Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 31 فروردین‌ماه در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی سفر ریاست جمهوری به استان فارس فعالیت‌های این وزارتخانه را در حوزه دینی یادآور شد و گفت: در حوزه دینی قدم‌های بسیار بزرگی برای گسترش فرهنگ دینی در كشور برداشته شده است و تعداد كانون‌های مساجد كشور از 16 هزار كانون پیش از دولت یازدهم به 23 هزار كانون فرهنگی مساجد در كشور رسیده است یعنی در طی 4 سال دولت یازدهم 7 هزار كانون مساجد اضافه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حمایت 2 هزار و 500 مؤسسه قرآنی در كشور خبر داد و گفت: برای نخستین بار با دیپلماسی فعال نظام، راه حج باز شد و این یكی از خواسته‌های بزرگ مردم ما بود كه محقق شد و از امسال حجاج ما به حج اعزام می‌شوند.

دولت یازدهم مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در پیش گرفته است

صالحی‌امیری با تأكید بر اینكه دولت یازدهم بدون جنجال و تبلیغات مسیر توسعه فعالیت‌های فرهنگی را در پیش گرفته است، گفت: همه این‌ها حاصل آشتی دولت با اصحاب فرهنگ و هنر است چرا كه آنان به گفتمان ریاست جمهوری اعتماد كردند و امروز بهترین رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی برقرار شده است چراكه تأكید رئیس جمهور این است كه باید محیط فرهنگی با ثبات و آرامش باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به افتتاح پروژه‌های فرهنگی در سفر رئیس جمهور به شیراز گفت: امروز 10 كتابخانه عمومی با همكاری شهرداری در شهر شیراز افتتاح خواهد شد.

افتتاح 200 كتابخانه عمومی در دولت یازدهم

وی با بیان اینكه در دولت یازدهم 200 كتابخانه عمومی در نقاط مختلف كشور افتتاح شده است، افزود: شیراز دارای 18 كتابخانه عمومی است كه امروز 10 كتابخانه عمومی دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

صالحی‌امیری همچنین به فعالیت‌هایی سینمایی این وزارتخانه در دولت یازدهم اشاره كرد و گفت: در آغاز دولت گذشته 280 سالن سینما در كشور وجود دارد اما امروز 480 سالن سینما در نقاط مختلف كشور مشغول به فعالیت هستند ضمن اینكه در سال 92، 90 فیلم بلند در طول یكسال ساخته می‌شد و در سال 95 این تعداد به 160 فیلم بلند رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین در سال 92، در طول سال2 هزار و 200 فیلم كوتاه تولید می‌شد و این تعداد در سال 95 به 3 هزار و 500 فیلم رسید و فروش سینماها نیز در سال 92، 33 میلیارد تومان و در سال 95، 170 میلیارد تومان بوده است.

وی، تعداد تماشاگران سینماها را در سال 92، 8 میلیون نفر و در سال 95، 25 میلیون نفر اعلام كرد و افزود: در دولت یازدهم تمام سینماهای كشور دیجیتال شدند و برای دسترسی همگان به سینما و ایجاد عدالت فرهنگی، 100 دستگاه سینمای سیار در مناطق محروم و روستاها فعال شدند.

عملكرد دولت یازدهم در حوزه مطبوعات افتخارآفرین است

صالحی‌امیری با بیان اینكه عملكرد دولت یازدهم در حوزه مطبوعات افتخارآفرین است، گفت: از سال 58 تا به امروز 13 هزار و 600 مجوز نشریه در كشور صادر شده است كه در دولت یازدهم 6 هزار و 420 مجوز نشریه صادر شد و همچنین در طی این مدت مجوز 2 هزار و 500 سایت و خبرگزاری را در كشور صادر كردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تدوین قانون جدید مطبوعات را یادآور شد و گفت: برای نخستین بار در كشور سازمان نظام‌رسانی مطبوعات در دستور كار دولت قرار گرفته است كه با این كار اصحاب رسانه می‌توانند صاحب تمام امورات خود باشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت موزه هنرهای معاصر تهران گفت: این موزه هم‌اكنون جزو 10 موزه برتر دنیاست و ارزش تابلوهای آن 3 میلیارد دلار است و همچنین در حوزه تئاتر نیز در سال 92، هر شب در تهران 30 تا 40 نمایش اجرا می‌شد اما این رقم در سال 95 به 100 تا 150 نمایش رسیده است و این‌ها نشان دهنده آن است كه تحولی در حوزه فرهنگ شكل گرفته و جامعه اعتماد كرده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدمحمد حسینی، درباره نحوه تعامل و همکاری دولت با مجلس جدید، اظهار کرد: بنای ما بر همکاری، همراهی و تعامل مثبت با مجلس بوده و آنچه که نمایندگان در بحث های نظارتی مطرح کردند، این موارد را به جد دنبال کردیم تا پاسخگو باشیم و در جایی که لازم هست، درباره آنها توضیح دهیم. یا در بحث تقدیم لوایح سعی کردیم در کمیسیون همراهی لازم را داشته باشیم و در صورت امکان نظرات را اصلاح کنیم. یا اگر طرح هایی دادند که مناسب بوده آن طرح را تأیید کنیم.

بنابر گزارش شفقنا، وی ادامه داد: قطعاً با مجلس جدید هم این رویه ها را ادامه خواهیم داد. در دو سال گذشته تجربه جدیدی به دست آوردیم و امیدواریم که مدیران ارشد ما از افراط و تفریط در این باره اجتناب کنند و یک رابطه حسنه، معقول و منطقی با نمایندگان عزیز داشته باشند.

حسینی تأکید کرد: روابط مثبت و همکاری دولت و مجلس به نفع کشور است تا اینکه اصطکاک وجود داشته باشد و تنش ایجاد شود و در نهایت کارها با مشکل رو به رو شوند.

وی با بیان اینکه قطعاً با هماهنگی، همدلی و هم اندیشی، بهتر از گذشته می توانیم عمل کنیم، گفت: دولت و مجلس یازدهم همکاری خوبی با یکدیگر داشتند و امیدواریم که در مجلس دوازدهم تعامل بهتری حاصل شود و در نهایت این همکاری و هماهنگی به نفع مردم باشد.

وی درباره پیگیری لوایح اولویت دار در مجلس جدید بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ لایحه به مجلس تقدیم شد که تعدادی از این لوایح به قانون تبدیل شدند، ولی تعداد قابل توجهی هنوز باقی مانده و در نوبت بررسی هستند. لوایح یک فوریتی و دو فوریتی یا لوایح اولویت دار مشخص شدند و سعی داریم با همکاری نمایندگان این لایحه ها را به سرانجام برسانیم.

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بررسی «بودجه» و «برنامه هفتم توسعه» در مجلس یازدهم به پایان برسد. در موضوعات اجتماعی نیز کمیسیون اجتماعی اصرار دارد که مساله تعیین تکلیف تعطیلات مشخص شود و به مجلس آینده واگذار نشود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898571

دیگر خبرها

  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود برای عظمت و بزرگی ایران است
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر