Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:59:06 GMT

آرزوی داشتن پژوهشکده ICT در کرمانشاه را داریم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۸۹۹۶۹

آرزوی داشتن پژوهشکده ICT در کرمانشاه را داریم

کرمانشاه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: آرزوی داشتن پژوهشکده ICT در استان کرمانشاه را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار بهنیا شامگاه چهارشنبه در نشست با دانشجویان و اساتید دانشگاه رازی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: ارتباطات و گفتار و کلام و زندگی ما تغییر کرده و قطعا یکی از مسببین آن حوزه آی سی تی است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیا دنیای فناوری اطلاعات و آی سی تی در کار، علم، تحقیق، خدمت است، گفت: از جمعیت ۷ میلیاردی کره زمین بیش از ۶ میلیارد نفر تلفن همراه دارند بیش از ۳ میلیارد نفر کاربر اینترنت هستند و بالغ بر ۲ میلیارد نفر کار بر شبکه اجتماعی اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنیا گفت: در کشور ۸۰ میلیونی ما هم حدود ۷۵ میلیون نفر تلفن همراه دارند بیش از ۴۰ میلیون نفر کاربر اینترنت و ۲۵ میلیون نفر کاربر شبکه های اجتماعی اند.

وی در ادامه افزود: آی سی تی برای خود بازار و مارکت و فرصتی بسیار بزرگ شده بطوریکه تمامی آمار، شواهد و قراین نشان می دهد در ۵ سال آینده تا پایان برنامه ششم یک فرصت شصت، هفتاد هزار میلیارد تومانی در انتظار ما مهندسان برق و کامپیوتر و فعالان و علاقه مندان است اما نه همه ما بلکه در انتظار مهندسینی که تغییرات را حس کرده باشند و خود را با دنیای آی سی تی وفق دارند در انتظار مهندسینی است که جسور و نترس هستند و از شکست نمی ترسند و صد البته مهندسینی که اهل عمل اند.

بهنیا بیان کرد: خدا را شکر به برکت تصمیمات و تدابیر دکتر واعظی حال و هوای فضای آی سی تی کشور واقعا دگرگون شده فضایی که امروز شاهد آن هستیم همه خدمات و تغییرات را لمس کردیم و می بینیم که فاصله تکنولوژی آی سی تی ایران با دنیا بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با تدابیر دکتر واعظی امکانات و تجهیزات زیادی در زمینه فیبر نوری، موبایل، نسل سه نسل چهار و... در کشور و استان ایجاد شده و از ابتدای دولت تا کنون بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان در زمینه آی سی تی کرمانشاه سرمایه گذاری شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان ایتکه بستر و فضا برای فعالیت علاقه مندان در زمینه آی سی تی تا حد زیادی فراهم شده، گفت: إن شاءالله روز بروز هم توسعه پیدا می کند.

بهنیا با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: مرکز آپا در دانشگاه رازی تشکیل شد توسط دکتر و در سفر رئیس جمهور، آزمایشگاه معماری سازه در استان کرمانشاه ایجاد شد در کشور فقط دو آزمایشگاه معماری سازه داریم. ایجاد مرکز استارتاپ در دانشگاه رازی که تاکنون سه دوره ایجاد کرده و به سمت استارتاپ های اساسی پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه مرکز توانمندسازی و تسهیل گری کسب و کارهای نوپا را داریم فردا توسط وزیر در پارک علم و فناوری افتتاح می شود، گفت: ایجاد مرکز افریکیشن سنتور در دانشگاه صنعتی را داشتیم و در ترم مهر و در ترم بهار بسیاری از پروژه های دانشگاه به سمت تولید محتوای موبایل حرکت کرده، برای مرکز گیم سنتر و تولید بازی های رایانه ای در پارک علم و فناوری، ایجاد مرکز آموزشی تخصصی و تشکیلات هواوی با بیش از یک و نیم میلیارد تومان سرمایه توسط خود شرکت هواوی.

بهنیا گفت: ایجاد مرکز آی سی تی در دانشگاه آزاد برای تولید محتوا و تمامی اقدامات مرهون حمایت های دکتر رازانی و دکتر رحیمی است.

وی افزود: آرزو داشتم که در کرمانشاه پژوهشکده آی سی تی داشته باشم شعبه ای از پژوهشگاه فناوری ارتباطات یا مرکز تحقیقات در استان انصافا پتانسیل علمی آن هست و شاید در این زمینه بتوانیم نقش بیشتری را ایفا کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۸۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام رونمایی ازهشت کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چراکه راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.

وی اضافه کرد: از دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهیم کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

به گزارش انا، در آیین گرامیداشت هفته معلم از کتاب‌های آرزوی نیلوفر، ماجراجویی در جنگل، پروانه کوچولوی تنها، دختر دریا، دریاچه نقره‌ای، سفر به فضا، در آرزوی دیدن دریا و کتاب در جستجوی مادر که توسط دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم دبستان دخترانه و به کمک آموزگاران این آموزشگاه نوشته و طراحی شده بود رونمایی و از دانش‌آموزان این آموزشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان