Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم زمان با سفر رییس جمهور به استان فارس، شش طرح عمرانی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: این طرح ها شامل سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرک های صنعتی بزرگ شیراز ،جهرم و خرمبید، 2 طرح تامین برق در شهرک های صنعتی سروستان 2 و خرمبید و طرح واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهپور قنبری افزود: برای اجرای این طرح ها، بیش از 173 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. وی با بیان این که طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگترین طرح عمرانی در شهرک های صنعتی فارس است افزود: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از هزار و 500 متر مکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی افزوده می شود. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: طرح تصفیه خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با اعتباری افزون بر 65 میلیارد ریال اجرا شده که اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین و پرداخت شده است. قنبری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 82 درصد از واحد های بهره بردار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز متصل به تصفیه خانه هستند افزود: با بهره برداری از این طرح، بستر مناسبی برای اتصال کامل واحد های صنعتی به تصفیه خانه فراهم می شود. وی گفت: تمام مراحل طراحی و ساخت و اجرای این طرح توسط متخصصان استان فارس انجام شده است و متخصصان داخلی در زمینه طراحی ،ساخت و راه اندازی تصفیه خانه های فاضلاب به توانمندی های چشمگیری دست یافته اند. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: این طرح شامل ایستگاه پمپاژ و بخش های هوادهی، ته نشینی و لجن خشک کن است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد. قنبری با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی خرمبید با هزینه ای بیش از 40 میلیارد ریال گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از 150 متر مکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می شود. وی با بیان این که در حال حاضر در شهرک صنعتی خرمبید 106 واحد سنگبری و فراوری در مرحله فعالیت است افزود: با توجه به وجود این واحدها و نیز ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت. قنبری گفت: این طرح شامل سازه بتنی خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس به بهره برداری از تصفیه خانه شهرک صنعتی جهرم هم زمان با سفر رییس جمهور به فارس اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه، روزانه بیش از 150 متر مکعب ظرفیت تصفیه پساب صنعتی ایجاد می شود. قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرک صنعتی جهرم 19واحد صنعتی و تولیدی در مرحله فعالیت است گفت: با توجه به وجود این واحدها و ساخت واحدهای صنعتی جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه این طرح با اعتباری افزون بر13میلیارد ریال اجرا شده است گفت: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک های صنعتی فارس تامین و پرداخت شده است. مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اجرای این طرح ها را در راستای سیاست های این شرکت در زمینه توجه به مسائل زیست محیطی بیان کرد و افزود: توسعه صنعت بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهد بود. قنبری به آماده افتتاح بودن دو طرح برق رسانی در شهرک های صنعتی سروستان 2 و خرمبید با صرف بیش از 40 میلیارد ریال هزینه اشاره کرد و گفت: این طرح ها که در راستای برق رسانی و تقویت شبکه توزیع برق در این شهرک ها اجرا شده است بستر مناسبی برای تامین برق پایدار واحدهای صنعتی فراهم می کند. وی همچنین از بهره برداری از واحد های کارگاهی در شهرک صنعتی آباده با 15میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این واحد ها آماده واگذاری به فعالان صنعتی و سرمایه گذاران برای ایجاد تولید و اشتغال است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد