Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:27:50 GMT

همزاد تنهایی های محکوم به حسرت / وقتی تابوی طلاق می شکند...!

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۵۱۲۷

همزاد تنهایی های محکوم به حسرت / وقتی تابوی طلاق می شکند...!

همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد آشنایی و خواستگاری و ازدواج، همه چیز خوب پیش می‌رود اما بعد از مدت کوتاهی، کم‌کم اختلاف‌ها خودنمایی می‌کنند و جنگ و جدل‌ها آغاز می‌شود، تا زن و شوهر می‌آیند بفهمند کجای زندگی‌ اشتباه کرده‌اند، بچه‌شان آنها را مامان و بابا صدا می‌زند و دردسرها اضافه می‌شوند....

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، مهرم حلال جانم ازاد، میرم راحت میشم، خدا که نمرده ! بچه هام خدا رو دارند !اینها جملاتی است که شاید امروزه با افزایش طلاق خانواده ای نباشد که اینچنین جملاتی را نشنیده باشد، جملاتی که آسان از دهان بیرون می آید اما تاوان سختی را برای خود فرد و خصوصاً بچه هایی که حکایت از آینده ای نامعلوم دارد، رقم می زند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه چیز خیلی سریع اتفاق می‌افتد آشنایی و خواستگاری و ازدواج، همه چیز خوب پیش می‌رود اما بعد از مدت کوتاهی، کم‌کم اختلاف‌ها خودنمایی می‌کنند و جنگ و جدل‌ها آغاز می‌شود، تا زن و شوهر می‌آیند بفهمند کجای زندگی‌ اشتباه کرده‌اند، بچه‌شان آنها را مامان و بابا صدا می‌زند و دردسرها اضافه می‌شوند.


بچه‌ای که آمده بود تا کانون خانواده را گرم کند حالا خود به مشکلی تبدیل شده اما کار به همین جا ختم نمی‌شود بعد از مدتی کش ‌و قوس سرانجام مهر طلاق روی شناسنامه‌ها می‌خورد و خلاص، خلاص! شاید پدر و مادر از دست هم خلاص شوند اما برای بچه‌شان این تازه اول ماجراست او حالا یک عنوان تازه دارد: بچه طلاق، مساله این است!


یکی از بدترین موقعیت ها برای کودکان زمانی پیش می آید که والدین آنها از هم جدا می شوند. بدتر از آن زمانی است که یکی از والدین تمایلی به دیدن آنها ندارد یا به هر صورت وضعیت به سمتی می رود که امکان دیدار با آن والد وجود ندارد.

آره ... کودکیم سوخت !!! لطفا دعواهایتان را کنار بگذارید

نازنین . م یکی از بچه های طلاقی است که حالا 15 سال سن دارد و در حال اتمام دوران دبیرستان است ، زندگی خود را بی مفهوم می داند و می گوید؛ دلــم حـضـور مــردانــه ی پدری را می خــواهــد نه اینکه تنها نام پدر بر رویش باشد، بلکه حـرفـش...قــولــش...فــکــرش...نـگـاهـش...قـلـبـش... و ...آنــقــدر مــردانــه و پدرانه باشد کـه بـتـوان تا بـیـنهـایــت دنـیــا بـه او اعـتــمــاد کــرد .


وی با حسرت از اینکه دیگر بس است و والدین لطفا دعواهایشان را کنار بگذارند می گوید؛ کودکیم سوخت نمیخوام شرح روزگارخودم رو بگم اگر چیزی میگم برای شماست! پدر مادر های آینده! یک روزی فکر میکردم تموم میشه! بابا منم میخوام زندگی کنم ! اخه منم دوس دارم بیامبا پدر مادرم پیش هم خوب خوش باشیم ولی این یه خواب بود ! آره من از بزرگ شدن متنفر بودم ! ولی قبل هر چیز بزرگ شدم !


بچه های طلاق قربانیان بی فردای جامعه هستند
سرور محمدی کارشناس روانشناسی و مشاور خانواده در خصوص بچه های طلاق گفت: طلاق را در واقع باید نوعی شکست و خارج شدن رشته های محبت و قلب دانست و این شکستن تجربه بسیار سخت و تلخی برای کودکان است.



وی بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که شاهد طلاق والدین خود بوده اند پایان زندگی مشترک پدر و مادر خود را سخت ترین اتفاق زندگی شان دانستند.



