Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشنامه مالیاتی میزان معافیت مالیات بردرآمد حقوق سال ۱۳۹۶ منتشر شد

میزان معافیت مالیات بردرآمد حقوق سال ۱۳۹۶ شماره ۲۰۰/۹۶/۸ مورخ ۹۶/۱/۳۰

به گزارش اقتصاد آنلاین، بدینوسیله بند (الف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور به شرح زیر جهت اطلاع و بهره برداری ابلاغ می‌گردد.

سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۰۳ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۶، مبلع دویست و چهل میلیون (۲۴۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰.۰۰۰) ریال در سال تعیین گردیده است و نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور و تا ۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ( ۱۰%) و به نسبت مازاد آن (۲۰%) است. میزان معافیت مالیاتی مواد ۵۷ و ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم مبلغ یکصد و هشتاد میلیون ( ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال تعیین می‌گردد.

لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش دولتی و غیردولتی مکلفند حسب مقررات ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد حقوق پرداختی تخصیصی به کارکنان خود در سال ۱۳۹۶ را طبق مقررات ماده ۸۵ قانون یاد شده محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند..

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ محدود می‌شود. رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان این خبر گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۳ شرکت‌های حقوقی می‌توانند حداکثر تا ۵۰۰ میلیارد تومان از معافیت مالیاتی استفاده کنند.

جزئیات بیشتر در گزارش خانم معززی:

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