Web Analytics Made Easy - Statcounter

با آمدن فصل بهار و رویش گله ای آلاله و شقایق های سرخ وحشی، 50 هکتار از دشت های نیاسر کاشان گلگون شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهردار نیاسر گفت: رویش آلاله ها سفید و صورتی و شقایق های سرخ وحشی از اواخر فروردین سر از خاک بیرون آورده و تا اواسط اردیبهشت دشت های این شهر را گلگون می کند.

سبحان نظری با بیان اینکه این گل ها به صورت خودرو در این دشت ها رشد می کنند افزود: با توجه به بارندگی های امسال، رشد این گل ها در مقایسه با سال گذشته 70 درصد بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان همچنین گفت: آلاله های نیاسر از جمله ۱۹ گونه لاله های ایران و از خانواده لیلیاسه و با نام علمی تولیپاس هستند، که این گونه از گل ها فقط در کاشان و دشت های نیاسر یافت می شود.

علی خالویی افزود: این گل ها همزمان با طلوع خورشید باز و هنگام غروب خورشید بسته میشوند و چشم گردشگران زیادی را به خود خیره می کند به طوریکه سالانه ۱۰۰هزار گردشگر از این دشت ها دیدن می کنند.

پس از پایان عمر گل های آلاله ها و شقایق ها در نیاسر کار گلچینی از 400 هکتار باغ های گل محمدی در این شهر آغاز می شود.

دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف

به گزارش صدای ایران به نقل از مهر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده «توله شیر» را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود.

شایان ذکر است، وی در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

دیگر خبرها

  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • رژیم صهیونیستی تاکنون از هیچ تجاوز و وحشی‌گری علیه مردم غزه دریغ نکرده است
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • رویش لاله‌ها در باغ ایرانی