Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل – استاندار اردبیل به ضرورت تعریف خوشه‌های کسب‌وکار در روستاهای کم برخوردار استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه اردبیل تصریح کرد: با توجه به اولویت‌های برنامه ششم توسعه برای حمایت از مناطق کم برخوردار ضروری است زمینه‌های توسعه روستاها در استان مشخص و برای تحقق در طول پنج سال آینده برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی روستاها قابلیت راه‌اندازی واحدهای صنعتی و برخی توسعه گردشگری را دارند که در هر یک از این موارد می‌توان با راه‌اندازی ناحیه صنعتی یا اکوکمپ ها زمینه توسعه روستا را تسهیل کرد.

استاندار اردبیل متذکر شد: در برخی روستاها راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و یا فعال‌سازی صنایع‌دستی می‌تواند راهگشای توسعه باشد و در برخی الگوهای جدید کشت محصولات کشاورزی پیاده شود.

به گفته رئیس شورای برنامه‌ریزی استان توسعه روستاها می‌بایست با هدف اشتغال‌زایی در روستا و ممانعت از مهاجرت از روستاها مورد توجه قرار گیرد.

خدابخش تأکید کرد: موضوع شناسایی روستاهای در معرض خطر سوانح طبیعی در برنامه ششم مطرح شده که این به معنی ایمن‌سازی روستاهایی از این دست و ممانعت از مهاجرت از روستا است.

وی همچنین به ارائه تسهیلات ویژه به طرح‌های توسعه‌ای در روستاها اشاره کرد و افزود: علاوه بر این جهت حمایت از اجرای طرح‌ها می‌توان توسعه زیرساخت روستا از جمله راه را در اولویت قرار داد.

استاندار اردبیل یکی از موارد توسعه روستاها را آبیاری تحت‌فشار عنوان و تأکید کرد: با وجود اینکه دولت ۸۵ درصد از هزینه تمام شده اجرای این مهم را تأمین می‌کند در روستاهای استان استقبال مطلوبی از آن صورت نگرفته است.

خدابخش دلیل بی‌توجهی به این طرح را دسترسی راحت اغلب روستاها به منابع آبی با حفر غیرمجاز چاه دانست و گفت: ضروری است اهمیت آبیاری تحت‌فشار برای روستاییان تبیین شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است