایج آن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شهر تاریخی لافت به عنوان مکان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره اشاره کرد و افزود: بندر لافت با معماری منحصر به فرد و مردمی که قرون متمادی به دریانوردی و تجارت مشغول بودند و حافظ بخش عظیمی از میراث ارزشمند خلیج فارس هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مزیت های برگزاری این رویداد در جزیره قشم و بندر لافت پرداخت و عنوان کرد : با توجه به حضور جمع کثیری از مهمانان داخلی، خارجی، مورخان، اساتید، پژوهشگران و... در این جشنواره می توان از نزدیک آنها را با معماری ...، آداب و رسوم، پوشش و فرهنگ مردم مستقر در جغرافیای خلیج فارس آشنا کرد.

درویش نژاد تقویت اتحاد، همدلی و مراوده فرهنگی بین اقوام مختلف در حوزه خلیج فارس را از دیگر ویژگی های خوب این جشنواره در جزیره قشم و بندر تاریخی لافت دانست و از همکاری و همیاری همه دستگاه ها به ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، فرماندار قشم و امام جمعه تقدیر و تشکر کردند.

وی به ظرفیت های مناسب قشم اشاره کرد و گفت : وجود اقوام و نژاد های مختلف، تنوع مذهبی، برخورداری از آیین ها، مناسک، آداب، رسوم و عجین بودن زندگی آنها با دریای خلیج فارس می تواند در پربار کردن جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس بسیار تاثیر گذار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان مردم قشم را مدافعان و حافظان اصلی خلیج فارس دانست و افزود : جزیره قشم بعنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره خلیج فارس نقش به سزایی در فرهنگ سازی و ایجاد تمدن در این آبهای نیلگون داشته است و از این نظر برگزاری این جشنواره می تواند در معرفی این جایگاه بسیار خوشرو باشد.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس اذعان داشت : مردم دریانورد جزیره قشم با سفر به کشور های دیگر در قاره آفریقا و شبه قاره هند توانستند فرهنگ ایرانی را در این مناطق گسترش دهند و حوزه فرهنگی خلیج فارس را به فراسوی مرزهای جغرافیایی آن ببرند.

درویش نژاد یادآور شد : از دیگر خدمات ارزنده مردم ساکن در جزایر خلیج فارس و به ویژه قشم آن بود که نام آنرا از طریق تجارت، سیاحت و دریانوردی در سراسر منطقه گسترش دادند و این مسئله قابل تقدیر و تشکر است.

در ادامه فرماندار جزیره قشم آمادگی کامل دستگاه ها و سایر مراکز و نهادها را در برگزاری مطلوب این رویداد مهم اعلام کرد و گفت : خلیج فارس هویتی است که ریشه در تار و پود مردم این سرزمین دارد و مردم جزیره قشم بعنوان ساکنان اصلی این آب ها سیطره فرهنگی گسترده و موثری در کل منطقه تا شمال آفریقا و شرق دورداشته اند.

علیرضا نصری افزود : بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی خلیج فارس جاری و ساری در زندگی، زبان، لهجه، مشاغل، آداب، سنن، آیین ها و... مردم این جزیره دارد که می طلبد پژوهشگران و محققان توجه عمیق تری برای ثبت و اشاعه آن داشته باشند.

وی عنوان کرد : بدون شک برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با حضور مهمانان و اساتید خارجی و داخلی می تواند به شناساندن ظرفیت های فرهنگی مردم جزیره در بعد جهانی کمک کند.

در ادامه حجت الاسلام سید مهدی اجاق، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در جهت هماهنگی و ایجاد بستر لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره قول مساعد دادند.

گفتنی است: هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس از ششم اردیبهشت با برگزاری دومین جشنواره مد و لباس خلیج فارس و فستیوال موسیقی مرزداران خلیج فارس آغاز و در دهم اردیبهشت با تقدیر از برگزیدگان پایان خواهد یافت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر