Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@10:25:42 GMT

غرضي: اشکالي ندارد ردصلاحيت شوم

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۵۳۷۹

خبرگزاري آريا - يک کانديداي رياست جمهوري مي گويد اگر ردصلاحيت شود آنهم به دليل کهولت سن اشکالي ندارد.

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، يک کانديداي رياست جمهوري مي گويد اگر ردصلاحيت شود آنهم به دليل کهولت سن اشکالي ندارد.

با حضورش در انتخابات 92 و نوع مواضعش در مناظرات انتخاباتي نگاه هاي زيادي را به سمت خودش جلب کرد، او حالا باز هم کانديداي رياست جمهوري شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از محمد غرضي مي گوييم که در 76 سالگي همچنان عزم پاستور دارد گرچه اين را هم مي گويد که اگر بخاطر سن بالا همچون آيت الله هاشمي ردصلاحيت شود اشکالي به آن نمي گيرد.

از دولت احتمالي اش که مي پرسيم مي گويم اهل خانواده در آن جايي ندارد چون حرام است. معتقد است نامزدها نبايد از اسپانسر براي تبليغات انتخاباتي استفاده کنند چون وامدار مي شوند.

مشروح گفتگوي نامه نيوز با سيدمحمد غرضي وزير اسبق نفت و ارتباطات و کانديداي رياست جمهوري را در ادامه بخوانيد؛

***

به نظر شما صدا و سيما در ايام انتخابات رياست جمهوري بي طرف است؟

صداوسيماها همه خط دارند. به صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران پيشنهاد مي کنم مثل سال 92 صدارت بر امر انتخابات نکند چون آن سال صدا و سيما خودش برنامه ريزي کرد، خودش ميز گذاشت، خودش مجري تعيين کرد و بين مردم و کانديداها قرار گرفت.

من مي گويم اين روش به درد نمي خورد، براي آنکه مردم متوجه نمي شوند کانديداها چه برنامه‌اي دارند، در واقع تبديل به يک رقابت لفظي شد. پيشنهاد مي کنم هر کانديدايي مستقيم با مردم در ارتباط باشد و صدا و سيما نيز اين ميان واسطه نباشد مردم مستقيم سئوال کنند و نامزد مورد سئوال جواب دهد. کلا شايد 6 نامزد در صحنه انتخابات باشند صدا و سيما 40 شبکه تلويزيوني و 100 شبکه راديويي دارد هر کدام تقسيم کار کنند در 20 روز زمان تبليغات هر نامزدي يک ساعت به يکي از شبکه ها برود به سئوالات مردم پاسخ دهد.

سال 92 من به صدا و سيما پيشنهاد دادم مناظره 2 به 2 بگذارد اما قبول نکردند گفتم 2 جلسه ديگر مناظره ها ادامه پيدا کند که ادامه ندادند. معتقدم صدا و سيما براي خودش اولويت نسبت به کانديداها قائل است، سئوال طرح مي کند و دنبال جواب گيري درباره اين سئوالات از نامزدها است، کارشناسان خودش را براي برنامه هاي انتخاباتي معرفي مي کند. در کل موافق اين روش نيستم.

آقاي هاشمي وقتي سال 92 به صحنه انتخابات رياست جمهوري آمد و ثبت نام کرد 78 سال سن داشت اما شوراي نگهبان او را به دليل کهولت سن و عدم توانمندي ردصلاحيت کرد شما الان 76 سال داريد فکر نمي کنيد همان اتفاقي که براي آقاي هاشمي افتاد براي شما نيز تکرار شود، يعني به دليل کهولت سن ردصلاحيت شويد؟

بله، چه اشکالي دارد. بالاخره شوراي نگهبان است و تشخيصي دارد. اتفاقا پيش بيني شوراي نگهبان درست از آب درآمد و آقاي هاشمي ماها را تنها گذاشت. من ثبت نام کردم تکليف خودم را انجام دادم. اعضاي شوراي نگهبان هم تکليف خودشان را انجام دهند چه اشکالي دارد.

غرضي: اشکالي ندارد به دليل کهولت سن ردصلاحيت شوم /به پسرم در دولتم مسئوليت نمي‌دهم، اينکار حرام است /به جان خودم جانماز آب نمي‌کشم

اگر رئيس جمهور شويد بالاخره کابينه اي نياز داريد، آيا از چهره هاي شاخص سياسي کسي است که اعلام آمادگي کرده باشد تا در کابينه شما حضور يابد و بخواهيد در ايام تبليغات انتخابات رياست جمهوري نام او را بياوريد و بگوييد اگر رئيس جمهور شوم از حضور اين آقا به عنوان يک چهره شناخته شده در کابينه ام استفاده مي کنم؟

نخست آنکه من کتاب تبارشناسي دولت و رنج هاي ملت را نوشتم. در آن کتاب نوشتم در گذشته چه اتفاقي افتاده است و در آينده چه اتفاقي مي افتد. 90 رئيس جمهور و نخست وزير آمدند و رفتند هيچ کدام وقتي آمدند 5 خط ننوشتند و وقتي هم رفتند 2 صفحه ننوشتند چه کردند و چه نکردند. من اين تعهدنامه را در شصت صفحه خدمت مردم دادم اگر از بين بزرگان کسي با اين تعهدنامه يا فقه سياسي من موافق باشد قدمش روي چشم است و همکار مي شويم.

20 سال در دولت بودم و همه مديران کشور من و روش کارم را مي شناسند. به هيچ وجه از صندوق دولت هزينه اشخاص و برنامه ها نمي کنم مگر اينکه اثر اجتماعي و فني روشن داشته باشد. در کل ضمن آنکه روشم را اداره مي کنم به اشخاص تکيه نمي کنم، خداي نکرده مزاحم کسي هم نمي شوم و از اعتبار ديگران هم استفاده نمي کنم.

شما همچون دوره گذشته خيلي از مسئوليت هاي رسانه اي و هماهنگي هاي اجرايي ستاد انتخابات خود را به عهده پسران تان قرار داديد اگر رئيس جمهور شويد مسئوليتي را در دولت به پسرانتان خواهيد داد؟

خير، علت آنکه اين کارها را در درون خانواده خودم انجام مي دهم چون حزب و دستگاه و تشکيلات ديگري ندارم. فرزندانم همه تخصص اين امور را دارند مثلا زهير رفته دکتراي رسانه بگيرد يا طاها کار ديگري مي کند و اين در مجموعه خودمان مي گنجد. معتقدم کساني که سمت دارند حق آنکه از همسر، برادر، خواهر و فرزند خود در دستگاه تحت مسئوليت استفاده کنند ندارند من اين کار را حرام مي دانم.

يعني حتي مقام مشاور رئيس جمهور نيز به پسران تان نمي دهيد؟

ابدا. جمهوريت مفهومش اجماع است، اجماع بايد در کشور تعريف شود. اجماع خويش و قومي به ضرر است.

سال 92 هزينه ستاد انتخابات شما 59 ميليون تومان شد. اين دوره فکر مي کنيد چقدر هزينه ستاد انتخابات شما شود؟

اين دوره مقداري هزينه چاپ کتاب و مسافرت ها شايد بيشتر شود. حالا به اندازه اي که داشته باشم هزينه مي کنم.

آيا اسپانسر هم گرفتيد؟

ابدا، گرفتن اسپانسر را حرام مي دانم. آن دوره هم گفتند دولت وام مي دهد برويد بگيريد، گفتم حرام است نگرفتم. اين دفعه نيز يکسري حرفهايي مي زنند. اصل مطلب اين است که حاکميت سياسي قابل واگذاري نيست يعني نمي شود آن را خريد و فروش کرد.

کسي که اسپانسر مي گيرد خودش را متعهد مي کند و بعد از پيروزي بايد بخشي از قدرت سياسي را به او واگذار کند. در يک دوره، يک نفري به من گفت «غرضي نون من توي روغن است» گفتم «چه طور» گفت «به اين ستاد 100 ميليون و به آن ستاد 100 ميليون دادم بنابراين هر کس برنده شود نان من توي روغن است». وقتي نظام جمهوري اسلامي را در معرض ديدگاه سياسي اروپايي-آمريکايي قرار دهيم مي بازيم. اينکه ما در سال 58 آراي 98.2 درصد مردم را به دست آورديم با اين روش ها نبود. به جان خودم جانماز آب نمي کشم اما به لحاظ اعتقادي اين کار را حرام مي دانم که بروم يار بگيرم و بعد به هم بزنم.

76 سال دارم بنابراين فرصت آنکه بخواهم يارگيري کنم و اسپانسر بگيرم ندارم. هيچ گاه خودم را با اين روش ها عادت نمي دهم در کل شايد مخالف داشته باشم اما طلبکار ندارم.

نامه
202


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان

مجمع عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان امروز یکشنبه با هدف برگزاری انتخابات و تعیین اعضای جدید هیات‌مدیره برگزار شد که طی آن «سید کمال حسینی» از فعالان اقتصادی استان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس هیأت‌مدیره انتخاب شد.

این انتخابات در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت استان کردستان و با حضور روسای ۱۳ انجمن همگن تولیدی استان برگزار شد که طی آن همچنین ترکیب هیات‌مدیره و بازرس خانه صمت استان مشخص شد.

در این انتخابات همچنین «کمال‌الدین توحیدی» به‌عنوان نایب رئیس، «عباس بهرامی» به عنوان خزانه‌دار و «محسن اسدی» به عنوان بازرس انتخاب شدند.
«سید کمال حسینی» ریاست ۲ دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نیز ریاست شورای هماهنگی بخش خصوصی استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان