Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی قریب به 50 هزار معلم در سال 95 خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در سال 96 هم همین تعداد فرهنگی بازنشسته شوند.

به گزارش قدس آنلاین،فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دیدار صمیمی با دانشجو معلمان پردیس دخترانه شهید باهنر گفت: با تغییر شتابزده نظام آموزشی از 4-3-5 به 3-3-6، یک پایه از مقطع متوسطه کم و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد که به دلیل عدم آمادگی زیرساخت های لازم، در دوره ابتدایی با کمبود نیرو و در مقطع متوسطه با تراکم نیرو مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه انتقال نیروهای مازاد از وزارت آموزش و پرورش به دیگر دستگاه های دولتی میسر نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز خود در مقطع ابتدایی، باید از نیروهای دوره متوسطه استفاده کند که برای معلمان انتقالی، دوره آموزش ضمن خدمت پیش بینی شده است.

احمدی دانش آشتیانی ادامه داد: هر ساله در وزارت آموزش و پرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند که در سال 95، حدود 50 هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال 96 هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می شود.

وی به جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر اساس مدل «بومی گزینی» اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز آموزش و پرورش در هر استان برحسب مقطع تحصیلی، جنسیت و رشته تحصیلی، جذب افراد از دو روش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پس از 4 سال درس خواندن، در آموزش و پرورش استخدام می شوند و این افراد متعهد می شوند تا 10 سال نباید درخواست نقل و انتقال داشته باشند.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست نقل وانتقال نیرو در آموزش و پرورش، از مناطق محروم به کلانشهرها به ویژه شهر تهران است که متأسفانه نمی توانیم آنها را انجام دهیم.

در ابتدای این دیدار صمیمی، دانشجومعلمان پردیس دخترانه شهید باهنر، مشکلات آموزشی و اداری خود را با وزیر آموزش وپرورش درمیان گذاشتند.
منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال

به گزارش سرویس شهروندخبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،تعداد زیادی از فرهنگیان هر سال به علت‌های مختلف مانند تغییر محل زندگی، ازدواج، انتقال اجباری پدر یا همسر به دنبال گرفتن انتقالی موقت یا دائم از محل کار خودشون هستند.

 برخی از فرهنگیان خصوصا بانوان فرهنگی درباره نقل و انتقالات با مشکلاتی مواجه هستند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند .

شهروند خبرنگار ما می‌گوید بعد از ۱۵ سال خدمت در پاکدشت خواستار انتقال به محل زندگی خود در تهران است ولی تاکنون با درخواستش موافقت نشده است.

بنا بر اعلام  آموزش و پرورش، مشمولان انتقال فرهنگیان باید دارای شرایطی که آموزش و پرورش و ستاد اجرایی آن تصویب کرده است باشند .

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

فرهنگیان زیادی برای تدریس به شهرستان‌های اطراف تهران از جمله پاکدشت می‌روند و هرساله درخواست جابجایی به شهر تهران دارند و در سامانه نقل و انتقال ثبت نام می‌کنند اما با انتقالی آنها به خاطر کمبود نیرو در مبدا موافقت نمی‌شود در حالی که در شهر تهران کمبود معلم داریم و متاسفانه این کمبود نیرو با جذب نیروهای از استان‌های مختلف تامین می‌شود در حالی که می‌توانند نیروها را ساماندهی کنند.
من معلم مقطع ابتدایی هستم و ۱۵ سال است که  از تهران پاکدشت می‌روم، لطفا ابن موضوع را پیگیری کنید. 

 

 

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان