Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در نشست سراسری مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، اظهار کرد: هدف از کتاب آسمانی انذار است بنابراین هدف اول، اساسی و اولویت در وحی انذار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسئله انذار در جامعه گفت:‌ انذار در فرهنگ قرآنی به این معنا است که بشر طوری تربیت شود که عظمت خدا در او تجلی پیدا کند. ریشه بدبختی‌ها، انحرافات، جنایات و خودخواهی‌ها این است که انسان نسبت به عظمت خدا آگاه نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: اگر در حوزه علمیه با حجم انبوه انباشت علمی درک عظمت خداوند در طلاب ایجاد نشود به جایی نمی‌رسیم انسان باید ضعف خود را در برابر عظمت خداوند حفظ کند.

وی ادامه داد: انذار در نظر خداوند مربوط به پیش از عمل است؛ انسان پیش از خطا باید منذر شود و این نکته مهمی است و از برکات انقلاب رشد حوزه‌های علمیه خواهران محسوب می‌شود.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه سهم بزرگی از موفقیت حوزه در حوزه علمیه خواهران است گفت:‌ در دهه اول انقلاب امام خمینی(ره) نسبت به حوزه علمیه خواهران اهتمام داشتند و برای ساماندهی حوزه علمیه خواهران و گسترش آن وقت زیادی صرف کردند.

وی عنوان کرد: امروز دنیای غرب از راه تزلزل و آسیب زدن به قشر بانوان سرمایه‌گذاری می‌کند که از جمله آنها جریان‌های فمنیستی است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه افکار فمنیستی در ابعاد مختلف به کشورهای اسلامی عرضه می‌شود، توضیح داد: مسئله مهم آن است که کدام بخش قوی‌تر و محکم‌تر بتواند در برابر آن بایستد و رسانه‌ها باید به میزان بیشتری در اختیار خواهران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی در این کشور گذشت که متأسفانه برخی از مسؤولان نادان در همین تریبون‌ها بیان کردند انسان‌هایی که می‌گویند اسلام بین زن و مرد فرق می‌گذارد سواد ندارند، در حالی که خودشان بی‌اطلاع‌ بودند اسلام احکام خاصی برای زنان دارد که پایه‌های علمی محکم دارد و در متن دین است.

فاضل لنکرانی با اشاره به شرایط موجود در عقدنامه گفت: این شرایط به اعتراف مسؤولان به نفع زنان نبوده اینکه طلاق در اختیار زن قرار گیرد آیا به نفع زن شد.

وی یادآور شد: طلاب از نظر علمی باید خود را قوی کنند جامعه ما به افرادی مانند بانوی امین اصفهانی نیاز دارد تا تفسیر تألیف کنند. پس از انقلاب باید صدها بانوی امین تربیت می‌شد و نباید سطح علمی خواهران را محدود کنیم بلکه باید به آنها اجازه داد در سطوح بالای اجتهاد قرار گیرند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: بانوانی باید تربیت شوند که ریشه‌های فقهی و تفسیری در وجودشان شکل گرفته باشد و اینگونه بانوان نقش اساسی در برطرف شدن آسیب‌ها و غفلت‌زدایی دارند.

وی عنوان کرد: مراکز فرهنگی و حوزه‌ها باید با جامعه ارتباط داشته و از بطن جامعه غافل نباشند تا بتوانند آسیب‌ها را احصا کنند.

فاضل لنکرانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی خدمات زیادی داشته اگر انقلاب نبود اسلام در دنیا نبود مظلومان در دنیا پناهی نداشتند باید در نظر داشت تا زمانی که خود را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: فردی که دین ندارد در برابر حوادث رنگ عوض می‌کند و در برابر بحران‌ها تغییر شکل می‌دهد باید در نظر داشت حوزه‌های علمیه در زمینه مسائل اخلاقی، اجتماعی و سیاسی به دنبال حق هستند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یادآور شد:‌ حوزه علمیه خواهران و برادران امری ضروری در شهرها و روستاها است البته در این زمینه با توجه به نیازها کمبود فراوان وجود دارد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه تخصصی ولی‌‍ عصر(عج) گرمی با تبیین ارزش و جایگاه معلم و استاد اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگتر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است و معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گرانبهاترین امانت الهی است پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار می‌باشد چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

حجت‌الاسلام‌ صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6095136

دیگر خبرها

  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند