Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سلسله گفت: استفاده از امکانات ادارات، نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند برای انجام تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «قدرت‌الله فلاح‌نژاد» در حاشیه هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلسله، در گفتگو بالرسو اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت فقیه، متکی به آرای مردم است و برای استمرار حرکت خود و رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب نیز به حضور مردمی در همه صحنه‌ها نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سلسله با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور، تصریح کرد: برای برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم، آمادگی کامل داریم و در این راستا دستورات لازم جهت اقدام به ادارات و مسئولین مربوطه ابلاغ گردیده است.

وی با تأکید بر بی‌طرفی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در امر انتخابات، گفت: همه کاندیداها از نظر دولت برابرند و مجریان باید اصل بی‌طرفی در انتخابات را به طور کامل رعایت کرده و به هیچ وجه نباید از امکانات خود، له و علیه هیچ نامزدی استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت علم و فناوری و لزوم استفاده از همه این ظرفیت‌ها، بیان داشت: همه ما باید پیرو قانون باشیم و با استفاده قانونی از فضایی مجازی، مانع از تضییع حق‌الناس شویم.

وی به تدوین دستورالعمل تبلیغات در فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه همگان بایستی به این دستورالعمل توجه داشته باشند، بیان داشت: بهره گیری از فرصت‌های فضای مجازی برای ایجاد شور انتخاباتی، افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، مقابله با تخریب و شائبه‌افکنی علیه نامزدها، ضابطه‌مند کردن استفاده از فضای مجازی و تسری قوانین و مقررات انتخاباتی در بخش‌های قابل تسری به فضای مجازی به استناد قانون مجازات اسلامی و قانون جرائم رایانه ای و قوانین انتخاباتی از جمله مهم‌ترین اهداف تدوین و ابلاغ دستورالعمل فعالیت تبلیغی انتخابات در فضای مجازی است.

فرماندار سلسله ضمن تأکید بر لزوم رعایت دقیق قوانین انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفداران آنان، به زمان آغار رسمی تبلیغات توسط نامزدهای اتخاباتی تأیید صلاحیت شده اشاره و افزود: زمان تبلیغات رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۸ روز قبل از زمان رأی‌گیری آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه دارد و تبلیغ در هر زمان دیگر، عملی خلاف قانون خواهد بود.

وی با بیان اینکه در زمان قانونی تبلیغات، نصب و الصاق هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر و پارچه تبلیغاتی به طور کلی بجز محل‌هایی که شهرداری و دهیاری ها در نظر گرفته اند، ممنوع است، ابراز داشت: هر گونه تابلو، بنر و پارچه نشان‌دهنده مکان ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید در محل ستاد نصب شود و نصب پلاکارد توسط اقشار، گروه‌ها، احزاب و جمعیت‌ها، فقط در جهت ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات بدون درج اسامی داوطلبان امکان‌پذیر است.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه داوطلبان نمایندگی و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه داوطلبان دیگر نمی‌باشند، خاطرنشان ساخت: کاندیداهای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستاها فقط می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح نمایند و هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع می‌باشد.

وی تصریح کرد: هر گونه اظهار نظر در خصوص تأیید و یا رد صلاحیت هر کدام از کاندیداها بدون استناد به قانون و استعلام و استناد به نهادهای ذی‌ربط جرم به حساب می‌آید و باید از این اقدام پرهیز نمود.

فلاح‌نژاد در ادامه با اشاره به برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی و سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال اضافه کرد: استفاده از امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت، شهرداری‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها، نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی به هر میزان استفاده می‌کنند و یا در اختیار گذاشتن آن‌ها برای انجام تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی ممنوع است.

وی در پایان به انتخابات ریاست جمهوری و زمان آغاز فعالیت‌های ستاد انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان ساخت: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان بوسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی خاتمه می‌پذیرد .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۰۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزارت کشور اعلام کرد: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید که انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱ هزار شعبه صورت می‌گیرد.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس