Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج گفت: رقص کردی قسمتی از تاریخ و فرهنگ ملت کرد است و برگزاری جشن های نوروزی در روستا ها از هیچ حزب یا جریان خاصی حمایت نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نجیب آداک شامگاه چهارشنبه در بیست و دومین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و هنر اتاق بازرگانی سنندج گفت: اعضا کمیسیون به عنوان کارشناسان حوزه گردشگری، ورزش و هنر باید مشکلات این حوزه ها را مشخص و با بخش دولتی در میان بگذارند تا رفع شود و به عنوان مثال صنعت گردشگری موجب شود که اشتغال را برای چندین نفر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: کارشناسان اتاق بازرگانی می بایست قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تایید می شود را بررسی کنند و در صورتی که این قوانین مانع از رشد از اقتصادی استان است را پیگیری و مانع اجرایی شدن آنها شوند.

آداک گفت:حتی اگر ۱۰ جلسه از جلسات کمیسیون را به این بحث ارتباط داده ایم در سال ۹۶ به دنبال مصوبات جدید نباشیم بلکه مصوبات گذشته را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه شهر های استان کردستان دارای معضلاتی در حوزه گردشگری است، افزود: گرچه این معضلات در تمام کشور وجود دارد اما در استان کردستان بسیار نمایان است که یکی از مهمترین آنها سردرگمی گردشگران در انتخاب صنایع دستی استان است.

رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: شهر های بانه، مریوان و سنندج که جزو شهر های پر گردشگر در استان هستند نیازمند احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی است زیرا گردشگران استان در خرید های خود دچار سردرگمی هستند و نمی دانند که از کجا صنایع دستی را تهیه کنند.

وی افزود: اگر می خواهیم گردشگری را به نان برای رفتن به سر سفره های مردم تبدیل کنیم باید همه در این راه همدل و یک صدا باشیم و قطعا دولتمران نیز ما را همراهی خواهند کرد.

رئیس کمیسون گردشگری اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: کسانی که خود را دلسوز مردم و فرهنگ کردستان می دانند، باید بدانند که حتی مقام معظم رهبری در سفر خود استان کردستان را یک استان فرهنگی نامید.

وی گفت: مراسمی که در روستای تنگیسر برگزار شد یکی از بهترین مراسم های بود که با استقابل بی نظیر جمعیت همراه بود و حتی موجب رونق اقتصادی برای مردم آن منطقه شد.

وی گفت: هر حرکتی که بتواند مشکلات اقتصادی را رفع کنند اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی از آن حمایت می کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریوان رکورددار بارش باران در کردستان

ایسنا/کردستان معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی برای امروز جمعه فعالیت سامانه بارشی به شکل ابری شدن آسمان در پاره‌ای نقاط مه، گاهی وزش باد، رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و بارش تگرگ در برخی از نقاط استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از امروز شنبه تا یکشنبه از میزان ناپایداری‌ها نسبت به روز جمعه کاسته می‌شود، اما همچنان شاهد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های غربی و تا حدودی جنوبی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: مجدداً از صبح روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت که موجب رگبار باران و رعد و برق و تگرگ در سطح استان می‌شود.

پناهی اضافه کرد: طی این مدت بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت اما انتظار داریم در مجموع شدت آن برای نیمه غربی و جنوبی همچون شهرستان‌های مریوان، سروآباد، کامیاران، بانه، سنندج و جنوب شهرستان‌های قروه و دهگلان و غرب شهرستان‌های دیواندره و سقز بیشتر باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شکل‌گیری گردوخاک بر روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان فردا و پس فردا کیفیت هوا و دید افقی در استان تا حدودی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: طی شبانه‌روز گذشته شهرهای مریوان با ۳۳ میلی‌متر، سروآباد ۳۲ و کامیاران با ۳۰ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان به خود اختصاص دادند و بارش شهر سنندج نیز ۱۷ میلی‌متر گزارش شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان