Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روسيه ادعا مي‌کند مي‌تواند کل نيروي دريايي آمريکا را بدون شليک يک گلوله از کار بيندازد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روزنامه انگليسي ديلي ميرور در گزارشي نوشت: روسيه ادعا مي کند که قادر است بدون شليک حتي يک گلوله کل نيروي دريايي آمريکا را از بين ببرد.
اين روزنامه نوشت: روسيه با انتشار يک ويدئو تبليغاتي اعلام کرد که قادر است به سادگي و از طريق سيگنال ‌هاي الکترونيکي مختل کننده قدرتمند، بزرگترين نيروي دريايي جهان را از کار بيندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين سيگنال ‌هاي الکترونيکي مختل کننده مي‌ توانند به طور کامل کارايي تمامي هواپيما، کشتي‌‌ها يا موشک‌ها را از بين ببرند.
در ادامه اين ويدئو، تأکيد شده است که روسيه قبلا و حدود سه سال پيش در درياي سياه، از فناوري سيگنال ‌هاي الکترونيکي مختل‌ کننده براي يک ناوشکن آمريکايي استفاده کرده و آن را از کار انداخته است.
خبرگزاري روسي «وستي» نيز گزارش داد: « در جنگ‌هاي مدرن، جنگ الکترونيک، يک عنصر کليدي است. شما براي پيروزي به تسليحات گرانقيمت نياز نداريد، سيگنال‌هاي الکترونيکي راديويي قدرتمند کافي است. تسليحات الکترونيکي روسيه کاملا عملکرد تجهيزات الکترونيکي آمريکا را که بر روي موشک‌ها، جنگنده ها و کشتي‌ها نصب شده است، مختل مي‌ کند. »
خبرگزاري وستي در ادامه گزارش داد که اين هفته يکصد و سيزدهمين سالروز جنگ الکترونيک روسيه (REW) است که در آن نيروهاي روسيه اولين ماموريت خود - سرکوب کانال هاي ارتباطي دشمن در طول جنگ روسيه و ژاپن در سال 1904- را انجام دادند.
در اين گزارش با اشاره به اينکه قدمت اين فناوري به چه زماني برمي گردد، آمده است که نيروهاي جنگ الکترونيک روسيه مي‌ توانند هرگونه هدف از سامانه موشکي از رادار گرفته تا ماهواره را کشف و خنثي کنند.
در يک ويدئوي ديگر آمده است که امروزه آنها براي پيروزي به مهمات نياز ندارند. در اين ويدئو به دستگاه متراکم کوچکي با نام «لسوچک» (Lesochek) اشاره مي‌ کند که مي تواند کانال‌ هاي ارتباطي دشمن را از بين ببرد.
در اين گزارش ادعا شده است که اين دستگاه را مي توان در نيروي زميني -و همچنين بر روي اشيايي مانند مين هاي زميني- استفاده کرد.
در ادامه اين ويدئو تاکيد شده است: وظيفه اصلي آن، پوشش پست هاي فرماندهي، دفاع ضد هوايي، نيروهاي نظامي و همچنين مراکز مهم صنعتي، اداري و سياسي است. به همين دليل روسيه مجتمع نظامي ساخته است که ماهواره هاي جاسوسي، رادارهاي زميني و سامانه هاي هواپيماي از نوع آواکس را مختل مي کند.
در گزارش خبري مشابه ديگر نيز آمده است که روسيه سه سال پيش در درياي سياه زماني که سوخو SU-24 يکي از جنگنده مافوق صوت آن، ناوشکن آمريکايي دونالد کوک را شناسايي و رديابي کرد، به يک پيشرفت باور نکردني دست يافت. در اين گزارش ادعا شده است که خلبان بمب افکن با سرعت خيلي زياد، موفق به غير فعال کردن پيشرفته ترين سيستم تدافعي AEGIS شده است. حادثه درياي سياه، در آن زمان از سوي تحليلگران آمريکايي، کم اهميت جلوه داده شد - و در برخي محافل نيز از آن به عنوان «چيزي جز يک هياهوي رسانه اي» ياد مي شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: ارتش آمريکا نمي دانست که جنگنده روسي به آخرين تجهيزات جنگ الکترونيک مجهز شده است. اين گزارش مي افزايد: به محض اينکه خلبان فهميد هدف را رديابي کرده است او سريع تجهيزات را فعال کرد و تجهيزات الکترونيکي راديويي قدرتمند، کل سيستم کشتي را غير فعال کرد.
روزنامه انگليسي ديلي ميرور در پايان گزارش خود نوشت: اين گزارش در حالي منتشر شده است که تنش‌ ها ميان روسيه و آمريکا افزايش يافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، امیر دریادار دوم حسین حسنی فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات این یگان در کمک به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور به دلیل سیلاب‌هاب رخ داده، متاسفانه خسارت‌هایی در کنارک ایجاد شد. لذا؛ نیروی دریایی ارتش بنابر دستورات فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش وارد عرصه کمک به مردم سیل زده در سیستان و بلوچستان شد.

وی ادامه داد: در این راستا، ما در نیروی دریایی ارتش با توان بالا و پیشرفته‌ترین تجهیزات اعم از بالگردها و خودروهای تیپ تفنگداران توانستیم همه کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بنیاد برکت، بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت رفع نیازهای اعلام شده از سوی ستاد بحران را توسط بالگرد و خودروها به صعب العبورترین روستاها که امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشت، منتقل کردیم.

فرمانده منطقه سوم دریایی ارتش در ادامه با بیان اینکه تا ۵ اردیبهشت، ۱۶ نوبت پرواز بالگرد را به روستاهای صعب‌العبور داشته‌ایم، تصریح کرد: این پروازها از طریق یگان هوادریا در منطقه سوم دریای نبوت ارتش انجام می‌گیرد که در همکاری با خودروهای تاکتیکی تیپ تکاوری حمزه سیدالشهدا (ع)‌ جهت انتقال کمک‌ها و نیازمندی‌های مردم به نقاط صعب العبور استفاده شد.

دریادار حسنی همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مادامی که ستاد بحران استان از ما برای کمک به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان درخواست داشته باشند آماده خدمت‌رسانی هستیم. در این راستا، بالگردهای ما امروز به سوی منطقه دشتیاری نیز اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: بالگردهای هوا دریای ارتش در منطقه سوم نبوت در اسفندماه سال گذشته نیز، چندین نوبت پرواز در شهرستان‌های دشتیاری و قصر قند داشتند که خدمات مهمی همچون انتقال مواد غذایی و نیازهای ضروری را انجام دادند که همه توسط نیروی دریایی ارتش آماده و به سیل زدگان اهدا شده بودند.

کد خبر 847130 منبع: فارس برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین