Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش پهنه‌های اکتشافی معدنی توسط ادره کل صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری استانداری اردبیل در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازابصارخبر،همایش پهنه‌های اکتشافی معدنی توسط ادره کل صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری استاداری اردبیل در سالن اجتماعلت دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید خدابخش استاندار اردبیل ظهر امروز در همایش پهنه‌های اکتشافی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش معدن استان مورد توجه جدی قرار گرفته است،گفت: تلاش بر این بوده تا بتوانیم سهم معادن را در توسعه و رشد اقتصادی استان بالا ببریم.

وی به مطالعه 4 پهنه معدنی مهم در سطح استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: مطالعات در پهنه‌های معادن ادامه داشته و در سالهای اخیر با افزایش مطالعات در حوزه‌های معدنی استان شاهد پیشرفت‌های بالایی در این بخش بودیم که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه منطقه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به سیر صعودی اکتشافات معدنی در اردبیل گفت: در سالهای گذشته فعالیتها در حوزه معدن تنها به بخش لاشه ماسه و شن محدود می‌شد اما با افزایش تحقیقات و مطالعات در 3 سال اخیر توانسته‌ایم شاهد رشد چشمگیری در این بخش در استان باشیم.

خدابخش با اشاره به ظرفیتهای استان اردبیل در بخش کشاورزی نیز افزود: اردبیل جزو استانهای کشاورزی و یکی از قطبهای مهم کشور در این بخش به شمار می‌رود که برای افزایش بهره‌وری در این حوزه ضروری است تا صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان ایجاد و راه‌اندازی شود تا از خام‌فروشی محصولات کشاورزی تولیدشده در استان جلوگیری شود.

استاندار اردبیل از راه‌اندازی بورس کالاهای کشاورزی در اردبیل خبر داد و افزود: این اقدام زمینه‌ساز افزایش ظرفیت ارائه محصولات و تولیدات کشاورزی استان بهبازار می‌شود که برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این فرصت ضروری است تا بخش کشاورزی اردبیل از حالت سنتی خارج شده و تولیدات در این حوزه افزایش یابد.

تولید ثروت در گرو قدردانی منابع موجود و استفاده از ثروت‌های خدادادی است

سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این همایش به تبیین فرصت‌های معدنی در توسعه اقتصادی کشور پرداخت و گفت: از سال ۹۲ مطالعات پهنه‌های معدنی استان اردبیل به جد مورد توجه قرار گرفته است،بطوریکه چهار هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع در چهار پهنه معدنی مطالعه شده و ۴۵۰ کیلومترمربع نقاط امیدبخش احصا شده است.

وی افزود: متأسفانه نقش معدن در اقتصاد کشور کمتر از یک درصد و نقش استان اردبیل نیز حدود دو دهم درصد است و این در حالی است که ظرفیت‌های متعددی در بخش معادن به لحاظ ایجاد ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: تولید ثروت در گرو قدردانی منابع موجود و استفاده از ثروت‌های خدادادی است و مطالعات امیدبخش معدنی در استان مقدمه توسعه بخش معدن خواهد بود.

در ادامه این همایش پروانه نمادین اکتشاف معدنی در پهنه‌های استان اردبیل به دو شرکت سرمایه‌گذاری کوثر و شرکت ایمیدرو اعطا و از فعالان معدنی استان اردبیل تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۸۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • مقالات کنفرانس موزه‌ها کارکرد اجرایی داشته باشد
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند