Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@08:08:38 GMT

ضرب المثل هایی برای انتخابات!

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۸۴۶۴

ضرب المثل هایی برای انتخابات!

باور کنید که از این نمد هم نمی خواهیم کلاهی برای خودمان درست کنیم، چرا که ما آردمان را بیخته و الکمان را هم آویختیم، اجازه بدهید با چند ضرب المثل با نامزدهای بالقوه و محترم شورای شهرمان صحبت داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام، همراه با گرم شدن هوا، تنور انتخابات شورای شهرها نیز کم کم دارد گرم می شود و گمانه زنی ها بسیار شده است، بد ندیدیم که حرف ها را خوب حلاجی کنیم و خواسته هایمان را بگوییم،چرا که جنگ اول به از صلح آخر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باور کنید که از این نمد هم نمی خواهیم کلاهی برای خودمان درست کنیم، چرا که ما آردمان را بیخته و الکمان را هم آویختیم، اجازه بدهید با چند ضرب المثل با نامزدهای بالقوه و محترم شورای شهرمان صحبت کنیم:
* مال بد بیخ ریش صاحبش
ابتدا باید گفت، نامزدهای گرامی شورای شهر یه حرفایی نزنید که همیشه پیش خودتان بماند و یه روزی یقه خودتان را بگیرد! چون حرف های ناحسابی در جیب خود نامزدها است و شنیدیم که همیشه مال بد بیخ ریش صاحبش است.
* مال مردم گل مناره مال ما زیر تغار
کاندیداها از کارهای که کردند گزارشی بدهند و یکدیگر را تخریب نکنند تا مردم بتوانند درست تصمیم بگیرند چون درست نیست که عیب های دیگران را بلند بلند داد زد و عیب های خودمان را پنهان کرد، آره درست نیست که مال مردم گل مناره باشه و اعمال خودمان را زیر تغار پنهان کنیم.
* مال یه جا میره ایمان هزار جا
فضای انتخابات باید سالم باشد تا مردم درست انتخاب کنند، بی جهت بقیه رو متهم نکنید تا ایمان حفظ شود، باید این را در نظر گرفت که تهمت و ایمان مثل آب و روغنه که باهم جمع نمی شوند!
* إمثله بوجار لنجونه
حزب باد را حتما شنیدید، افرادی هستند هر سود باد می آید هدفش را با باد موفق تنظیم می کند، که برخی به آنها می گویند ثبات شخصیتی ندارند، شما عزیزان لطف کنید مثل بوجار لنجون نباشید، قدم هایتان استوار و هدفتان خدمت باشد، ممنونم!!
* خدا نصیب گرگ بیابان نکند!!
برخی دنیا طلب هستند و دو دستی به قدرت چسبیدند اما باید دانست که دنیا طلبی گرگ صفتی را هم به همراه دارد، این افراد همان کسانی هستند که مردم را آزرده خاطر کردند و ان شاءالله این ها را خدا نصیب گرگ بیابان هم نکند!
* نام بلند به از بام بلند
کاندیداهای محترم به خاطر خدا به فکر مردم باشید که تنها نام نیک است که می ماند نه خانه های چند طبقه تو شیراز، تهران و اصفهان چون تمام کاخ ها و جسم آدمی روزی به فنا می رود.
* اگه بپوشی رختی و نشینی روی تختی من می بینمت به چشم اون وختی!
مردم تمامی شما را می شناسند، پس تواضع و فروتنی پیشه کنید تا در دل مردم جای داشته باشید و احترام مردم به خاطر منش و کار درستان باشد نه به خاطر مقام و ثروتی که دارید و برای مردم همان باشید که از ابتدا بودید.
*اگر مگر باهم ازدواج کردند بچشون شد کاشکی
خواهشی که از تمامی کاندیداها داریم با برنامه بیایند اگر می خواهید با وعده و وعید بیایید و بعدش کاشکی تحویلمان بدهید که چه بسیار دیدیم در این سالها، خب عزیزان نیایید بهتر است!
* یه پله نشون بده تا سرپله ها رو نشونت بدم!!!
داوطلب محترم و معزز شورای شهر آسمانی و دوست داشتنی “داران” یه کار خوب که قبلا برا مردم انجام دادید را برای مردمتان عنوان کنید تا موفقیتتان را ما نیز با رای خودمان تایید کنیم.
ابتدا بگوییم که اگه خواستید سرپله ها را نشان مان بدهید، باید بگویم که این سرپله ها شهرمان با دماغ دختر ۲۲ ساله اشتباه گرفته شده است! اخه هر روز یک عمل زیبای انجام می دهد تا ببینیم بهتر می شود یا نه! به احتمال زیاد، فک کنم نوکش خوب بالا نمی ایستد!!