محمدی تصریح کرد: متخصصان روانشناسی بخشی از علت این مسئله را کوچ آنان و زندگی با یکی از والدین می دانند و به علت آنکه حضور ناگهانی یکی از والدین در کنار آنان بی رنگ می شود بخشی از ارتباط آنها با یک جای خالی مواجه شده و این ضربه سختی است که باید در برابر آن تاب بیاورید.



این مشاور در ادامه افزود: کارشناسان امور خانواده به پدر و مادرانی که قصد جدایی دارند توصیه می کند با توجه به رفتارهای خود که از روی ناآگاهی یا لجبازی است از وارد شدن آسیب ها و ناکامی های عمیق تر در قلب فرزندان خود جلوگیری کنند.



وی با بیان اینکه گروهی از والدین پس از طلاق سعی می کنند با یک تلاش بی اندازه نگاه و محبت فرزندان شان را به خود جلب کنند، اظهار کرد: این تلاش به نوعی استرس عاطفی نادرست و ناهمگونی را به فرزندان آنها وارد می کند و آنان را در موقعیتی قرار می دهد که خود را مجبور به مذاکره و هم صحبتی در مورد پدر و مادرشان و وضعیتی که ایجاد شده است، می کنند. این استرس عاطفی در واقع یک نوع فشار مضاعف را بر روح و روان آنان وارد می کند.



این مشاور ادامه داد: متخصصان معتقدند به جای ایجاد این فشارهای عاطفی مستقیم بهتر است از طریق ایمیل، پیامک و ... مدتی به او فرصت دهند که به ترمیم زخم های عاطفی اش که حاصل فاصله ایجاد شده از درگیری های قبلی و طلاق است، بپردازند. با این شیوه او به سلامت عاطفی دست خواهد یافت.



این مشاور با بیان اینکه والدین هرگز نباید با بیان جزییات خشم، نفرت، اضطراب و درگیری هایی که با شریک زندگی شان داشته اند جهان درونی کودک را وارونه سازند، بیان کرد: اگرچه بسیاری از والدین به علت وقوع طلاق و هجوم افکار و احساسات منفی و تنش ها نیاز به هم صحبت دارند و از طریق بیان سختی هایی که در حال لمس آن هستند باید با کسی درددل کنند ولی باید به خاطر داشته باشند که فرزندان شان گزینه خوبی برای دوش کشیدن این ناراحتی ها نیستند و در صورتی که این مرزها را رعایت کنند در آینده باید شاهد استرس های عمیقی باشند.



محمدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نیاز به درک شدن دارند، افزود: این نیاز پس از طلاق والدین شدت می یابد و باید احساسات آنها از سوی والدین درک شده و مورد توجه قرار گیرد. در این مواقع لازم نیست که به عنوان پدر و مادر که در هفته چند ساعتی با او هم صحبت هستند از او انتقاد کرده یا او را نصیحت کنند.



این مشاور تصریح کرد: بچه ها در این سن به جای واکنش های والدین و دل نگرانی هایشان نیاز به کسی دارند که حرف هایشان را بشنود. در واقع راه حل در همین شنیدن و همراهی با انبوه آنان نهفته است در صورتی که والدین بتوانند ارتباطی با فرزند خود برقرار کنند که احساسات خود را برایشان بازگو کند مشکلات عاطفی او کمتر خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند

  کم‌کم به پایان لیگ نزدیک می‌شویم. این رقابت را چطور می‌بینید و چقدر جذابیت‌های لیگ از لحاظ فنی بالاتر رفته است؟
لیگ وقفه‌های بسیار زیادی در این فصل داشت. ما در نیم فصل به یک وقفه ۵۰ روزه خوردیم که می‌توانست هر تیمی را دچارچالش کند. اما با وجود این وقفه‌ها اکنون شاهدیم هفته به هفته اوضاع بهتر می‌شود و تیم‌ها از لحاظ فنی نمایش بهتری دارند. اما باید به این نکته هم اشاره کنم که فاصله فنی بین تیم‌ها زیاد است. شاهد این ادعا فاصله ۲۰ امتیازی بین تیم اول و تیم هفتم جدول است. لیگ قبلا به این منوال نبود و در این ۲۲ سال قدمت لیگ برتر چنین فاصله زیادی را بین تیم‌ها سراغ ندارم. این موضوع نشان می‌دهد تیم‌ها از لحاظ فنی از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. برای این موضوع باید آسیب‌شناسی انجام شود.
 
یکی از مدعیان قهرمانی این فصل سپاهان بود که ناگهان از دور این رقابت بیرون شده است. شما این اتفاق را چگونه دیدید؟
سپاهان در شروع این فصل تیم بسیار متحدی بود اما چالش‌های زیادی را هم تجربه کرد. به هر حال تیمی که در کورس قهرمانی قرار دارد و رقیبان بزرگی هم در کنار خود می‌بیند ممکن است با هر چالشی به سرعت دچار مشکل شود. این چالش می‌تواند هم از بیرون باشد و هم از درون. ایجاد هر گونه حاشیه باعث شد سپاهان از صف مدعیان قهرمانی خارج شود.
 
الان جنگ قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس است. این جنگ در نهایت به سود کدام تیم تمام می‌شود؟
دو تیم آن‌چنان به هم نزدیک هستند که هیچکسی نمی‌تواند با اطمینان بگوید کدام تیم قهرمان می‌شود. دو تیم از لحاظ کیفی وفنی تقریبا در یک سطح هستند. تفاوت‌های بین دو تیم آنچنان زیاد نیست که بگوییم این تفاوت‌ها باعث می‌شود این تیم درهفته‌های پایانی ببرد و تیم دیگر درهفته‌های پایانی ببازد. اما یک اشتباه کوچک،یک حاشیه جزئی ویک چالش ریزمی‌توانداین تیم‌ها رازمین بزند.هر گونه حاشیه کوچک برای هر یک ازدو تیم‌ استقلال وپرسپولیس کمرآنها رامی‌شکندوقهرمانی رابه تیم دیگری واگذار می‌کند.
 
استقلال و پرسپولیس از لحاظ کیفی نمایش مطلوبی دارند. اما غیر از این دو مدعی قهرمانی کدام تیم را سراغ دارید که نمایش کیفی قابل قبولی داشته باشد؟
چند تیم واقعا از لحاظ کیفی خوب هستند. این تیم‌ها ملوان، ذوب‌آهن والان هم مس رفسنجان هستند که در هفته‌های اخیر واقعا نمایش فنی خوبی داشتند.
 
شما این کیفیت فنی را در تیم‌های پایین جدول هم می‌بینید؟
همان‌طور که گفتم فاصله بین تیم‌ها زیاد است. من برای لیگ‌برتر یک طبقه‌بندی در‌نظر می‌گیرم، در واقع تیم‌های لیگ برتر در چهار طبقه هستند.این چهارطبقه براساس بودجه،سازماندهی، تشکیلات درون باشگاهی و مسائل دیگر است. این موارد فاصله بین تیم‌ها را می‌سازد. سه، چهار تیم در طبقه نخست قرار دارند. درطبقه دوم تیم‌هایی هستند که یک سری محدودیت‌های بیشتر دارند. به همین ترتیب با طبقات دیگر روبه‌رو هستیم.باید اقداماتی اساسی انجام شود تا فاصله‌های طبقاتی بین تیم‌های لیگ‌برتری از بین برود.
 
موضوع دیگر در رابطه با لیگ‌برتر این فصل به مسائل داوری و اشتباهات متعدد در این زمینه برمی‌گردد. به نظر شما این مشکلات در هفته‌های پایانی می‌تواند دامنگیر تیم‌ها به خصوص مدعیان قهرمانی شود؟
اشتباهات داوری در این فصل تاثیرگذار بود اما درفرآیندکلی برای هرتیمی۵درصد تاثیرگذارشد. باید بگویم شاید برخی از اشتباهات در جایگاه تیم‌ها تاثیر گذاشت اما شاید نهایت یک پله آنها را جابه‌جا کرد. تیم‌های حاضر در کورس قهرمانی اکنون شرایط ویژه‌ای دارند. شاهد بودیم چطور اشتباه داوری در الکلاسیکوی اخیر به سود رئال مادرید تمام شد. مبادا که یک اشتباه داوری منجر به تغییر چهره قهرمان شود که در این صورت جنجال به وجود آمده را با هیچ چیز نمی‌شود جمع کرد.

دیگر خبرها

  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها / معلمان بجنوردی از سختی‌های شغل‌شان می‌گویند
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند