Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزادی شهرک زبدانی در حومه غربی دمشق اهمیت بیشتری دارد زیرا این شهرک در ۴۵ کیلومتری شمال غرب دمشق و ۱۱ کیلومتری مرز لبنان بهترین نقطه لجستیک تروریست‌ها برای فشار بر پایتخت سوریه بود.

به گزارش مشرق، روز گذشته مرحله دوم توافق مبادله شهروندان محاصره شهرک های الفوعه و کفریا با عناصر تروریستی مستقر در حومه غربی دمشق اجرایی شد و یک پیروزی بزرگ برای ارتش سوریه و جبهه مقاومت رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناصر تروریستی براساس این توافق از شهرک های راهبردی « بقین، مضایا، الزبدانی، حوش عرانی، سبنا و عرانه» در غرب استان دمشق و در نزدیکی مرز لبنان خارج و به سوی استان ادلب منتقل شدند. با خروج تروریست ها از این شهرک ها حدود ۹۵ درصد از مناطق مرزی لبنان و سوریه پاکسازی و امنیت پس از شش سال به این مناطق بازگشت که پیروزی چشمگیری برای مقاومت حزب الله و دولت سوریه به شمار می آید.

باید توجه داشت آزادی شهرک زبدانی در حومه غربی دمشق اهمیت بیشتری دارد زیرا این شهرک در ۴۵ کیلومتری شمال غرب دمشق و ۱۱ کیلومتری مرز لبنان بهترین نقطه لجستیک تروریست‌ها برای فشار بر پایتخت سوریه بود.

اشراف کامل بر مسیر دمشق - بیروت اهمیت شهرک زبدانی را چند برابر کرده چرا که قطع شدن این مسیر در طول بحران به معنای ناامن شدن شهر دمشق بود.

در حال حاضر، فقط بخش کوچکی از جنوب غرب استان حمص ( هم مرز با لبنان ) از جمله منطقه « عرسال» و همچنین جنوب غرب استان دمشق از جمله « بیت تیما، کفرحوار، بیت سایر، مغر المیر و بیت جن » آلوده به عناصر تروریستی است.

قابل ذکر است با تامین امنیت مناطق مرزی لبنان و سوریه مشکلات در روند انتقال تجهیزات به حداقل کاهش می یابد.

یادآوری این نکته ضروریست، تروریست ها از شروع بحران سوریه اشغال مناطق مرزی لبنان و سوریه را در دستور کار قرار دادند و با کمک های رژیم صهیونیستی توانستند بخش های وسیعی از جنوب غرب استان حمص و بخش غربی استان دمشق از جمله رشته کوه های قلمون، یبرود و شهر القصیر را اشغال کنند.

عناصر تروریستی توانستند بیش از ۶۰ درصد مناطق مرزی لبنان و سوریه را تصرف کنند اما با ورود نیروهای مقاومت حزب الله شهر القصیر به طور کامل پاکسازی و پیشروهای تروریست ها متوقف شد.

مشرق در روزهای آینده گزارش دیگری در خصوص اهمیت پیروزی ارتش سوریه و جبهه مقاومت در غرب شهر دمشق منتشر خواهد کرد.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه غرب و آمریکا همواره مانع انجام وظایف شورای امنیت می‌شوند و اجازه نمی‌دهند حتی یک بیانیه برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها صادر شود تاکید کرد آمریکا و اسرائیل مسئول تهدید صلح و امنیت منطقه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «قصی ضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جلسه دیروز شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا مسئول کامل تجاوزات و هرگونه تشدید اوضاع هستند و صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

نماینده سوریه افزود که اکنون زمان آن رسیده که کشورهای غربی در سیاست‌های مخرب خود در برابر منطقه بازنگری کنند و فورا اقدامی برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین و پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه انجام دهند. آنچه که منطقه ما شاهد آن بوده نتیجه طبیعی و قطعی اقدامات متجاوزانه مکرر و نقض دائم و فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل توسط رژیم اشغالگر اسرائیل است که به تجاوز علیه سوریه و دیگر کشورها ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر همه این تجاوزات را تحت حمایت کامل آمریکا از این رژیم در داخل شورای امنیت و خارج از آن انجام می‌دهد و این حمایت‌های آمریکا موجب شده تا اشغالگران خودشان را بالاتر از سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و توافق‌نامه‌ها و قطعنامه‌ها بدانند. سوریه بارها با پیام‌های رسمی خود به شورای امنیت و دبیرخانه آن درباره تلاش‌های مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل برای تشدید و انفجار اوضاع هشدار داده است.

این دیپلمات سوری تصریح کرد که اشغالگران اسرائیلی با تشدید اوضاع در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌ اهداف نظامی خود در غزه و یافتن توجیه برای ادامه جنگ وحشیانه و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین هستند و هم‌زمان با آن به حملات هیستریک علیه کشورهای منطقه ادامه می‌دهند. ما بارها از سازمان ملل خواسته‌ایم اقدامی فوری برای مهار اسرائیل انجام دهد اما آمریکا و هم‌پیمانان آن مانع هر اقدامی از جانب شورای امنیت جهت انجام وظایف آن در محافظت از صلح و امنیت بین المللی و پایان دادن به جنایات اسرائیل و محاکمه این رژیم می‌شوند.

بیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیلرایزنی امیرعبداللهیان و مقداد درباره حمله ایران به اسرائیل

قصی ضحاک اظهار داشت که این رفتارهای آمریکا و متحدان آن جدید نیست و بیش از هفت دهه و نیم قبل تاکنون ادامه داشته و از هر اقدامی از جانب سازمان ملل برای انجام مسئولیت‌های خود جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی برای حل بحران‌های ناشی از اشغالگری اسرائیل در منطقه، جلوگیری کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود که سوریه، رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کامل تشدید تنش‌ها و تهدید صلح و امنیت منطقه می داند و منطقه ما به اندازه کافی از تجاوزات رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و متحدان آن زیان دیده است. اکنون زمان آن رسیده که غربی‌ها اقدامی فوری برای توقف تجاوزات اشغالگران علیه ملت فلسطین و رساندن کمک‌های انسانی برای مردم غزه و مقابله با بحران گرسنگی در این منطقه انجام دهند.

وی تصریح کرد که همچنین حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در اراضی سوریه و غارت سیستماتیک ثروت‌های کشور ما باید هرچه سریعتر پایان یابد. ما در اینجا صحبت‌های برخی هیئت‌های غربی را می‌شنویم که درواقع تاکیدی بر رویکرد مبتنی بر ریاکاری و استانداردهای دوگانه معمول آنهاست.

این دیپلمات سوری در ادامه به عملیات تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی اشاره و اعلام کرد که کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد اقدامی کاملا درست و موثر در چارچوب دفاع مشروع از خود بود و این حق برای همه در ماده 51 منشور سازمان ملل تضمین شده است. این پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها یک ضرورت فوری ناشی از اصرار مقامات اشغالگر برای ادامه جنایت‌ها و اقدامات وحشیانه و تروریستی بود.

قصی ضحاک تاکید کرد که تجاوزات تروریستی و وحشیانه صهیونیست‌ها در منطقه ما درحالی است که 3 عضو غربی دائمی شورای امنیت حتی از محکوم کردن این تجاوزات هم خودداری می‌کنند و دیدیم که آمریکا و انگلیس و فرانسه حتی از صدور یک بیانیه مطبوعاتی از جانب شورای امنیت جهت محکوم کردن حملات اشغالگران صهیونیست، ممانعت کردند.

پیش از این وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیل در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع از خود و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل، صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش شدید حزب‌الله لبنان به حمله‌های امروز رژیم صهیونیستی
  • حمله اسرائیل به ۲ خودرو در لبنان/ ۲ نفر کشته شدند
  • ۲ خودرو در «الشهابیه» لبنان هدف قرار گرفت+ فیلم
  • لبنان: اسرائیل منطقه را به جنگ می‌کشاند
  • کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای تیپ گولانی در عملیات حزب‌الله لبنان
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • پیروزی نهایی با مسلمین است + فیلم
  • حملات حزب‌الله لبنان به چندین پایگاه‌ صهیونیست‌ها در جولان اشغالی