Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی در مورد نامه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به کنگره مبنی بر پایبندی ایران به برجام، نوشته است که این نامه به معنی تمدید تعلیق تحریم‌های ایران است.

نیویورک‌تایمز نوشته است: «تصمیم به صدور این تائیدیه، که اواخر سه‌شنبه شب اعلام شد، به مفهوم آن است که دولت آمریکا تعلیق تحریم‌های ایران که در قبال محدودیت برنامه هسته‌ای صورت گرفته بود، تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با اینحال نیویورک‌تایمز نوشته این تأیید «با اکراه» و تنها 90 دقیقه قبل از ضرب‌الاجل نیمه شب با عنوان «ایران همچنان حامی تروریسم است»، منتشر شد.

بر اساس قانون بازنگری توافق هسته‌ای مصوب کنگره آمریکا، دولت این کشور موظف است هر 90 روز یک بار وضعیت پایبندی ایران به برجام را گزارش کند.

طبق این گزارش، دولت ترامپ از همان آغازین روزهای فعالیت به دنبال افزایش فشار بر ایران بوده است و «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن ایران را به دلیل پرتاب موشک بالستیک، تحت نظر قرار داده است.

اما بنا به گزارش نیویورک‌تایمز، دولت ترامپ دریافته است که هیچ راهی برای مذاکره مجدد درباره برجام وجود ندارد و اینکه لغو برجام احتمالاً به بروز مشکلات چشمگیر منجر می‌شود. او در عوض، تحریم‌هایی را برای فعالیت‌هایی که در برجام به آن اشاره‌ای نشده بود، علیه ایران وضع کرد.

پیش از این آسوشیتدپرس هم نوشته بود که نامه تیلرسون به معنی تمدید تعلیق تحریم‌هاست، با این وجود هنوز دولت آمریکا بیانیه‌ای دال بر صحت این ادعا منتشر نکرده است.

دولت سابق آمریکا پس از هر بار تمدید تعلیق تحریم‌ها، بیانیه‌ای جدا صادر و در این باره اطلاع‌رسانی می‌کرد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان