Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:21:18 GMT

۶۰۰ کیلوگرم تخم بلدرچین غیربهداشتی در سمنان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۴۶۶۹

۶۰۰ کیلوگرم تخم بلدرچین غیربهداشتی در سمنان معدوم شد

سمنان - رئیس اداره دامپزشکی سمنان از معدوم سازی ۳۰ بسته تخم بلدرچین و ۲۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، وحید قدس درباره معدوم سازی تخم بلدرچین های غیربهداشتی در سمنان، توضیح داد: طی بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی،۳۰ بسته تخم بلدرچین و ۲۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به دلیل فقدان ضوابط بهداشتی دامپزشکی از جمله کثیف بودن و عدم درج صحیح نشانه گذاری روی پوسته تخم مرغ، توقیف و نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهروندان باعنایت به شروع فصل گرما و فساد پذیری بالای فرآورده های خام دامی می بایست دقت بیشتری در تهیه و خرید این فرآورده ها داشته باشند به خصوص از خرید تخم مرغ هایی که در خارج یخچال نگهداری می شوند و یا فاقد تاریخ تولید و انقضا و نام شرکت تولید کننده بر روی پوسته تخم مرغ هستند خودداری کرده و حتی الامکان تخم مرغ و سایر فرآورده های خام دامی را به صورت بسته بندی و با آرم سازمان دامپزشکی کشور و کد بهداشتی خریداری کنند.

کشف و معدوم سازی ۸۰ قطعه طیور بومی در سرخه

رئیس اداره دامپزشکیسرخه نیز با اشاره به اینکه ۸۰ قطعه طیور بومی در گشت کنترل و قرنطینه شهرستانکشف و معدوم شد،بیان داشت: طی برقراری گشت کنترل و قرنطینه اداره دامپزشکی در پلیس راه این شهرستان یک دستگاه خودروی حامل طیور بومی فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای با همکاری نیروی انتظامی متوقف و بعد از طی مراحل قانونی تمامی ۸۰ قطعه طیور آن معدوم شد.

مجتبی لشکری افزود: طبق مقررات نقل و انتقال هرگونه دام و طیور بدون اخذ مجوز دامپزشکی غیر قانونی و این امر به دلیل اهمیت پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

دامپزشکی استان سمنان از عموم شهروندان درخواست می کند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه دامپزشکی، مراتب را فوراً به اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل گزارش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین

بهزاد متولی زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه دامپزشکی نائین به منظور افزایش سطح ایمنی طیور روستایی و قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی، اقدام به واکسیناسیون رایگان طیور بومی در محدوده روستاهای اطراف مرغداری‌های صنعتی این شهرستان کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و پیشگیری از وقوع بیماری نیوکاسل، افزایش سطح ایمنی و کاهش احتمال چرخش ویروس و کاهش تلفات در طیور روستایی و کمک به معیشت اقتصاد روستا و پیشگیری از احتمال بروز بیماری نیوکاسل در طیور صنعتی، شبکه دامپزشکی شهرستان نائین با همکاری بسیج جامعه کشاورزی، حدود ۱۰ هزار قطعه طیور روستایی و بومی در سطح روستاهای هدف شهرستان از تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تحت واکسیناسیون قرار داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین افزود: بیماری نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که می‌تواند باعث ایجاد تلفات زیادی در طیور صنعتی و روستایی گردد و خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی را به صنعت طیور کشور وارد کند.

وی گفت: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحدهای پرورش صنعتی و روستایی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در واحدهای صنعتی و روستایی، اجرای واکسیناسیون متوالی با دوره‌های منظم است‌.

کد خبر 6084238

دیگر خبرها

  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • استفاده از الکل و فریز کردن، روش‌های قابل قبول برای معدوم‌سازی زالوهای درمانی
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین