Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-بهرام قاسمی، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سفرای جدید ایران در دو کشور عمان و سوریه گفت: مراحل اداری و دیپلماتیک تعیین سفرای جدید ایران در عمان و سوریه طی شده است و آن‌ها بعد از معرفی وزارت امور خارجه به ریاست جمهوری، مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه اگرمان این دو سفیر مورد تأیید کشورهای محل مأموریتشان یعنی دو کشور سوریه و عمان قرار گرفته است، اظهار کرد: آن‌ها بعد از دیدار با رئیس‌جمهور به محل ماموریت خود اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، اواخر سال گذشته جواد ترک‌آبادی از سوی وزارت امور خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در دمشق به رئیس‌جمهور معرفی شد و اکنون او بر اساس اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه، مورد تأیید رئیس‌جمهور و همچنین دولت دمشق قرار گرفته است.
او از اردیبهشت ۱۳۸۹ تا فروردین ۱۳۹۳ سفیر ایران در سودان بوده است. او همچنین سابقه فعالیت دیپلماتیک در سفارتخانه‌های ایران در بحرین، نیجریه و کویت را داراست.
ترک‌آبادی همچنین مدتی نیز ریاست اداره اول شمال و غرب آفریقای وزارت خارجه را بر عهده داشته است.
سفیر پیشین ایران در سوریه، محمدرضا رئوف شیبانی بود، او در اوایل آبان سال ۱۳۹۵ با پایان ماموریتش در سوریه به تهران بازگشت و در این مدت سفارت ایران توسط کاردار جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شد.
محمدرضا رئوف شیبانی به مدت پنج سال مسئولیت سفارت ایران در سوریه را بر عهده داشت.
در اواسط اسفندماه ۱۳۹۵ محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا علت تاخیر در تایید و اعزام سفیر جدید ایران به سوریه به خاطر دخالت دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر و اعمال نظراتشان در این ارتباط است؟ گفت: این موضوع ربطی به دستگاه‌های مختلف ندارد. در خیلی از کشورهای اروپایی نیز ممکن است روند انتخاب سفیر کشورمان، طولانی شود. عموما وزارت خارجه بعد از بررسی‌هایی که انجام می‌دهد فرد مورد نظر خود را برای برعهده گرفتن پست سفیری، به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند و رئیس‌جمهور نیز از دستگاه‌های مختلف نظارتی استعلام می‌کند و بعد از آن اگر رئیس‌جمهور با پیشنهاد وزارت خارجه موافقت کند، مراحل گرفتن اگرمان فرد معرفی شده آغاز می‌شود.
ظریف ادامه داد: در مورد سوریه نیز وزارت خارجه پیشنهاد خود را به ریاست جمهوری اعلام کرده است و آقای رئیس جمهور نیز هرموقع مصلحت بدانند نظرشان را اعلام می کنند و بعد از آن در صورت تایید فرد معرفی شده، اقدامات لازم برای گرفتن اگرمان او آغاز می شود.
بر اساس این گزارش، علی‌اکبر سیبویه آخرین سفیر ایران در عمان نیز اوایل سال گذشته پس از پایان دوره ماموریتش به تهران بازگشت. جانشین وی برای این سمت حسین امیرعبداللهیان بود که وی با وجود طی شدن مراحل اداری و دیپلماتیک برای حضور در سفارت ایران در عمان اعلام کرد که به دلایل شخصی امکان فعالیت در نمایندگی ایران در عمان را ندارد.
اکنون بعد از گذشت چندین‌ماه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نوری شاهرودی سفیر جدید ایران در عمان با طی شدن مراحل اداری و دیپلماتیک لازم در دو کشور تهران و عمان به‌زودی عازم محل ماموریتش خواهد شد.
نوری شاهرودی ــ متولد سال ۱۳۳۰ ــ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربستان سعودی و لیبی خدمت کرده و مدتی نیز به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) در کشور کویت فعالیت داشته است. عضویت در جامعه روحانیت مبارز، مشاورت امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه، قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز ریاست دفتر مجلس خبرگان رهبری در کارنامه ایشان وجود دارد. ضمن آنکه ایشان عضو هیأت امنای مهدیه تهران و رئیس هیأت امنای بنیاد بیماری‌های خاص است.
سفارت ایران در عمان در حال حاضر توسط یک سرپرست اداره می‌شود.
گفتنی است، ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق نیز روز سه‌شنبه هفته جاری عازم بغداد شد تا فعالیت‌های خود را در این سفارتخانه حساس و استراتژیک جمهوری اسلامی ایران آغاز کند.
مسجدی نیز طی روزهای آتی استوارنامه خود را به مقامات عالی رتبه عراقی تحویل خواهد داد.
او که مشاور فرمانده سپاه قدس و از فرماندهان با سابقه جنگ تحمیلی بوده است، چندی پیش با تأیید رئیس‌جمهور برای فعالیت در سفارت ایران در عراق به مقامات عراقی معرفی شد.
وی که متولد آبادان است، دارای بیش از ۳۵ سال سابقه حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آشنایی عمیقی با فضای سیاسی، امنیتی و قومیتی عراق دارد و در فضای سیاسی و اجتماعی عراق از مقبولیت قابل توجهی برخوردار است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری

حسین امیر عبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل شده است، عیادت کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیا، وزیر امور خارجه ایران در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خداوند سبحان شفای عاجل مسالت کرد.

براساس این گزارش، امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور