Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن کریم چهارشنبه‌شب (۳۰ فروردین) برگزار شد که این مراسم با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانیر ،ئیس مجلس شورای اسلامی، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سران لشکری و کشوری، حافظان، قاریان و داوران در مصلای تهران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاحیه این مراسم خالی از حاشیه نبود، از جمله آن تاخیر و بی‌نظمی بود که در سالن مشاهده می‌شد. پس از قرائت قرآن توسط سید جواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان از مشهد مقدس و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه- با ارائه گزارشی از روند و چگونگی برگزاری مسابقات اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۸۳ کشور جهان در ۵ رشته به رقابت می‌پردازند که در برنامه‌های جانبی هم برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده و شعار ما «یک کتاب، یک امت» است و همین مسئله نشان از آن دارد که ما به دنبال وحدت امت جهان اسلام با شعار استکبارستیزی هستیم.

در ادامه نیز سید رضا صالحی امیری- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- با بیان اینکه از تمام شخصیت‌ها، حافظان، قاریان و حاظران در این دوره از مسبقات تشکر می‌کنم و امیدوارم در این ایام مبارک انوار قرآن در جامعه متجلی شود. پیام ریاست جمهوری را برای این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن قرائت کرد.

علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی- که در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم این حرکت قرآنی همچنان تداوم داشته باشد و برکات آن برای کشورمان مستدام باشد و به درستی پیامبر اسلام مسلمانان را به قرآن آموزی و قرائت قرآن توصیه کردند.

وی افزود: این نهایت تیزهوشی است که انسان عمر خود را صرف بهترین کارها یعنی قرآن اندوزی کند، چرا که قرآن در قیاس با تمام مفاهیم و علوم و مشاغل و دانش‌ها جایگاه رفیع‌تری دارد.

لاریجانی تصریح کرد: باطن قرآن معرفت و دانش است و کسی که قرآن می‌آموزد به مفاهیم دیگر بی‌نیاز می‌شود و باید ما در تمام شئون اجتماعی به قرآن رجوع کنیم.

دکور این دوره از مسابقات که تحسین رئیس مجلس را برانگیخت، با دوره قبل متفاوت است. رئیس مجلس شورای اسلامی در زمان شروع سخنرانی خود از طراحی فضا و نیز تلاوت زیبای سیدجواد حسینی قدردانی کرد. این دکور حاشیه‌هایی در بحث‌های دو نفره و چند نفره دارد و بیشتر در مورد هزینه‌بر بودن یا نو بودن آن بحث می‌شود.

در روز ابتدایی با اینکه جمعیت حاضر در سالن تا حدودی چشمگیر بود، اما با بی‌نظمی همراه بود؛ حتی برای مهمانان خارجی و قاریان خانم که برای اولین سال همزمان با این دوره از مسابقات شرکت می‌کردند جایی برای نشتن مشخص نشده بود. در بین مهمانان بودند شرکت‌کنندگانی که کاملا خسته و در خواب به سر می‌بردند و به دلیل همین خستگی شاید خیلی از مراسم افتتاحیه نتوانستند استفاده کنند.

بخش دیگری هم که بیدار بودند، تا لحظات زیادی بدون گوشی‌های مخصوص ترجمه و سردرگم تنها نظاره‌گر دکور مسابقات بودند، گوشی‌های مخصوص ترجمه از اواسط سخنرانی رئیس مجلس بین شرکت کنندگان توزیع شد.

در این مراسم گروهای تواشیحی به اجرای برنامه پرداختند و از دو خانواده شهید مدافع حرم تجلیل شد.

یکی دیگر از مشکلات مراسم افتتاحیه این بود که در هر کجای دنیا هنگام برگزاری یک فستیوال جهانی، جایگاه خاصی برای رسانه‌ها در نظر گرفته می‌شود، ولی متاسفانه این دوره از مسابقات با اینکه مراسم افتتاحیه خود را آغاز می‌کرد و باید تاثیرگذار هم باشد، برای این قشر از جامعه یعنی رسانه‌ها خیلی جایگاه و امکانات لازمی را در نظر نگرفته بودند، به طوری که اکثر رسانه‌ها برای ارسال اخبار بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام با مشکلاتی مواجه بودند.

سی‌وچهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت با حضور ۸۳ نماینده از کشورهای مختلف برگزار می‌شود و در آخرین روز از برگزاری مسابقات نفرات برگزیده با مقام معظم رهبری دیدار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران

(تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • (تصاویر) متن و حاشیه مراسم قهرمان ایران
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران