Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی ظهر امروز در شورای اداری استان قم و همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه این همایش می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد، اظهار کرد:‌ باید به موضوع امنیت نگاه جامعی داشته باشیم چرا که مسائل امنیتی در آرامش مردم تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ناامنی‌های منطقه نگرانی‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است، اضافه کرد: بحران‌سازی‌هایی که در جهان رقم زده می‌شود می‌تواند در خدشه‌وارد کردن به آرامش مردم تاثیرگذار باشد؛ همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده‌اند برخی از گفته‌ها عملیاتی روانی برای سست کردن اراده مردم ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه داخل کشور امنیت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تعاریف مشخصی دارد به همین علت برخی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌تواند امنیت مردم را در معرض تهدید قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در جامعه نقش تاثیرگذاری در امنیت دارد، تصریح کرد: برخی از چالش‌ها در کشور به علت سوء مدیریت‌ها و برخی دیگر به علت فشارهای خارجی است اما انسان نباید ناامید شود و با روحیه متناسب در راستای رسیدن به اهداف تلاش کند.

لاریجانی از وجود نگاه منفی‌گرایی در تبلیغات انتقاد کرد و گفت: این نگاه به بنیان عملکرد کشور آسیب می‌رساند چرا که تبلیغات باید از یک بنیان امیدوار کننده برخوردار باشد، انقلاب اسلامی تاکنون توانسته به پیشرفت‌های بسیاری برسد اما اکنون به دلیل وجود دیدگاه‌های سیاسی و منفی‌گرایی در تبلیغات این پیشرفت‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرد فعال در حوزه سیاست باید امیدوارکننده باشد چرا که مشارکت مردمی در حوزه امنیت بسیار مهم است و برای رسیدن به امنیت پایدار مردم باید احساس کنند که نقش مشخصی بر عهده دارند اما منفی‌گرایی تبلیغات در القای این تصور به مردم تاثیر منفی دارد.

لاریجانی ورود به ساحت امنیت پایدار را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: افزایش مشارکت نیازمند وجود روحیه سالم، سازنده و پر کار است؛ طی سال‌های اخیر نیروی انتظامی با خلاقیت مطلوبی کارهای خود را دنبال کرده و این رویکرد در استان قم نیز مشاهده می‌شود، توجه به تحقیقات علمی کار سنجیده‌ای است که پیگیری می‌شود چرا که اکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی خود را از مراجعه به مراکز علمی بی‌نیاز می‌دانند.

نماینده مردم مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت دارای بخش‌های مختلفی است، اظهار کرد: اینکه نیروی انتظامی برای هر عرصه نقشه مشخصی را تدوین کرده اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند شروع مطلوبی برای حل مشکلات امنیتی باشد.

وی با بیان اینکه استان قم در حوزه امنیتی از جایگاه مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حساسیت‌ها به این شهر بسیار است باید تلاش کنیم تا امنیت را افزایش دهیم.

لاریجانی از تلاش فرمانده نیروی انتظامی استان قم برای ارتقا جایگاه این مجموعه تقدیر کرد و ادامه داد: امیدواریم متناسب با جایگاه قم بتوانیم جایگاه نیروی انتظامی این استان را ارتقا بخشیم.

وی یادآور شد: مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته و با حضور خود افتخار را برای نظام اسلامی رقم زده‌اند و نظام اسلامی نیز با تکیه بر این سرمایه توانسته در عرصه‌های مختلف به موفقیت و سربلندی برسد.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کمین است، گفت: پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید.

فاطمه ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر وضعیت به همین منوال باشد به زودی پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید، تصریح کرد: بدون شک هیچ بحرانی خطرناک‌تر از بحران پیری جمعیت برای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از بحران جمعیت عبور کرد، عنوان کرد: جمعیت هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های آن مرز و بوم محسوب می‌شود.

این کارشناس جمعیت و خانواده با تاکید براینکه بدون شک نیروی انسانی در ساختن جامعه جوان، نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: از بانوان و رابطین فعالی در روستاها می‌توان بهره برد که در زمینه ترویج فرزندآوری می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: طی چند سال آینده کشور با یکی از مهمترین چالش‌ها به نام بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد، افزود: بدون شک اگر بحران سالمندی و پیری مدیریت نشود تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

این کارشناس جمعیت و خانواده افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در جهت جهاد تبیین گام برداشته شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: جهش خوبی برای خدمت‌رسانی در جهت افزایش جمعیت توسط مدیران برداشته شده که به سمت رشد پیش رویم اما باز هم تلاش بسیاری را می‌طلبد که شیب نزولی به سمت تثبیت و سپس صعودی بُرده شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایران دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های علمی، پزشکی و... به دست آورده که مرهون تلاش جوانان این سرزمین است.

وی تصریح کرد: چالش‌های تک فرزندی باید بررسی و مسائل و مشکلات شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از چاله جمعیتی خارج شویم.

این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه هرچند نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته تغییر کرده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست، گفت: فرهنگ‌سازی راه‌حل رهایی از چاله جمعیتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران