Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@17:18:01 GMT

نمایشگاهداری اتومبیل چگونه است!؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۲۳۲۶

نمایشگاهداری اتومبیل چگونه است!؟

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران اتومبیل در این باره معتقد است که اگرچه راه اندازی یک نمایشگاه نیازمند سرمایه ای قابل توجه است اما در ادامه راز ماندگاری در این صنف را اعتماد در بین مشتریان عنوان می کند. به گفته او برپایی نمایشگاه ماشین علاوه بر سرمایه نیازمند تجربه کافی است؛ چرا که اگر بدون تجربه کسی وارد این عرصه شود نمی تواند موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جام جم آنلاین از پول‌نیوز، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در خصوص اینکه برای راه اندازی یک نمایشگاه ماشین چه پیش نیازهایی لازم دارد می‌گوید: کسی که می خواهد مجوز دریافت کند در ابتدا باید وارد سایت اصناف ایرانیان شود و کد رهگیری دریافت کند و با کدی که دریافت کرده به اتحادیه نمایشگاه داران مراجعه کرده و پرونده را تشکیل دهد و سپس در صورت نداشتن سوء سابقه مدارک به پلیس +10 فرستاده می شود و سپس بعد از انجام بررسی ها مجوز صادر می شود و برای گرفتن پروانه 830هزار تومان باید پرداخت شود که از این مبلغ 800هزارتومان هزینه ورودی اتحادیه و 30 هزار تومان هزینه حق صدور پروانه است و مراحل صدور دریافت پروانه دو ماه طول خواهد کشید.

وی در ادامه می‌گوید: در صورتی که نمایشگاه دار مالک نباشد و ملک اجاره ای باشد در این صورت به صورت کد رهگیری مجوز پروانه را صادر خواهیم کرد. موتمنی در ادامه می‌گوید: ضابطه اتحادیه 75 متر کف و 12 متر دفتر کار در نظر گرفته شده است و باید حدود 87 متر داشته باشد تا مشکلی برای پروانه کسب نداشته باشد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با بیان اینکه وارد شدن در این صنف نیاز به تجربه دارد و به این صورت نیست که بتوان یک شبه این کار را انجام داد می‌گوید: در صورتی که تجربه کافی وجود نداشته باشد نمی توان کار را به خوبی انجام داد؛ چرا که مجوز به تنهایی کافی نیست. به گفته موتمنی موفقیت در این کار مستلزم جلب اعتماد است و با وجود مجوز باید بازار فرد را بشناسد و در غیر این صورت مردم خرید نمی کنند.

وی در خصوص اینکه چه میزان سرمایه لازم است تا یک نمایشگاه خودرو راه اندازی کرد می‌گوید: کار کاملا تخصصی است و غیر از اینکه باید سرمایه کافی وجود داشته باشد باید فرد کاملا تسلط به این بازار داشته و تجربه کافی داشته باشد. اگر وارد کننده باشد که خودرو را وارد می کند و می فروشد و در صورتی که بخواهد به صورت سنتی کار کند باید اعتماد را جلب کند و اگر به صورت خدماتی کار می کند با فروش خودروها کمیسیون خود را از فروش خودرو بر می دارد.

موتمنی می‌گوید: در حال حاضر سطح آگاهی خریدار بالا رفته و جایی خرید می کنند که قانون مند باشد. وی در ادامه می‌گوید: ما فضای کسب و کار را راحت کرده ایم و مردم به کسانی که قانون مند عمل می کنند اعتماد خواهند کرد.

این فعال بازار خودرو درپاسخ به این سوال که به طور متوسط چند نفر در نمایشگاه ها می توانند کار کنند می‌گوید: این بستگی به خود نمایشگاه دار دارد. در حال حاضر برخی هستند که سرمایه کافی برای راه اندازی یک نمایشگاه ندارند و در برخی نمایشگاه ها مشغول خرید و فروش می شوند و همین موضوع باعث می شود تعداد افرادی که در یک مجموعه کار می کنند به 20 نفر هم برسد و برخی هم این کار را دوست ندارند و ترجیح می دهند دور خودشان را شلوغ نکنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران می‌گوید: نمایشگاه داری به چند شیوه است. مثلا برخی کسانی هستند که نمایندگی رسمی شرکت ها می شوند و با فروش خودروها کمیسیون هم از شرکت ها می گیرند . برخی هستند که به دلیل سابقه ای که دارند و اعتمادی که مردم به آنها دارند خودروهای آنها را می فروشند و در این میان کارمزد از خودروی فروخته شده می گیرند و برخی دیگر هستند که خودرو وارد می کنند و آن را می فروشند.

وی در ادامه می‌گوید: در حال حاضر اکثر شکایت ها برای نمایشگاه هایی است که مجوز ندارند. به گفته وی در حال حاضر 150هزار پروانه کسب قانونی در تهران وجود دارد و حدود 200 الی 300 مورد هم در دست بررسی برای کسب مجوز قرار هستند.

مدارک مورد نیاز برای کسب پروانه

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای برپایی یک نمایشگاه خودرو نیز می‌گوید: ارائه پرینت کد رهگیری ثبت تقاضای صدور پروانه از سایت، تکمیل فرم تقاضای صدور پروانه کسب اتحادیه، گواهی اداره امور مالیاتی ذی ربط، کپی کارت ملی و رضایت محضری، کپی صفحات شناسنامه و کارت ملی، عکس، آخرین فیش تلفن ثابت مکان معرفی شده، گواهی پستی توسط منطقه ذیربط و معرفی هیات مدیره برای صدور پروانه کسب به همراه تصویر اساسنامه و آگهی روزنامه رسمی ثبت شرکت از جمله مدارک مورد نیاز برای کسب پروانه نمایشگاه اتومبیل است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که متوسط درآمد این صنف چه میزان است می‌گوید: این کار کاملا تجاری است و همه چیز بستگی به این دارد که سرمایه اولیه چقدر بوده است.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگار ما نمایشگاهداران اتومبیل چندان تمایلی به افشای مسائل مالی و اقتصادی خود ندارند؛ آنها حتی در مورد هزینه های کار نیز راحت صحبت نمی کنند و آن را متغییر و کاملا غیر قابل پیش بینی عنوان می کنند؛ با این حال به طور میانگین برای برپایی یک نمایشگاه ماشین حدود 400الی 500 میلیون تومان سرمایه اولیه لازم است و اجاره یک مغازه 90 متری در محدوده خیابان عباس آباد ماهیانه 100 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

به گفته یکی از فعالان بازار خودرو هر یک میلیارد تومان ماشین درآمد دویست میلیون تومانی به همراه دارد و فروش ویژه نیز با سود 30 درصد انجام می شود. البته در مورد خودروهای مختلف حاشیه سود بسیار متغیر است به عنوان نمونه سود خودروهای آسیایی قابل قیاس با سود خودروهای اروپایی نیست. اما آنگونه که از صحبت های نمایشگاه داران استنباط می شود سود خالص بین 20 تا 30 درصد متغیر است.

به گفته یکی دیگر از نمایشگاه داران که دفتر آنها در خیابان شریعتی است؛ برخی از نمایشگاه داران برای خودرو شرایط فروش 18 درصدی در نظر می گیرند اما در حقیقت قیمت ماشین را بالاتر عنوان می کنند تا به همان سود 30 درصدی دست پیدا کنند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2812424296379723170 برچسب‌ها : خودرو نمایشگاه اتومبیل نمایشگاهداری اتومبیل چگونه است!؟ لینک کوتاه :

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها حرکت عجیب خواهران شریفی نیا + عکس پراید جدیدی که به بازار آمد+عکس حادثه برای بازیگر زن سینمای ایران+عکس عکس های هولناک از یک قتل شبانه در جنوب تهران/ بازپرس از مردم درخواست کمک کرد آخرالزمان در اکتبر آینده فرا خواهد رسید! هانیه توسلی: ازدواج نخواهم کرد رونمایی از شاهکار خودروسازی ژاپن +عکس مزار عارف لرستانی در روستای سیمینه +عکس تعجب آقای بازیگر از حمله به آثار باستانی+عکس ورود جگوار و لندرور به ایران با پشتیبانی سفارت انگلیس!+عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده ها نمایشگاهداری اتومبیل چگونه است!؟ گلکسی نوت 8 دارای دو دوربین خواهد بود در متروی پیونگ‌یانگ چه می گذرد؟ +عکس وقتی خلبان نمازخوان‌ها را جا می‌گذارد از ذوق خبر برکناری ترامپ ، مُرد + عکس مرگ ژاپنی‌ها بخاطر اضافه کاری زیاد خاطره زیبای مدیرمسئول مجله خط خطی وسیله‌ای برای جابجایی آسان‌تر وسایل اتفاق دردناک در زمان انجام حرکت نمایشی با خودرو هموفیلی قابل کنترل است آخرین مطالب همه سایت 08:43 نمایشگاهداری اتومبیل چگونه است!؟ 08:43 آمریکا در حال بررسی سیاست‌های خود در قبال ایران است 08:42 قدم می زنم؛ آهنگ جدید عماد طالب زاده / صوت 08:42 نتانیاهو غزه را به جنگی سخت تهدید کرد 08:42 خودروهای آئودی‌ پس فرستاده شدند! 08:41 مشکل قلبی، یک بازیگر دیگر را راهی بیمارستان کرد+عکس 08:39 نماینده ایران در سازمان ملل: جهان باید با ارعاب و زورگویی مقابله کند 08:39 مدال کمال کامیابی نیا را دزدیدند 08:27 دل نوشته دردناک هانی نوروزی +عکس 08:19 موسیقی پاپ ایران ، غربی است فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند

بهروز افخمی به تازگی برای فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» متقاضی پروانه ساخت شده است.

به گزارش ایرنا، بهروز افخمی به تازگی برای فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» متقاضی پروانه ساخت شده است.

این فیلم قرار بود ۵ سال پیش به کارگردانی بهروز افخمی جلوی دوربین برود، اما حالا قرار است سیدعماد حسینی کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. این دومین تجربه همکاری سیدعماد حسینی و بهروز افخمی به شمار می‌رود.

قصه این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. افخمی فیلمنامه این اثر را بر اساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده، وی قصه این فیلم‌های سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است.

فیلم «کاغذ شطرنجی» در انتظار پروانه ساخت به سر می‌برد. افخمی پیش‌تر تهیه‌کنندگی فیلم «استاد» به کارگردانی سیدعماد حسینی را پذیرفته بود که این فیلم در جشنواره چهلم فیلم فجر اکران شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای سجاد بابایی رقم زد.

دیگر خبرها

  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • طعنه سنگین هاشمی طبا به رئیسی و کابینه اش: دائما برای هم نوشابه باز می کنید، فکر می کنید روز عروسی تان است /مغرور به «روز عروسی» نباشید!
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است