حال با بیان ضرب المثلیمان، حرفی بزنیم با مردم عزیز که می خواهند رای بدهند، چگونه انتخاب کنیم؟!
* نذر میکنم برای سرم، خودم می خورم و پسرم
مردم عزیز به تخصص و کار رای بدهید، قبیله ای عمل نکنید تا چه زمانی می خواهیداینگونه رای بدهید و برخی افراد را معرفی کنید که دردشان بی دردی است و از جنس خودمان نیستند و فقط مدافع خود و قبیله ایشان هستند!
* نه افتاب از این گرمتر میشه نه غلام از این سیاهتر
وضع که از این بدتر نمی شود، کمی با احساس مسئولیت بیشتر رای بدهید، این روزها کسی زیر منت کسی نیست پس حرفت را نترس بگو من اینجام اون با من!
* نه پشت داره نه مشت
کاندیداهای هستند که خیلی متخصص و شجاع هستند اما امکاناتی برای معرفی خودشان ندارند و اگر رای بیاورند موثر هستند به اون ها هم گوشه چشمی داشته باشید که اینها نه پشت دارند نه مشت!!
* هر جا آش و پلو همون جا بدو
مردم دنبال پلو و آش نیستند، برخی عزیزان هم جلوی شکمشان را چند روزی بگیرند تا پرخوری مانع درست فکر کردنشان نشود که به چه کسی باید رای بدهند!!
* آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت
به کسایی رای بدید که حرف و طرح جدید داشته باشند، به کسانی که ۳۰ ساله با یه شعار می آیند و رای می آورند، رای ندهید چون در فریدن تاکنون شعار آقایان تاکنون به سرانجام نرسیده است.
*از زیر سنگ در آوردن
از زیر سنگ هم شده ]دم های لایق را پیدا کرده و نگذارید یه عده برای شما تصمیم گیری کنند و کسانی را که از آنها آبی برای منطقه گرم نمی شود را بر مسند ننشانید.
* امان از دوغ لیلی ماستش کم بود آبش خیلی
به آدمایی که حرفای پر طمطراق می زنند ولی در عمل کاملا خنثی هستند، رای نمی دهیم چون اینها ۳۰ سال است که دست از سر مردم بر نمی دارند و همه ادوار بوده و هستند! عزیزان از عمل کار بر آید به سخندانی نیست!!

* آدم انتخاب کنید!!

یک روز که آیت الله مدرس از مجلس به خانه بازگشت، عده ای از مردم به منزل او ریخته و با سر و صدای زیاد گفتند: آقا! این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟ خلاف مصلحت است. مدرس پاسخ داد: اگر بیست راس اسب و استر و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آنها بپرسند نهار چه می‌خورید، جواب چه می‌دهند؟! همه گفتند: جو! و مدرس گفت آن یک نفر هم ناچار است سکوت کند؛ این وکلایی که شما انتخاب کرده‌اید همین قدرند؛ بروید آدم انتخاب کنید!!!

پس مردم دوباره نگویید چرا اوضاع تغییر نکرده است پس به قول شیر در زنجیر آیت الله مدرس؛ بروید آدم انتخاب کنید!!

نویسنده: محمد صادقی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند

ایسنا/فارس رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به در پیش‌رو بودن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند و با هم هماهنگ بوده و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان‌بندی پیش رود.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک هیئات اجرایی و نظارت انتخابات شهرستان زرقان گفت: نهایت ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار گرفته شود تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد، افزود: به حمد الهی در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند، یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، افزود: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمامی عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رای دادن با استفاده از صندوق های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند و با هم هماهنگ  و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش رود و برگزار شود که لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان کلیه شعب اخذ رای را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • تمام عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رأی مردم باشند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات