Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی با اعلام این که در دولت تدبیر وامید 100 درصد اعتبارات عمرانی در استان تحقق یافت،گفت:با اختصاص این اعتبارات حدود 70 میلیاردتومان اعتبار جدید به استان ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازعصر اترک؛محمد رضا صالحی،استاندارخراسان شمالی در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از تحقق یک اتفاق خوش برای مردم استان در دولت تدبیر وامید خبرداد وگفت:100 درصد اعتبارات عمرانی استان محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه به زودی این اعتبارات به تمام دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد، اظهارکرد: با اختصاص این اعتبارات حدود 70 میلیارد تومان اعتبار جدید به استان ابلاغ شد.
وی این رقم اعتبار را برای رونق استان بسیار مطلوب دانست و گفت:در تلاشیم رقم های اعتباری جدیدی به استان وارد کنیم خوشبختانه تمام اعتبارات استانی تاکنون جذب شده و حتی یک ریال اعتبار برگشتی نداشتیم.
استاندار خراسان شمالی در ادامه بر تلاش برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت:براین اساس در سال جدیدمقرر شده در استان حداقل 10 هزار شغل ایجاد شود.

الزام خرید کالای استان برای تمام دستگاه های اجرایی استان
محمود دلپسند،معاون توسعه اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز به ابلاغ نامه ای در اسفند 95 به تمام دستگاه ها مبنی بر الزام تمام خرید دستگاه های دولتی از استان انجام شود اشاره کرد و گفت:در این راستا اگر کالایی هم در استان نبود از فروشندگان داخل تامین شود.
وی افزود:همچنین در مناقصات مشخصات کالا قید شود و تمام دستگاه ها رامنع کردیم کالایی با نام برند تبلیغاتی وارد استان کنند بایستی فقط مشخصات کالا مدنظر قرار گیرد.
دلپسند با بیان اینکه حذف تشریفات اداری باید از طریق آگهی آنهم در مواقع اضطرار انجام شود،افزود:خرید کالاهای خارجی الزاما تجهیزات فنی نیست، اقلام خوراکی ومیوه ها را هم جزو کالاهایی نام برد که باید از داخل خریداری شود.
وی متذکر شد:در این مهم اگر دستگاه های سطح استان رعایت نکنند و مواردی مشاهده شود برخورد جدی خواهد شد.
مجید پورعیسی،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه استان نیز با بیان اینکه بایستی خرید کالاهای داخلی در دستگاه هایی اجرایی استان به صورت یک الزام ضروری تعیین شود،گفت: چراکه این موضوع چندسالی است مطرح می شود ولی تاکنون عملیاتی نشده است.
وی دراین راستا بر ضرورت راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات تولیدات داخلی تاکید کرد تا از بسیاری مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شود.
محمد صمدی،رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در پایان به تشریح گزارش مختصری از دبیرخانه شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در سال 95 پرداخت و مهمترین مصوبات سال گذشته شورا را افزایش سقف وام های مسکن تعاونی،افزایش سقف اقساط بلند مدت در مالیات عملکرد واحدهای تولیدی از 15 ماه به 24 ماه، مصوبات امور بانکی ، تفویض اختیار واگذاری اراضی در مرکز استان تا 10 هکتارعنوان کرد.


انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: هدف کلی این است که ما برای تمام اقشار و بویژه اقشار آسیب پذیر  مسکن تهیه کنیم. در همین راستا قانون جهش تولید مسکن  را مصوب و ‌در آن تاکید شد که دولت زمین و تسهیلات لازم را در اختیار مردم قرار دهد که خودشان مسکن بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین مسکن برای اقشار مختلف با تکیه بر عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح اظهار کرد:  عرضه به هنگام و صحیح زمین و تامین اعتبارات لازم برای هزینه های جاری نظیر خرید مصالح نیز از مهم ترین ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است. به هر حال تامین مسکن برای اقشار مختلف هدف ماست و باید آن را انجام دهیم و فرآیندش نیز در انجام شدن است.

ایری در ادامه بیان کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور مشکلاتی برای تهیه مسکن اقشار آسیب پذیر وجود دارد که باید حل شود. لازمه رسیدن به یک میلیون واحد مسکن  این است که همه دستگاه ها کمک کنند و بدون مشارکت مردم نیر شدنی نیست و نقطه قوت یک میلیون واحد که می خواستیم بسازیم در مشارکت مردم است. چون به مردم زمین و تسهیلات می دهیم که خودشان بسازند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: قانون جهش تولید مسکن در حال اجرایی شدن است ولی به نقطه ای رسیده است که نمی توانست بدون مشارکت مردم انجام شود و ما نیازمند مشارکت مردم هستیم. ما با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم و شاهد جهش تولید مسکن نخواهیم بود جز اینکه مشارکت مردم را داشته باشیم. باید با تکیه بر عرضه زمین توسط دولت و پرداخت به موقع و مناسب تسهیلات ساخت مسکن، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن باز خواهد شد. بنابراین راهکار اصلی رفع تقاضای مسکن مردم نیازمند تسهیل مشارکت مردم در ساخت مسکن با عرضه زمین و تسهیلات است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است