Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کمپاني سيتروئن که بيشتر به خاطر خودروهاي کوچک و اقتصادي معروف بوده، در سال هاي اخير سعي نموده با عرضه محصولاتي جذاب تر ذهنيت مشتريان را نسبت به برند خود را ارتقا دهد.
در همين راستا اين خودروساز فرانسوي اخيرا در نمايشگاه شانگهاي 2017 از يک کراس اوور کامپکت با نام C5 Aircross رونمايي کرده که از طراحي جالب و پيشرانه هاي متنوعي برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




کراس اوور C5 Aircross در واقع همان پژو 3008 است که با شکل و شمايلي متفاوت و برند سيتروئن ارايه شده؛ البته اين دو خودرو از لحاظ فني تفاوت هايي با هم دارند که مهم ترين آن به سيستم تعليق مربوط مي شود، جايي که C5 Aircross از بالشتک هاي هيدروليکي پيشرفته بهره مي برد.
اين تکنولوژي ظاهرا باعث اعتماد به نفس بيش از حد فرانسوي ها شده و سيتروئن از عبارت "راحت ترين شاسي بلند زمان" در پوسترهاي تبليغاتي کراس اوور خود استفاده کرده است، با اين عبارت بنتلي بنتايگا – لوکس ترين و سريع ترين شاسي بلند جهان – از لحاظ راحتي پس از C5 Aircross قرار مي گيرد!


طراحي ظاهري اين خودرو همانند برخي خودروهاي کوچک شهري سيتروئن کمي فانتزي بوده و استفاده زياد از کاورهاي پلاستيکي در بدنه کاملا خودنمايي مي کند.
در داخل کابين عناصر مختلف – مثل ورودي هاي هوا، داشبورد و کنسول مياني - به شکل  چهار ضلعي طراحي شده اند، به همين دليل فرمان نيز گردي کمتري داشته و تا حد امکان به شکل مربع نزديک شده است.

سيتروئن براي تامين نيروي کراس اوور جديد خود از موتورهاي بنزيني 165 و 200 اسب بخاري استفاده مي کند، نيروي توليدي توسط اين موتورها از طريق يک گيربکس شش دنده خودکار به چرخ ها ارسال مي شوند.
يک پيشرانه هيبريدي نيز در نظر گرفته شده که در آن دو موتور الکتريکي با موتور درون سوز 200 اسب بخاري ترکيب خواهند شد.

اين پيشرانه در مجموع قدرتي برابر با 300 اسب بخار داشته و سيستم انتقال قدرت در آن بصورت AWD (چهار چرخ متحرک دايمي) خواهد بود.
با اين خروجي C5 Aircross هيبريدي را مي توان قدرتمندترين خودروي خياباني سيتروئن ناميد. آنطور که اين کمپاني اعلام کرده، نسخه هيبريدي در حالت تمام الکتريکي مي تواند تا 60 کيلومتر مسافت را طي کند.

بر اساس برنامه ريزي فرانسوي ها C5 Aircross از اکتبر امسال در چين و از اواخر سال 2018 در اروپا عرضه خواهد شد. همچنين گفتي است که عرضه اين مدل با سيستم تعليق مخصوص سيتروئن مي تواند سرآغازي براي بازگشت خودروهاي فوق العاده سيتروئن و دي اس با تکنولوژي هاي مربوط به فنربندي هيدروپنوماتيک باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس

شتاب این خودرو ۱.۹۱ثانیه از صفر به ۱۰۰کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX ۱ با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE 181 را در نمایشگاه اتومبیل پکن 2024 میلادی معرفی کرد. 

شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است. 

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

این خودرو که به یک شیشه بزرگ و یکپارچه در قسمت جلو مجهز شده، از چهار موتور برقی سود می‌برد. 

 برند ام‌جی با معرفی یک خودروی مفهومی برقی، با دست پر به نمایشگاه پکن آمده و از موتوربرقی، شاسی مونوکوک، طراحی شبیه خودروهای گرن‌توریسمو و ظرفیت یک سرنشین سود می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!