Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@22:06:44 GMT

ارتقاء امنيت با مشارکت مردم و روحيه اميدواري

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۷۳۸۲

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: فعال سياسي بايد اميدوارکننده باشد؛ آن چه به عملکرد جامعه لطمه مي‌زند بعد منفي‌گرايي است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، علي لاريجاني پيش از ظهر امروز در همايش ملي"سهم من در امنيت و آرامش" عنوان کرد: فعال سياسي بايد اميدوارکننده باشد آن چه به عملکرد جامعه لطمه مي‌زند بعد منفي گرايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تقدير از تلاش هاي نيروي انتظامي در فعاليت‌هاي تحقيقي در موضوع امنيت گفت: فرماندهي نيروي انتظامي در فعاليت‌هاي تحقيقي و پژوهشي پيرامون امنيت و نگاه سيستميک به موضوع امنيت و آرامش ايده‌هاي خوبي دارد که مي‌تواند در سطح کشور الگو شود.
لاريجاني گفت: شرايط دروني و بيروني و منطقه‌اي بر روي امنيت اثر گذار است و امنيت نيز اثر مهمي بر آرامش در سطح جامعه دارد.
وي اظهار کرد: به هم ريختگي‌هاي منطقه‌اي و بحران سازي‌هاي دست ساز در منطقه، نگراني‌هايي را در ميان مردم منطقه ايجاد مي‌کند بحران سازي‌ها در منطقه نيز بر روحيات مردم ممکن است اثر بگذارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: رهبري در سخنان خود به بسياري از بحران‌سازي‌هاي دست ساز در منطقه اشاره کردند که دشمن با اخم‌هايي که مي‌کنند مي‌خواهند بر اراده مردم تاثير بگذارند و آنها را نااميد و تسليم کنند که نوعي عمليات روحي و رواني است.
وي بيان کرد: برخي از مسائل نيز داخلي است و امنيت، مسائل اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي را شامل مي‌شود.
لاريجاني گفت: در سنت اسلامي آمده است که انسان مسلمان و مومن نبايد نااميد باشد در اجتماع انقلابي ما نيز مومن بايد اميدوار باشد و در مقابله با مشکلات نبايد دچار ياس گردد تا با اميدواري به دنبال راه حل باشد.
وي تاکيد کرد: همه انسان‌ها ممکن است فراز و فرودهايي داشته باشند؛ صحنه اجتماع، يک خانواده بزرگ است و مي‌تواند با چالش‌هايي مواجه شود در اين عرصه نبايد مايوس شد داشتن روحيه و تقويت بنيان روحي مهم و در مسائل امنيتي موضوعي کليدي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: انسان‌ها بايد در مسائل امنيتي از روحيه مناسب برخوردار باشند چالش‌ها ممکن است به واسطه مديريت باشد و يا برخي از آن‌ها تحميلي است.
وي گفت: يک نقص در تبليغات کشور ما وجود دارد که در آن بعد منفي‌گرايي بر مثبت گرايي غلبه دارد و اين کار اشتباهي است و بنيان کار کشور را با آسيب مواجه مي‌سازد تبليغات بايد از برآيند اميدوارکننده برخوردار باشد.
لاريجاني تصريح کرد: کارهايي که در انقلاب در عرصه‌هاي زيربنايي و توسعه‌اي انجام شد با ارزش است اما سيستم تبليغاتي منفي به اين دستاوردها لطمه مي زند در اين زمينه سيستم تبليغاتي کشور منفي گرايي زيادي دارد و شايد هم متاثر از کشمکش هاي سياسي و مسائل مقطعي باشد.
وي اظهار کرد: در برخي از موارد اين تبليغات روحيه شادابي را زير پا مي‌گذارند در حالي که حوزه سياست بايد فعال و شاداب باشد چرا که در فعاليت‌هاي اجتماعي و اقتصادي اثر گذار است انسان کارآفرين و فعال سياسي بايد اميدوار باشد تا بتواند موفق باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در امنيت نيز مقوله اميدواري اهميت زيادي دارد جامعه‌اي که دچار ياس و سرخوردگي مي‌شوند لطمه مي‌بيند و در اين جامعه نمي‌توان امنيت پايدار داشته باشيم اين امر بدون مشارکت مردم امکان پذير نيست و همه بايد با روحيه همکاري امنيت را ايجاد نمائيم.
وي تاکيد کرد: از ويژگي‌هاي جامعه امن، مشارکت مردم است ما بدون مشارکت مردمي نمي‌توانيم به امنيت دست يابيم براي جلب مشارکت‌ها بايد مردم احساس کنند که مسئوليتي را بر عهده دارند.
لاريجاني بيان کرد: از طرفي نااميدي و منفي گرايي به اين مشارکت و در نهايت امنيت لطمه مي‌زند داشتن روحيه مناسب براي امنيت موضوع به هم تنيده‌اي است و به هم ارتباط دارد مشارکت بيشتر مردم نيازمند به روحيه‌اي سالم و سازنده و پر کار است.
او افزود: نوآوري و خلاقيت در کارنامه نيروي انتظامي قابل تقدير است توجه به تحقيقات علمي کار بسيار سنجيده است معمولا دستگاههاي اجرايي خود را از مراجعه به صاحب نظران مستغني مي دانند در حالي که تحقيقات اهميت زيادي دارد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد:نيروي انتظامي مساله امنيت را در جامعه توسعه داده‌اند و تنها براي خود ترسيم نکرده‌اند چرا که امنيت داراي شاخه‌ها و بخش‌هاي مختلف فرهنگي وسياسي و اجتماعي مي باشد و اينکه نقشه راه براي آن مشخص کرده و سهم هر يک را تعيين نمائيم کار با ارزشي است.
وي گفت: اميدوارم اين همايش شروع خوبي براي حل مسائل امنيتي در سطح استان باشد البته به طور کلي استان قم نسبت به استان هاي ديگر در مختصات امنيتي خوبي قرار دارد چرا که قم استاني با مهد تفکر اهل بيت(ع) مي باشد و توقع بالاتري در مورد افزايش ضريب امينيتي وجود دارد.
لاريجاني گفت: با توجه به اينکه حساسيت‌ها نسبت به قم بالاتر است؛ بايد توجه ويژه‌اي بدان داشت. اميد است با توجه به گسترش استان قم نيرو و توان نيروي انتظامي قم نيز ارتقاء پيدا کند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند. پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است