Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه اجراي طرح هاي توسعه اي در نواحي روستايي در کند کردن روند مهاجرت از روستا به شهر موثر نبوده است، خواهان توسعه اشتغال در اين مناطق با رويکرد بوم گردي شد.

به گزارش پايگاه اطلاع راني دولت به نقل از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، «عباس آخوندي» در نخستين جلسه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در سال 96 اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي کارهاي بسيار بزرگي مانند طرح هاي جهادسازندگي، راه روستايي و طرح خريد تضميني محصولات کشاورزي اجرايي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به نظر مي‌رسد اين اقدام ها در کُند کردن روند مهاجرت روستا به شهر تاثيري نداشته است.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: توسعه نواحي روستايي و ايجاد اشتغال روستايي تنها از طريق رويکرد توسعه کشاورزي امکان‌پذير نيست و ضرورت دارد از فن‌آوري‌هاي نوين استفاده کرد و اشتغال مبتني بر بوم و بوم‌گردي نيز مورد توجه قرار گيرد.
بوم گردي يا اکوتوريسم شاخه اي از صنعت گردشگري است که با فراهم آوردن زيرساخت ها، امکان حضور و اقامت گردشگران را در مناطق بومي و روستايي و کساني که در يک زيست بوم خاص زندگي مي کنند، فراهم مي کند.
آخوندي از دبيرخانه شوراي‌عالي شهرسازي و معماري خواست در نشست‌هايي با مراجع ذيربط با حوزه روستايي، موضوع توسعه روستايي با محوريت بوم گردي را مورد بررسي قرار دهد.
و بر اساس نتايج آخرين سرشماري نفوس و مسکن در سال 95، در پنج سال گذشته چهار ميليون و 709 هزار و 149نفر در داخل کشور مهاجرت کرده اند که سهم مناطق شهري از مقصد مهاجران 84.4 درصد و مقاصد روستايي 15.6 درصد است.
«سيد ابوالفضل رضوي» معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري پيشتر اعلام کرده بود، حدود 33 هزار روستا و آبادي در کشور خالي از سکنه شده اند.

** بررسي طرح ناحيه خرم آباد و طرح ويژه شهر بشرويه
، در نخستين جلسه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، طرح ناحيه خرم آباد و طرح ويژه بشرويه مورد بررسي قرار گرفت و تصميم‌گيري در مورد آنها به زودي به استانداران استان‌هاي لرستان و خرم‌آباد ابلاغ مي شود.
پيروز حناچي دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در ابتداي بررسي طرح ويژه شهر بشرويه به سابقه موضوع اشاره کرد و گفت: براي صيانت مشترک از آثار تاريخي، طبيعي، فرهنگي و توجه به حقوق ساکنان اين منطقه و بر اساس مصوبه پنجم اسفند ماه 1387 شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، ضرورت تهيه طرح ويژه براي شهر بشرويه و چهار شهر ديگربا شرح خدماتي ويژه تصويب شد.
به گفته حناچي، طرح ويژه بشرويه نيز مطابق مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري تهيه و به دليل اهميت تاريخي، فرهنگي اين شهر در اولويت طرح هاي مورد بررسي در کميته تخصصي معماري، طراحي شهري و بافت هاي واجد ارزش و کميته فني يک قرار گرفت.
در اين جلسه و پس از ارائه توضيحات تخصصي درباره انجام اصلاحات لازم در ساختار کالبدي، نظام منطقه‌بندي و نظام فعاليت و کاربري، ضوابط و مقررات و همچنين نظام مديريت اجرايي، با اين طرح موافقت و مقرر شد پس از اعمال اصلاحات مورد نظر به دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران براي ابلاغ، ارسال شود.
طبق قانون همه مصوبات شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران پس از اعلام توسط دبير شورا و انتشار در روزنامه هاي رسمي ملاک عمل خواهد بود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۹۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها