Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:36:16 GMT

برداشت گل محمدی در کویر مرکزی ایران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۹۷۷۱۸

برداشت گل محمدی در کویر مرکزی ایران آغاز شد

آران و بیدگل - مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: همزمان با آخرین روزهای نخستین ماه از فصل بهار برداشت گل محمدی از باغ های شهرستان کویری آران و بیدگل آغاز شد.

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: برداشت گل محمدی هر ساله به دلیل شرایط خاص کویر و گرمای هوا یک ماه زودتر از باغ های گل محمدی دیگر مکان های کاشت گل اغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی سطح زیر کشت گل محمدی در آران و بیدگل اظهار داشت: کاشت گل محمدی بدلیل شرایط خاص آب و هوایی آران و بیدگل از حدود چهار سال قبل جایگزین محصولات با نیاز آبی بالا مانند صیفی جات شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به ویژگی خاص گل های محمدی کویر آران و بیدگل در دارا بودن حجم گل بالا و اسانس مناسب تاکید کرد:پیش بینی می شود امسال از ۳۰ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی بیش از صد تن گلاب ناب گرفته شود.

وی در ادامه از برنامه ریزی مدیریت جهاد کشاورزی آران و بیدگل برای افزایش سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان خبر داد و گفت: تا افق سال ۱۴۰۴ صد هکتار از اراضی آران و بیدگل زیر کشت گل محمدی می رود.

فتاحی افزود: بردلشت گل محمدی تا پایان اردیبهشت ماه در آران و بیدگل ادامه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم