Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:04:06 GMT

پایان کارتن خوابی با طلوع بی نشان های کریمان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۵۷۱۲

پایان کارتن خوابی با طلوع بی نشان های کریمان

فراهم کردن شرایط جامعه برای نگاه انسانی به کارتن خواب ها، کمک در جهت تأمین تسهیلات درمانی و بهداشتی برای آسیب دیدگان اجتماعی و حمایت مادی و معنوی از آن ها، کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی در جهت ایجاد و یاداشتن شغل مناسب، کمک به تامین مایحتاج غذایی، پوشاک و سرپناه افراد نیازمند، گرسنه و در راه مانده و نیز کمک به اسکان مناسب خانواده های بی سرپناه یا بدسرپناه با طلوع بی نشان های کریمان صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان کرمان؛ جمعیت طلوع بی نشان های کریمان از سال 94 به همت تعدادی از خیران تاسیس و در سال 95 به ثبت رسید، این جمعیت یک سازمان مردم نهاد ، غیر دولتی ، غیر انتفاعی، غیر سیاسی و داوطلبانه می باشد که با انگیزه والای کمک به همنوع بی تفاوت نبودن تاسیس شده است.

مهرناز برخورداری مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان های کریمان در حاشیه بازدید خبرنگاران از این سازمان اظهار داشت: جمعیت طلوع سه شنبه های هر هفته حدود 500 پرس غذای گرم طبخ و بین افراد کارتن خواب و آلونک نشین مناطق حاشیه شهر کرمان از جمله شهرک صنعتی، میدان بیرم آباد، شهرک پدر، محله سرآسیاب و بلوار سیدی برای ایجاد ارتباط با این افراد و جلب اعتماد آنان پخش می کند.

وی گفت: طی همین فرآیند هر هفته تعداد قابل توچهی از این افراد به صورت داوطلبانه و برای آغاز زندگی پاک و گام نهادن در مسیر یک زندگی سالم و دارای شأن انسانی برای بهبودی با طلوع همراه می شوند.

برخورداری هدف از این جمعیت را حمایت از زنان، مردان و کودکانی دانست که دچار سوء مصرف مواد مخدرهستند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان های کریمان افزود: فراهم کردن شرایط جامعه برای نگاه انسانی به کارتن خواب ها، کمک در جهت تأمین تسهیلات درمانی و بهداشتی برای آسیب دیدگان اجتماعی و حمایت مادی و معنوی از آن ها، کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی در جهت ایجاد و یا داشتن شغل مناسب، کمک به تامین مایحتاج غذایی، پوشاک و سرپناه افراد نیازمند، گرسنه و در راه مانده و نیز کمک به اسکان مناسب خانواده های بی سرپناه یا بدسرپناه
، کمک و حمایت از درراه ماندگان و یا افرادی که به هر دلیل از منزل دور مانده و بی سرپناه یا کارتن خواب محسوب می شوند، کمک و حمایت های فرهنگی از خانواده هایی که در میان آنان بیماری اعتیاد شیوع یافته به منظور گسترش فرهنگ سلامت زیستن در جامعه به وسیله ارائه کتب، نشریات و برپایی جلسات مربوط با اخذا مجوزهای لازم از دیگر اهداف این جمعیت است.

وی همچنین برگزاری و برپایی همایش هایی برای خانواده ها در سطح مساجد، دانشگاه ها و خصوصا در مدارس برای پیشگیری از ابتلای جوانان به نیکوتین و مواد مخدر با اخذ مجوزهای لازم، کاهش ناهنجاریهای اجتماعی از طریق بالا بردن سطح آگاهی عمومی، معرفی راهکار جهت درمان کارتن خوابی و آسیب های اجتماعی مورد نظر، ایجاد باور به بهبودپذیر بودن بیماری کارتن خوابی و اعتیاد با نشان دادن توانایی بهبودیافتگان یا افراد در حال بهبودی با تاکید بر نیروی خواست انسان، فرهنگسازی و یادآوری اصالت انسانی به شکلی نمادین، باز گرداندن انگیزه دگرخواهی و خدمت گزاری خالصانه و صادقانه و پذیرش مسئولیت های اجتماعی به آحاد اقشار جامعه، ایجاد باور به تحول و معجزه در بین افراد جامعه، ایجاد فضای مشارکت مردمی برای تمامی افراد جامعه، ایجاد فضای مشارکت مردمی برای تمامی افراد جامعه، هویت بخشی به افراد مددجو در جهت بازگشت به جامعه و پذیرش نقش اجتماعی خود و گام نهادن در مسیر یک زندگی سالم و دارای شأن انسانی، حمایت های روحی و روانی از زندانیان و نیز حمایت های مالی و معنوی (روانیف از خانواده های ایشان را از اهداف این سازمان برشمرد.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نشان های کریمان بیان داشت: طلوع بی نشان ها در راستای خدمت به بهبودی این قشر آسیب دیده اجتماع کارتن خواب ها و آلونک نشین های شهر کرمان فعالیت می کند.

وی افزود : در ابتدا حدود 10 نفر با این مجموعه فعالیت می کردند که هم اکنون به 30 نفر رسیده است و همچنین در روزهای سه شنبه که زمان پخش غذا هست تعدادی از مردم به صورت خود جوش با این سازمان همکاری می کنند.

برخورداری همچنین به اهم فعالیت های این سازمان اشاره کرد و عنوان کرد: جمع آوری غذای اضافی دست نخورده شهروندان و رساندن به افراد کارتن خواب، همراهی با مسئولین جهت کمک رسانی به ساکنین و ساماندهی مناطق، آشنا نمودن ساکنین مناطق با مضرات موا مخدر، همکاری با استانداری در جهت ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر، معرفی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست به بهزیستی، معرفی افراد تحت پوشش خیرین و همچنین پخش افطاری در ماه مبارک رمضان می باشد.

وی در پایان صحبت های خود بیان داشت: برای تداوم این گونه حرکت ها نیاز به کمک های مالی به شدت احساس می شود و از تمام خیرین برای سهیم شدن در این حرکت داوطلبانه دعوت به عمل آورد.

مدیرعامل طلوع بی نشان ها از همکاری نکردن برخی از ارگان ها نیز گلایه داشت که امیدواریم حال که برخی از خیرین و مردم به صورت داوطلبانه در صدد هستند تا گوشه ای از معضلات و مشکلات جامعه حل و فصل شود با همکاری و همدلی کلیه ارگان ها انجام شود.

این جمعیت برای رسیدن به این هدف بزرگ نیازمند یاری شما عزیزان هموطن است، شماره حساب بانک ملت: 5746116

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد

آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌های جدید متخصصان بین الملل نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی یا PAD که هنگام ورزش پیاده روی، با سرعتی راه می‌روند که باعث درد یا ناراحتی شان می‌شود، عملکرد پاهایشان بیشتر و بهتر از افرادی که سرعت‌های پایین و راحت را انتخاب می‌کنند، بهبود می‌یابد. این یافته‌ها از مطالعه‌ای به دست آمده اند که اثرات پیاده‌روی خانگی را در ۲۶۴ فرد مبتلا به PAD بررسی کرده است.

بنا به روایت آمارها، افراد زیادی در سرتاسر جهان به بیماری شریان یا سرخرگ محیطی یا به اختصار PAD مبتلا هستند و سالانه تعداد زیادی از این افراد، به دلیل شرایط وخیمی که پیدا می‌کنند، دچار قطع عضو پزشکی می‌گردند.

این عارضه زمانی رخ می‌دهد که شریان‌هایی که خون را از قلب به سراسر بدن منتقل می‌کنند، باریک می‌شوند و جریان خون و اکسیژن را کاهش می‌دهند. به گزارش سیناپرس، بیماری مورد اشاره، معمولاً پا‌ها و اندام‌های تحتانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در حین راه رفتن علائمی مانند گرفتگی، ضعف، خستگی و درد و ناراحتی را ایجاد می‌کند که البته و معمولا پس از ۱۰ دقیقه استراحت فروکش می‌کند. 

تحقیقات قبلی نشان داده اند که پیاده روی به ویژه روی تردمیل، توانایی راه رفتن و مسافت پیموده شده را در میان افراد مبتلا به PAD بهبود می‌بخشد. اما آنچه در این میان نامشخص باقی مانده بود اثرات بالقوه راه رفتن با سرعتی بود که علائمی مانند درد پا ایجاد می‌کرد.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در این خصوص، محققان آمریکایی، افرادی را از چهار مرکز پزشکی دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه تولین، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه پیتسبورگ مورد بررسی قرار دادند. این افراد دارای میانگین سنی ۶۹ سال بودند.

محققان فوق، شرکت کنندگان را به طور تصادفی در سه گروه مختلف قرار داده و به مدت ۱۲ ماه مورد پیگری قرار دادند. گروه اول در خانه و با سرعت معمولی و راحت راه می‌رفتند. گروه دوم با سرعتی راه می‌رفتند که علائم پا را القا می‌کرد. در حالی که گروه سوم اصلا پیاده روی را انجام نمی‌داد. ضمنا وضعیت پیاده روی در دو گروه اول، با استفاده از نرم افزاری به نام اکتی گراف بررسی شد.

یافته‌های این مطالعه نشان دادند شش ماه پس از شروع آزمایش، شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی در پا می‌شد، ۱۱ فوت در دقیقه سریع‌تر راه می‌رفتند و در ماه دوازدهم، بیش از ۱۶ فوت در دقیقه سریع‌تر از شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی پا نمی‌شد، پیاده روی می‌کردند.

همچنین طبق این یافته ها، افراد گروه اول در مجموع سه تست عملکردی که برای پاهایشان انجام دادند، امتیاز بهتری کسب نمودند که نشان از تقویت قدرت پاهایشان داشت.

 این یافته‌ها که اهمیت پیاده روی با کمی سخت گیری بیشتر بر خود را در بهبود وضعیت پا‌های بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی را نشان می‌دهند، در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری کاهش یافت + جزئیات | چند درصد گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله در ۱۴۰۲ بیکار بوده‌اند؟
  • نرخ بیکاری زمستان به ۸.۶ درصد رسید
  • آغاز به کار بازارچه مردمی بهاره در کلانشهر کرج
  • کدام استان‌ ها بیشترین نرخ بیکاری را دارند؟
  • مرکز آمار: نرخ بیکاری زمستان به ۸.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری زمستان به ۸.۶ درصد رسید/ کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به زمستان ۱۴۰۱
  • از فقر فرهنگی چه میدانید؟/عوامل ایجاد فقر فرهنگی
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • اقدامات سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرمان همزمان با ماه رمضان و عید نوروز
  • کشف میلیاردی سیگار قاچاق در تهران | ده ها کارتن سیگار خارجی با این مارک ها