Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-29@10:04:28 GMT

مشکل آب خوردن هم حل نشده و مردم دلخورند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۷۶۲۴

مشکل آب خوردن هم حل نشده و مردم دلخورند

سرویس جامعه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین اجتماعی:


کرمانشاه- امام جمعه شهرستان هرسین گفت: مردم شهرستان هرسین هنوز از آب گل آلود استفاده می‌کنند و از این مشکل دلخور هستند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، حجت الاسلام روح الله باقری امروز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان هرسین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: اظهار داشت: حضرت محمد(ص) فرمودند "تمام خوبی ها در دو چیز خلاصه می شود یک ایمان بخدا و وحدانیت خداوند متعال و دوم خدمت به بندگان خدا"، اثر و نتیجه خدمت گزاری به مردم شعار امام عزیز و رهبری بزرگوار ما بوده که ولی نعمتان ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه هرسین در ادامه افزو: بود و نبود نظام اسلامی وابستگی مستقیم به مردم دارد مردم اند که نظام و انقلاب و معنویت و ما مسئولان را حفظ کردند ما مسئولین را مردم حفظ می کنند با انتخاباتی که در پیشرو داریم.

حجت الاسلام باقری گفت: نتیجه خدمت گزاری به مردم باید این باشد که مهاجرت مردم از شهرستان هرسین کمتر و صفر بشود آمارها نشان می دهد نسبت به ۵ سال گذشته بالای ۶۰۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند یعنی سالی بیش از ۱۲۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند و این خیلی نگران کننده و تاسف بار است.

وی به معضل بیکاری اشاره کرد و گفت: مسئله بیکاری استان و شهرستان ها و مخصوصا هرسین که بر اساس آمار بیش از ۷۰۰۰ نفر رسما در هرسین بیکار داریم یعنی این آمادگی را داشته باشیم که اگر در چند سال آینده اقدامی نشود و اگر مشکلات برطرف نشود این ۷۰۰۰ نفر باضافه خانواده هایشان مهاجرت خواهند کرد و به سالی ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام باقری گفت: مسئله بیکاری، اشتغال، تولید که شعار سال است شعار ولی امر مسلمین و دستور ایشان به ما است وقتی ما حمایت نکنیم مثلا آقای شکری می خواهد بالای ۳۰۰ نفر را مشغول کند فرمودند ما هرچی در می آوریم یه چیزی هم رویش می گذاریم می‌دهیم به بانک، بانک همه چیز را دارد می برد و این معضلی است که گریبان تمام مراکز تولیدی ما را گرفته است.

امام جمعه هرسین افزود: خوشبختانه در هرسین چند کارخانه بسیار خوب در پتروشیمی، پلیمر، اوره و آمونیاک و کارخانه فولاد، کرپ ناز که به مشکلاتی برخورده است و کارخانجات کوچک و بزرگی که در منطقه هرسین هست جای خوشحالی دارد اما چرا با وجود این همه کارخانه با این همه مراکز تولید متاسفانه می بینیم ۶۰۰۰ نفر مهاجرت می کنند و ۷۰۰۰ نفر هم بیکار رسما در این شهرستان زندگی می کنند.

وی با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی در هرسین گفت: شبانه روز به من امام جمعه زنگ می زنند که سرقت شده است هر شب به من زنگ می زنند فلان کوچه فلان مغازه سرقت شده است، این سرقت ها، آمار بزهکاری، اعتیاد که متاسفانه در شهرستان هرسین بیداد می کند. بحث مواد و اعتیاد و بزهکاری و نزاع های دست جمعی، آمار طلاق شهرستان هرسین چه وضعیت اسفناکی است همه این ها به مسئله بیکاری و اشتغال بر می گردد.

حجت الاسلام باقری افزود: امیدواریم در باقیمانده دولت تدبیر و امید و دولت آینده هر دولتی که بود و هر کابینه ای که رأس کار آمد حمایت کنند از مسئله تولید و اشتغال که این مشکلات کمتر شود. با توجه به خدماتی که مردم هرسین به انقلاب داشتند عزیزانی که تقدیم انقلاب کردند بزرگانی که این شهرستان داشتند و با توجه به قدمت ۱۱ هزار ساله هرسین و جنگ و نظام اسلامی و راهپیمایی و انتخابات ها و حضور مردم که بسیار حضور مردم راضی کننده بوده اما خدمات نظام اسلامی نسبت به هرسین متاسفانه آنگونه که باید نبوده است.

وی با اشاره به عقب ماندگی و پسرفت شهرستان هرسین بیان کرد: خیلی پیشرفت آنچانی نداشتیم چه از لحاظ فرهنگی چه اقتصادی و معیشتی مردم چه از لحاظ عمران شهرستان، هنوز هم که هنوزه مسکن مهر هرسین تکمیل نشده است هنوز هم که هنوزه جاده هرسین درست نشده است هنوز هم که هنوزه مردم از آب گل آلود دارند استفاده می کنند هنوز مشکل برطرف نشده یعنی به اندک بارندگی آب گل آلود می شود ما اینجا زندگی می کنیم همین آب را می خوریم.

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: این مشکلات ابتدایی است یعنی زشت است برای من امام جمعه بعد از چندین سال که از انقلاب می گذرد هنوز داد بزنیم آب هرسین اینجوری است بارها و بارها مسئولان بزرگوار از نماینده تا پایین همه قول دادند و هنوز اقدامی عملی صورت نگرفته است. مردم واقعا نگران اند مردم دلخوراند و به فرموده رهبری گله مندند از این وضعیت، امیدواریم با حضور آقای وزیر و دستور این بزرگوار مشکلات برطرف شود.

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: استاندار خیلی پیگیری کرده اما باید ملموس در زندگی مردم حس شود این پیگیری ها و این مصوباتی که پشت درهای بسته و در جلسات شورای اداری مصوب می شود.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • واکنش اوسمار به حذف؛ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند!
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان