Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:02:37 GMT

۲۸ روستای کاشان با کمبود آب مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۶۴۰۹

۲۸ روستای کاشان با کمبود آب مواجه است

رئیس آبفای روستایی کاشان با بیان اینکه ۲۸ روستا در کاشان با کمبود آب مواجه است، گفت: ۱۳ پروژه در دستور کار آبفای روستایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، علیرضا صبوری ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: 5602 خانوار تحت پوشش آبفای روستایی هستند و 14600 مشترک روستایی در 55 روستای تحت پوشش و 15 روستای غیر تحت پوشش از خدمات آبفای روستایی بهرم مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آبفای روستایی کاشان با بیان اینکه 28 روستای کاشان با کمبود آب مواجه هستند و با تانکر آّبرسانی می‌شوند، افزود: در سال 95 تعداد 13 طرح عمرانی از محل صندوق توسعه ملی، تملک دارایی، بحران و اضطراری که بودجه های استانی و ملی را آغاز به کار کردیم که سه پروژه آن افتتاح شده و این پروژه‌ها 25 روستا را شامل می‌شود.

صبوری از احداث 55650 متر لوله آبرسانی روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته 26640 کنتور تعویض، 2 ایستگاه پمپاژ افزایش و 1245 کیلومتر اصلاح انشعاب مشترکین صورت گرفت که آمار قابل توجهی است.

وی پروژه آبرسانی به مشهد اردهال را مهمترین پروژ عنوان کرد و تصریح کرد: طول خط انتقال پروژه آبرسانی به مشهد اردهال کاشان 42 کیلومتر است که 20 کیلومتر از آن انجام شده است و فاز دوم این پروژه از 14 فروردین سال جاری آغاز شده که 9 روستا شامل 4163 نفر و 1350 خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس آبفای کاشان میزان اعتبار پیش بینی شده ویژه پروژه آبرسانی مشهد اردهال کاشان را 15 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون 3.4 میلیارد تومان ویژه پروژه ابرسانی مشهد اردهال هزینه و 600 متر مربع نیز فنس و دیوار کشی انجام شده است.

صبوری با بیان اینکه پروژه آذران-ورکان از سال 86 شروع به کار کرده است، بیان کرد: پروژه آذران تمام شده و فاز دوم این پروژه نیز در هفته دولت آغاز و در 22 بهمن سال 95 به پایان رسید و در این پروژه 5 روستا شامل 809 خانوار و 2422 نفر جمعیت از نعمت آبرسانی بهره مند شدند.

وی در مورد جزئیات پروژه آذران-ورکان گفت: کل پروژه به میزان 7.3 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که 2.6 میلیارد تومان هزینه شده است و 18 کیلومتر طول خط انتقال، 23 کیلومتر اصلاح شبکه، سه ایستگاه پمپاژ، 1000 متر شبکه برق و یک مخزن 1300 متر مکعبی نیز پیش بینی شد.

رئیس آبفای روستایی تاکید کرد: در این پروژه 15 کیلومتر خط لوله انتقال انجام شد و همچنین یک مخزن 50 متر مکعبی احداث و 2 ایستگاه پمپاژ، 1000 متر شبکه برق و 4.7 اعتبار مورد نظر اجرایی و عملیاتی شد.

صبوری در مورد پروژه جونیان-قهرود افزود: این پروژه از سال 92 اجرا شد و 2 روستا را تحت پوشش دارد و 58 خانوار شامل 663 نفر جمعیت را شامل می‌شود که 6.6 میلیارد تومان اعتبار با 15 کیلومتر خط لوله انتقال و 24 کیلومتر اصلاح شبکه، مخزن 1200 متر مکعبی و 1200 متر مربع دیوار و فنس کشی و یک حلقه چاه پیش بینی شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده ویژه پروژه جوینان-قهرود را 1.9 میلیارد تومان عنوان کرد و ابراز داشت: در پروژه خمبه دره که از سال86 آغاز به کار کرده است، 4 میلیارد تومان اعتبار، 15 کیلومتر خط انتقال، 13 کیلومتر اصلاح، مخزن 1400 مترمکعبی، 1400 متر مربع فنس و دیوار کشی و یک حلقه چاه پیش بینی شده است.

رئیس آبفای روستایی کاشان اعتبار هزینه شده پروژه خمبه دره را سه میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: 15 کیلومتر خط لوله انتقال انجام شده و 50 کیلومتر شبکه آبرسانی اصلاح شده و یک مخزن 800 متر مکعبی احداث شده و یک میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.

صبوری با بیان اینکه پروژه جوشقان از سال 83 آغاز شده است، تاکید کرد: این پروژه سه روستا با 1060 خانوار شامل 3498 نفر جمعیت را شامل می‌شود و 3.7 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و 13 کیلومتر خط انتقال آب، 38 کیلومتر اصلاح شبکه، مخزن 900 مترمکعبی، 1430 مترمربع فنس و دیوار کشی و دو ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پروژه جوشقان 625 میلیون تومان نیاز دارد و 400 میلیون تومان دیون دارد، گفت: تاکنون 3.1 میلیارد تومان هزینه شده و اصلاح شبکه و خطوط انتقال آب و پمپاژ اجرا شده و دیوار و فنس کشی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

R7845/P1377/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع)استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به ۵۰۸ روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس نوظهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اردبیل در سال 1402 مجموعا 507 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی از قبیل مسکن، راه، آب‌رسانی، سیل‌بند، مدرسه، آسفالت، مسجد و... هزینه کرده است.

وی افزود: در سال ذکر شده 135 مسکن مددجویی با هماهنگی کمیته امداد ساخته شد و همچنین 65 کیلومتر راه روستایی احداث و تحویل هم‌وطنان شد.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طی سال گذشته 236 مورد آب‌رسانی در روستاهای استان انجام شد، اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طی سال جاری به 508 روستا آب شربِ پایدار وصل خواهد شد، و همچنین قرار است مطابق پیش‌بینی انجام شده، در مجموع 8 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل از جمله ساخت هزار واحد مسکن ملی هزینه شود.

نوظهور در خصوص وام‌های اشتغال‌زایی پرداخت شده در طی سال گذشته تاکید کرد: از محل تبصره 18 برای سال گذشته، 205 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص یافته بود که 57 درصد آن یعنی 135 میلیارد تومان تاکنون جذب و به حساب متقاضیان به عنوان وام اشتغال‌زایی پرداخت شده است و قرار است تا خرداد ماه سال جاری، این پرداختی ها ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری در سخنان خود به فعالیت‌های گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: 2هزار و 400 گروه جهادی با تخصص‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌ها هستند.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های این سازمان هم‌زمان با هفته گرامیداشت بسیج سازندگی، تشریح کرد: طی این ایام قرار است گروه‌های جهادی اعم از علمی، آموزشی، خدماتی، بهداشتی، درمانی، دامپزشکی و... در مناطق عشایری و روستایی حاضر شده و خدمات ارائه کنند.

نوظهور ادامه داد: طی این ایام 25 واحد مسکن مددجویی، احداث 10 کیلومتر جاده روستایی، تحویل طرح آب‌رسانی در 7 نقطه، 4 سیل بند، 15 مدرسه، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها