Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@01:08:52 GMT

کارخانه‎های پنبه‌پاک‌کنی در استان گلستان فرسوده است‌

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۷۵۱۰

کارخانه‎های پنبه‌پاک‌کنی در استان گلستان فرسوده است‌

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: کارخانه‎های پنبه‌پاک‌کنی در استان گلستان فرسوده بوده و الیاف پنبه را خراب می‎کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدعلی عامری عصر امروز در نشست تخصصی تولید و تجارت پنبه فعالان اقتصادی استان گلستان با بیان اینکه در 58 درصد دنیا به کشاورزان یارانه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: کشورهایی که به پنبه یارانه می‎دهند از اهمیت پنبه آگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معضل دنیا و کشور ما بیکاری است و کشت پنبه ایجاد اشتغال را تضمین می‎کند، افزود: ترکیه بزرگترین دشمن نساجی ما به شمار می‎رود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران بیان داشت: درخواست من از مسئولان این است که جنبه اقتصاد پنبه، پرداخت یارانه و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان را با هم پیش ببریم.

عامری تاکید کرد: در قیمت‎گذاری‎ها باید شرایط نساجی‎ها دیده شود و وضعیت حال باید مشخص شود و با توجه به این نگرش‎ها قیمت‎ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه طول الیاف در تولید پنبه حائز اهمیت است، افزود: یک پنبه اورگانیک می‎توانیم در ایران داشته باشیم و پنبه اورگانیک را اگر مرکز تحقیقات بررسی کند، می‎توانیم در ایران مصرف کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه 4 دسته الیاف پنبه در کشور تولید می‎شود، افزود: گرگان از لحاظ فنی بهترین منطقه برای کشت پنبه در کشور به شمار می‎رود.

عامری افزود: مرغوبیت پنبه در مناطق مرطوب بهتر است و در گنبدکاووس و گرگان ما پنبه خوبی تولید می‎کردیم و یکی از مزیت‎هایی این منطقه این بود که پنبه فروش‎های ما تاجر بودند و در این منطقه ثبات‎قیمت داشتیم.

وی با بیان اینکه کارخانه‎های نساجی تناژ‎های بالایی مصرف دارند، افزود: کارخانه‎های پنبه‌پاک‌کنی در استان گلستان وجود دارد که فرسوده‎اند و وش خوب به این کارخانه‎ها می‎رود و این کارخانه‎ها این وش‎ها را نابود می‎کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ادامه داد: کارخانه‎های فرسوده الیاف پنبه را ریز می‎کند و از سویی دیگر ضایعات را در پنبه اضافه می‎کند و درخواست داریم یک بازنگری از این کارخانه‎ها انجام شود و آنهایی که صلاحیت ندارند از رده خارج شوند.

عامری گفت: برخی ادعا می‎کنند که پنبه‎ در کشور باقی مانده و درخواست ما این است که سازمان پنبه وارد عمل شود و بررسی شود که این پنبه‎ها چیست و به درد نساجی و بافندگی می‎خورد یا خیر.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس‌جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 749319

دیگر خبرها

  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فرآیند تولید آدامس در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد